Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Вчені знайшли "перемикач" у мозку мишей, щоб викликати заціпеніння на вимогу

Дослідники сподіваються навчитися штучно вводити у заціпеніння людей.

Під час двох окремих досліджень вчені виявили "перемикачі" мозку, які спричиняють у мишей стан заціпеніння, подібний до зимової сплячки. Це відкриття може показати, як ввести інших тварин в той же стан, адже це може бути корисно для організму.

Про це пише Science Alert.

Коли тварина впадає в заціпеніння, фізіологічна активність її тіла знижується; це характеризується зниженою температурою тіла і швидкістю метаболізму. Нижча температура тіла зберігає енергію - це корисно, коли їжа не така збагачена корисними елементами, як взимку.

Вчені вже знали, що певні частини мозку активно беруть участь в терморегуляції, що необхідно тваринам для досягнення глибокого сну, але ці останні дослідження значно розширили розуміння нейронів, які відіграють центральну роль в цьому процесі.

Коли мишей позбавляють їжі на 24 години або близько того, вони природним чином впадають в заціпеніння для економії енергії - функція, яку дослідники можуть використовувати в своїх інтересах.

У першому дослідженні вчені досліджували групу нейронів в гіпоталамусі, які називають нейронами Q. Команда виявила, що коли стимулюються нейрони Q, вони викликають щось подібне до глибокого сну у мишей протягом понад 48 годин, знижуючи температуру тіла і обмін речовин - це значно довше, ніж природний цикл заціпеніння у мишей. Згодом тварини повертаються до нормального стану без ознак хвороби.

В окремому другому дослідженні інша група дослідників змогла генетично помітити і ідентифікувати нейрони, які були активовані в гіпоталамусі за потрапляння мишей в заціпеніння, і активувати їх - ще раз викликаючи заціпеніння - після того, як миші харчувалися і їхня температура тіла знову прогрілася.

Біологічна здатність знижувати споживання енергії і сповільнювати метаболізм на вимогу потенційно дуже корисна. Якщо буде знайдено спосіб безпечно запускати подібний до сплячки стан у людей, це могло б допомогти організму пережити те, що в іншому разі могло б призвести до серйозного пошкодження або смерті.

Нагадаємо, доцент кафедри біомедичної інженерії в університеті штату Юта Ян Кубанек разом із командою використовували ультразвукові хвилі з метою контролю мозку мавп.