Вдруге в історії: NASA знайшло гігантський давній кратер, похований під шарами льоду

Скоріш за все, він утворився внаслідок удару астероїда.

Агентство NASA виявило величезний давній кратер, похований під двома кілометрами льоду на північному заході Гренландії.

Це вже другий кратер, який знайшли під товстою кригою регіону останніми місяцями, йдеться у дослідженні опублікованому в Geophysical Research Letters.

Кратер простягнувся на 36,5 кілометра та ймовірно утворився внаслідок удару астероїда не більше ніж 2,6 мільйона років тому. Якщо інформація підтвердиться, він стане 22-м за розміром відомим "ударним" кратером на Землі.

Загалом вчені виявили близько 200 ударних кратерів на нашій планеті, але лише вдруге в історії кратер знаходять під крижаним щитом. У листопаді NASA оголосило, що воно виявило перший ударний кратер під кригою: він похований під гренландським льодовиком Гіавата, розташованим за 183 кілометри від нововиявленого кратера.

Натхненна цим відкриттям, команда на чолі з науковцем-гляціологом з NASA Джозефом Макгрегором почала сканувати Гренландію в пошуках інших кратерів. Нова знахідка більша і, можливо, старіша за попередню.

Обидва кратери були виявлені з використанням супутникових знімків і аерофотознімків, знятих групою літаків NASA "Крижаний міст".

З огляду на їхню близькість один до одного, МакГрегор і його колеги задумалися над тим, чи могли ці кратери утворитися в результаті однієї і тієї самої ударної події. Можливо, подвійна астероїдна система вдарила Землю, або один астероїд розпався на дві частини під час входу в атмосферу.

Але топографічні спостереження нового кратера показують, що він набагато більш розмитий, ніж кратер Гіавата, що дозволяє припустити, що вони не могли сформуватися одночасно.

Кратер поки не має офіційної назви, але автори рекомендували називати його кратером Патерсон. Це ім'я було б в честь покійного гляціолога Стена Патерсона, який допоміг відновити кліматичні дані за останні 100 тисяч років, використовуючи крижані керни з Гренландії.

"Необхідно дослідити можливість появи додаткових підльодовикових кратерів під крижаними щитами Гренландії і Антарктики, оскільки наше відкриття ще раз підкреслює здатність льодовикових щитів як ховати, так і зберігати ознаки наземних впливів", - наголошують вчені.

Нагадаємо, раніше NASA викликало бурхливу реакцію в Мережі, показавши загадково рівний айсберг. Після публікації світлини користувачі засипали коментарі до неї припущеннями про позаземне походження брили, а дехто навіть запідозрив обман. Згодом, аби заспокоїти користувачів, вчені проаналізували супутникові знімки та з'ясували походження незвичної форми.

Відео NASA опублікувало унікальні кадри польоту космічного корабля Dragon

Унікальні кадри польоту космічного корабля компанії Space X опублікувало космічне агентство NASA. На відео Dragon відстиковується від Міжнародної космічної станції і летить на Землю. Він доправив науковцям МКС понад дві з половиною тисячі кілограмів продовольства і обладнання для нових дослідів.

NASA опублікувало унікальні кадри польоту космічного корабля Dragon