Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
"Возз'єднання" не буде. Науковці спростували чутку про наближення Криму до Росії

Кілька днів тому ЗМІ облетіло безглузде припущення, що Кримський півострів рухається назустріч Росії.

Крим і Росія вже 160 мільйонів років перебувають на спільній ділянці земної кори й не можуть рухатися назустріч один одному.

Цією заявою завідувач лабораторії кафедри динамічної геології в Московському держуніверситеті Роман Веселовський спростував заяви астронома Олександра Іпатова щодо руху Криму назустріч Росії. Про це повідомляє Індикатор.

"Це не так. Крим і Східноєвропейська платформа вже давно є єдиною структурою. 160 мільйонів років тому територія, на якій в далекому майбутньому розміститься Крим, дійсно рухалася в напрямку до території нинішньої Росії. Після цього Крим приєднався до Східноєвропейської платформи, і відтоді він більше нікуди не переміщується. Наразі відбувається їхній спільний рух з невеликою швидкістю в північно-східному напрямку", — пояснив Веселовський.

До слова, у вівторок, 4 жовтня, світ облетіла чутка про те, що в кримському місті Сімеїз апаратура нібито зафіксувала рух півострова зі швидкістю 29 мм на рік назустріч Росії.

ЗМІ посилалися на ТАСС та Інтерфакс і навіть підрахували, що остаточне "возз'єднання" станеться через 1,5 мільйона років.

Утім, жодних посилань на наукові дослідження з цього приводу ЗМІ не надали, задовольнившись тільки усним повідомленням директора Інституту прикладної астрономії Російської академії наук Олександра Іпатова.

Як виявилося, подібне висловлювання вчений зробив на заході з приводу Дня космічної науки в одному з московських інститутів.

"Ми проводимо такі спостереження, які дозволяють визначити напрямок руху земної кори. Плита, на якій розташована станція Сімеїз, рухається зі швидкістю 29 мм/рік на північний схід, тобто туди, де Росія. Але плита, на якій розташований Пітер, рухається, можна сказати, до Ірану, на південний захід", — розповів про "дослідження" Іпатов.

Цікаво, що згодом науковець відмовився розповідати журналістам будь-які інші деталі щодо дослідження, зокрема, стосовно швидкості руху літосферної плити, на якій розмістився Санкт-Петербург.

Нагадаємо, російські вчені встановили в Сімеїзі радіоінтерферометричний комплекс телескопів "Квазар-КВО" і за допомогою цієї апаратури "виявили" рух Криму в північно-східному напрямку зі швидкістю 29 мм на рік. Астроном Іпатов з приводу дослідження щодо руху Криму нібито сказав, що "це не жарти".