Сучасний іонно-плазмовий двигун для міжпланетних польотів створили у Харкові.
Нові українські космічні двигуни вже готові замовляти у світі. Розробкою харківських дослідників зацікавилися Туреччина, Франція та Китай. Йдеться про сучасний іонно-плазмовий двигун для міжпланетних польотів. Саме він дозволяє розігнати супутники до рекордної швидкості, та водночас досить економний.
Про це йдеться 27 січня в сюжеті ТСН.19:30.
Як працює двигун, можна побачити хіба що у відкритому космосі або ж усередині металевої камери. Там — суцільний вакуум. Цю унікальну камеру мають лише харківські науковці. Запевняють, що вона — єдина в Україні.
Іонно-плазмовий двигун швидший та економніший, ніж ті, які працюють на хімічному пальному.
"Без цих двигунів неможливі польоти між планетами. Неможливе дослідження далекого космосу. З цими двигунами супутники літають 15-20 років", — говорить керівник відділу електроракетних двигунів Національного аерокосмічного університету ім. Жуковського Андрій Лоян.
Двигун працює на інертному газі, який найбільше підходить для космічних мандрівок.
Андрій Лоян тримає у руках плазмовий двигун. Схожий на той, який випробовують у вакуумній камері. Такі силові агрегати — не новинка, у світі їх використовують ще з минулого століття. Але харківські вчені переконують: їхній винахід потужніший.
Цей двигун винайшли вчені з авіаційного інституту. Щоправда, їхня розробка десятки років лежала у шухляді. Не було фінансування. Допоки нею не зацікавилось одне з приватних підприємств. На виготовлення агрегату пішло 6 мільйонів доларів і три роки роботи.
Поки ж розробка проходить випробування, але планують, що вже наступного року український агрегат понесе супутники у космосі. Нині двигуном зацікавилися Туреччина, Франція та Китай.
Нагадаємо, що NASA зробило приголомшливе фото "загубленої галактики". Космічний телескоп Hubble зафіксував знімок далекої галактики, яка вражає різноманітністю кольорів.