Видалення контенту, боротьба з фейками та політична реклама: відповіді на найпоширеніші запитання про модерування Facebook

Політика змісту там обговорюється кожні два тижні.

Через величезну аудиторію, яка зростає шаленими темпами, до компанії Facebook прикуто багато уваги. Разом із популярними Instagram та WhatsApp, які також їй належать, загальна кількість користувачів у цих соцмережах сягає двох мільярдів. Люди спілкуються, обмінюються фотографіями та відео, діляться низкою важливих персональних даних, які цілком можуть стати надбанням міжнародних аферистів та хакерів.

За останні кілька років Facebook став фігурантом низки скандалів із витоком даних, зокрема у передаванні даних для Cambridge Analytica. Окрім цього, до соцмережі також були серйозні питання під час розслідування можливого втручання у вибори в США 2016 року. Все це змусило компанію переглянути свої принципи та правила та ретельніше стежити за контентом.

Як відбувається процес перегляду контенту? Хто за це відповідає? Навіщо Facebook має рецензентів по всьому світу, як бореться із неправдою та політичною "чорнухою"? ТСН.ua поспілкувався із Лукашем Хользером - Policy Manager з питань контенту і стандартів спільноти Facebook у Центрально-Східній Європі. У ексклюзивному інтерв'ю він відповів на найбільш поширені запитання про модерування соцмережі.

Хто вирішує, який контент потрібно видалити з Facebook?

За контентом у соцмережі стежить величезна кількість рецензентів з усього світу. Головних принципів їх відбору два – знання мови та контексту місцевої спільноти. Вони переглядають контент та ухвалюють рішення. Якщо рецензент №1 визначив контент невідповідним стандартам соцмережі, то його заявка йде до рецензента №2. У разі його підтвердження контент видаляється. У разі розбіжностей підключається рецензент №3, який і ухвалює рішення.

Чи підлаштовуються правила Facebook під окремі регіони?

У Facebook діють однакові правила для всієї спільноти. Ті самі правила застосовуються до контенту в США або Європі, наприклад у Франції, в Україні, або в Уганді. Немає лише окремих, які діють на Східну Європу. Кожні два тижні у Facebook збираються на форум щодо політики змісту для змін та покращення її. Усі зміни відбуваються публічно і оприлюднюються на офіційних сторінках, зокрема і з поясненнями, чому вони були введені.

Як Facebook бореться з фейковими новинами?

Facebook використовує різні тактики. Одна з них - це просте видалення із соцмережі. Ще однією тактикою є погіршення видачі, зокрема це стосується клікбейтних новин, коли хтось прагне отримати за це кошти. Тому у Facebook знижують їхню появу у стрічці, роблячи їх неприбутковими.

Також там боряться із fake news шляхом публікації інформації про джерело – хто поширює новину, які схожі новини воно поширювало. Таким чином люди можуть отримувати цю інформацію.

Як у соцмережі визначають невідповідний графічний контент?

У Facebook діють особливі стандарти, що стосується графічного контенту. Також існують різні підходи, як він оцінюється. Коли це дійсно контент насильницького змісту, наприклад коли когось обезголовлюють, він видаляється. Інколи у Facebook залучають експертів, які пояснюють, як це впливає на аудиторію. Також є інші способи роботи з контентом, зокрема його можна блокувати для перегляду, створюючи відповідну плажку, на яку юзери можуть натиснути для того, аби побачити цей контент. Правила є глобальними, і тому контент насильницького змісту буде однаковим і в Україні, і у Франції, і в Німеччині.

Чи змінились правила щодо Facebook Live після теракту у Новій Зеландії?

У Facebook діють тепер інші правила, що стосуються трансляцій. Наприклад, зараз позбавляються доступу вести трансляцію юзери, які були помічені у порушенні правил.

Як Facebook стежить за політичною рекламою?

У середині лютого Facebook запустив інструмент для запобігання іноземним втручанням у виборах, і 15 березня було надано інформацію про політичну рекламу, яку вони бачать на Facebook і Instagram. Під час виборів усі потенційні рекламодавці перевіряються, а реклама, пов'язана з політикою, повинна бути прозорою. Для певних місць, включно з Україну, Facebook зобов'язує рекламодавців завантажувати ідентифікаційні дані або нотаріально завірені документи, які переглядаються Facebook для перевірки місця проживання рекламодавців.

Усі звіти про рекламу соцмережа публікує у своїй бібліотеці реклами, яку можна переглянути за посиланням. Раніше ТСН.ua розповідав, які українські політики та політичні партії витратили найбільше коштів на рекламу під час передвиборчої кампанії.

Наскільки складно пройти процес аутентифікації на Facebook (отримати синю галку)?

Право на отримання синьої галки ґрунтується на різних факторах, таких як повнота облікового запису, відповідність політиці та суспільним інтересам. Щоб запросити синю галку, ваша сторінка або профіль повинні відповідати умовам служби Facebook і мати наступне:

  • фотографію обкладинки,
  • фотографію профілю,
  • ім'я, яке відповідає вказівкам Facebook,
  • вміст, розміщений на обліковому записі,
  • увімкнено функцію Follow.

Профілі та сторінки можуть надсилати запит, заповнивши цю форму (де Facebook вимагає копію вашого офіційного посвідчення особи з фотографією, наприклад, паспорт, водійське посвідчення, національну ідентифікаційну картку для підтвердження вашого запиту).

Після перегляду запиту Facebook надсилає сповіщення (для відхилених запитів новий запит можна надіслати через 30 днів). Важливо пам'ятати, що якщо у вашому обліковому записі немає синьої галки, існують інші способи допомогти користувачам. У Facebook також нагадають, що не потрібно співпрацювати із приватними особами або компаніями, які обіцяють за гроші домогтися отримання синьої галки, а також залишають за собою право забирати її без попередження.

ВідеоFacebook видалив 3 мільярди фейкових акаунтів за півроку

Статистика свідчить, що це удвічі більше, аніж зазвичай. Почистили також 7 мільйонів дописів на кшталт образ, пропаганди насильства та тероризму. У Facebook переконують - дуже переймаються тим, щоб їхню платформу зловмисники не використовували для шкоди суспільству.  

Facebook видалив 3 мільярди фейкових акаунтів за півроку

Процес модерації соцмережі займає багато часу та є досить стресовим. Американська організація Cognizant – одна з найманих компаній, що займається модерацією протиправного контенту на Facebook. Її працівники щодня мають справу з постами, що містять ознаки ненависті, насильства та порнографії. Детальніше про те, як модератори Facebook рятуються від стресу на роботі читайте у матеріалі ТСН.ua.

Залиште свій коментар