Життя на Марсі: учені з’ясували, що кисню на планеті може бути достатньо для простих організмів

Фото: NASA

Найбільші його запаси, вірогідно, сконцентровані на полюсах планети.

Учені з’ясували, що під поверхнею Марса солоні водойми можуть містити достатню кількість кисню для життя простих організмів.

Дослідження опубліковано у Nature Geoscience.

На думку вчених, кисню вистачить для виживання мікробів чи навіть простих тварин, як морські губки.

Аби виявити, як багато необхідного для дихання газу можуть забезпечити солоні підземні водойми, команда вчених провела складні симуляції за умов різного тиску і температур.

Окрім того, вони намагалися визначити місця на планеті, де варто шукати підземний кисень. Вчені дійшли висновку, що солоні водойми Марса дійсно можуть містити достатню кількість кисню, а найбільші його запаси, вірогідно, сконцентровані на полюсах планети.

Поверхня Марса мільяряди років тому була подібною до Землі і, скоріш за все, мала необхідні умови для життя. Планета мала щільну атмосферу, рідку воду на поверхні, потужне магнітне поле і вулканізм.

Проте зараз поверхня Марса холодна і суха, а атмосферний тиск становить менше 1% від тиску на Землі – це значить, що будь-яка рідка вода з поверхні планети одразу ж випаровується. Саме тому життя на сучасній Червоній планеті дуже довго вважалося майже неймовірним.

Проте вода може залишатися під поверхнею планети, чим і надихнулися вчені з цього дослідження. Раніше науковці з Італії після вивчення радіолокаційних даних виявили під південним полюсом планети водойму діаметром близько 20 кілометрів і глибиною до одного метра.

NASA знайшла свій марсохід, який загубився на початку літа через пилову бурю