ЧЕСНО: кандидати витратили разом 1,7 млрд гривень, третину з цієї суми - Порошенко

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Всього за пост президента на цьогорічних виборах змагалися 44 кандидати.

Загальний розмір виборчих фондів всіх кандидатів у президенти становив 1,7 млрд гривень, майже третина цих коштів - видатки чинного президента Петра Порошенка.

Про це 15 травня повідомляє громадський рух "Чесно", проаналізувавши витрати кандидатів з виборчих фондів.

"Розміри виборчих фондів кандидатів дуже різнилися. Наприклад, виборчий фонд Петра Порошенка, що становив 585 мільйонів гривень, був у декілька разів більшим, ніж в інших учасників президентських перегонів. Фактично видатки Порошенка сягнули третини загальних витрат решти 43-х кандидатів", - повідомляє "Чесно".

Зазначається також, що розмір виборчого фонду перевищив 100 мільйонів гривень у Юлії Тимошенко, Олександра Вілкула, Володимира Зеленського, Олега Ляшка, Анатолія Гриценка та Сергія Тарути.

Ще у семи кандидатів виборчий фонд вимірювався десятками мільйонів, а у 14-ти він був меншим за 1 млн гривень. "6 учасників президентських перегонів подали до ЦВК "нульові" звіти, тобто єдиною витратою цих політиків на виборчу кампанію була застава під час реєстрації", - повідомили в громадському русі.

Чесно, видатки, вибори, кандидати
ЧЕСНО

Також зазначають, що на цих виборах політики дедалі частіше використовували нові способи агітації: соціальні мережі, YouTube, рекламу в Google тощо. Проте у структурі витрат з виборчих фондів переважають традиційні статті видатків: агітація на ТБ, зовнішня реклама, друк листівок. "Наприклад, остаточний фінансовий звіт за підсумками першого туру Володимира Зеленського майже не містить транзакцій, що свідчили б про оплату реклами в Інтернеті. Водночас соціальні мережі були ключовим каналом комунікації під час його виборчої кампанії, а просування в Інтернеті, за словами керівника диджитал-напрямку "Команди Зеленського" Михайла Федорова, коштувало кандидату близько 250 тисяч доларів", - стверджують у "Чесно".

Як і на попередніх виборах Президента, левова частка витрат припала на розміщення реклами на ТБ. Ця стаття видатків була основною для 20-ти з 32-х кандидатів (не враховуючи тих, хто здав "нульовий" звіт). Найбільше коштів на телерекламу зі свого виборчого фонду віддали Юрій Кармазін – 95%, Дмитро Добродомов – 86%, Олександр Вілкул – 85%, Валентин Наливайченко – 81% і Сергій Тарута – 81%. Переможці першого туру Володимир Зеленський та Петро Порошенко витратили відповідно 75% і 56% власних фондів на транслювання агітації на ТБ.

Деякі кандидати зробили ставку на друковані агітаційні матеріали: листівки, брошури тощо. Приміром, Юрій Тимошенко весь свій виборчий фонд (69 тисяч гривень) витратив на друк агітаційних листівок. Аркадій Корнацький 82% власного фонду (понад 1,2 мільйона гривень) спрямував на виготовлення друкованих матеріалів, і більшу частину цієї суми (877 тисяч гривень) було витрачено на друк брошури з текстом патріотичної пісні, написаної самим кандидатом.

Водночас у громадскьому русі зазначають, що реальні витрати на агітацію насправді більші за наведені у проміжних фінансових звітах. Згідно із законом "Про вибори Президента України", кандидати можуть почати агітувати тільки з наступного дня після реєстрації в ЦВК для участі у виборах. Попри це, учасники президентських перегонів активно замовляли телерекламу та зовнішню рекламу протягом 2018 року. Реклама, замовлена до офіційного початку кампанії, юридично не вважається передвиборчою агітацією, а тому кандидати можуть уникнути необхідності звітувати про ці видатки.

Нагадаємо, 21 квітня в Україні відбувся другий тур виборів президента України. Ввечері того ж дня з'явилися перші результати екзит-полів. Відповідно до Національного екзит-полу та екзит-полу ТСН, перемогу здобув Володимир Зеленський. Він отримав майже 75%, тоді як чинний президент Петро Порошенко - близько 25%. 

Порошенко на власній прес-конференції визнав свою поразку та наголосив, що не йде з політики. Через деякий час він зателефонував Зеленському, привітав його з перемогою та запропонував свою допомогу. Після оприлюднення даних екзит-полів, Зеленський дав дати першу прес-конференцію, на якій розповів про перші кадрові рішення, а також про перестановки серед учасників перемовин у Мінську.

23 квітня ЦВК оприлюднила результати обробки 100% електронних бюлетенів. Відповідно до них, Володимир Зеленський отримав більшість голосів майже у всіх регіонах України і набрав 73.22% голосів. Чинний очільник держави Петро Порошенко опинився на другому місці - за нього проголосували 24.45% виборців.  30 квітня Центральна виборча комісія офіційно оголосила результати другого туру президентських виборів та визнала Зеленського обраним президентом України.

Залиште свій коментар

Вибір редакції