Задача століття: вчені пояснили, коли об'єдналися древні суперконтиненти

Фото: NASA

Дослідження фахівців може бути корисним для прогнозування економічної доцільності майбутньої розвідки нафти і газу.

Геофізики з Канади, Росії та Швеції вирішили вікове завдання — вчені пояснили, коли і яким чином об'єдналися древні суперконтиненти Колумбія і Родинія.

"У цьому новому дослідженні ми вважаємо, що північ Лаврентія (Північна Америка) і південь Сибіру були об'єднані в періоди приблизно з 1,2-1,9 мільярда років до 700 мільйонів років тому", — сказав співавтор роботи Кевін Чемберлен.

Він зазначив, що в дослідженні вчені виявили на територіях сучасних континентів зразки одних і тих же порід. Розташування останніх, їх будова і хімічний склад вказували на спільне походження. Це означає, що раніше вони були єдиним цілим, зокрема, входили до складу об'єднаного суперконтиненту.

Порівняння віку порід проводилося за допомогою уран-свинцевого методу.

Нагадаємо, що раніше вчені знайшли гравітаційні хвилі.

Про те, що фізики вперше зареєстрували гравітаційні хвилі було оголошено 11 лютого. Про відкриття повідомили вчені фізичного факультету, які є учасниками міжнародної колаборації LIGO. Розкриття однієї з головних наукових інтриг, передбаченої творцем загальної теорії відносності Альбертом Ейнштейном, світ чекав 100 років.

Стаття з добірки новин:
Обвал глобального ринку