Зламаний телескоп відкрив наймолодшу екзопланету

Фото: NASA/JPL-Caltech

Відкриття подібної планетної системи дозволить вченим прояснити деталі зоряної еволюції.

Міжнародна група астрофізиків з Ексетерського університету виявили наймолодшу з відомих екзопланет, яку назвали K2-33b.

Вона обертається на орбіті навколо зірки, віддаленої від Землі на відстані 500 світлових років. Відкрита планета в півтора рази перевищує за своїми розмірами Нептун і здійснює оборот навколо батьківської зірки всього лише за п'ять днів. За оцінками вчених, її вік сягає 5-10 мільйонів років, що є "паростоковою" стадією розвитку.

Астрономи виявили її за допомогою космічного телескопа "Кеплер" із частково втраченою функціональністю.

Відкриття подібної планетної системи, що знаходиться в проміжній стадії розвитку, дозволить вченим прояснити деталі зоряної еволюції.

Телескоп "Кеплер", запущений у 2009 році на геліоцентричну орбіту, призначений для пошуку екзопланет — великих космічних об'єктів, що обертаються навколо інших зірок.

У 2013 році один з двигунів телескопа вийшов з ладу, в результаті чого стала неможливою точна орієнтація інструменту.

Проте астрономи змогли використовувати телескоп для місії К2, в рамках якої дослідники спостерігають за зірками в площині екліптики. Зараз за допомогою "Кеплера" було виявлено понад трьох тисяч планет.

Нагадаємо, що раніше астрономи відкрили екзопланету в подвійній зоряній системі.

Як повідомлялося раніше, астрономи знайшли недалеко від Землі придатну для життя планету. Планета Глізе 832c хоч багато в чому і схожа на Землю, але вчені вважають, що умови життя там можуть бути екстремальними.