ЧЕСНО: Порошенко витратив на виборчу кампанію понад півмільярда гривень, а Зеленський - 143 мільйони

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Виборчий фонд Зеленського фінансувався з різних джерел.

Кандидат у президенти Петро Порошенко витратив на передвиборчу кампанію у першому турі 585 млн грн, що вчетверо більше, ніж його опонент Володимир Зеленський.

Про це йдеться у підрахунках руху ЧЕСНО.

За даними активістів, фонд Порошенка складали лише власні кошти кандидата.

"Чинний президент 2018 року задекларував отримання близько 1 млрд грн дивідендів. Водночас лише офіційні витрати Порошенка на виборчу кампанію до кінця першого туру склали понад 800 млн грн. Адже, за інформацією, вказаною в декларації, 122 млн було витрачено на рекламу ще 2018 року. Варто зауважити, що за результатами аналізу моніторингу політичної реклами на ТБ, ця сума мала б становити щонайменше 175 млн грн, не враховуючи витрат на зовнішню рекламу та рекламу в інтернеті, яку Порошенко також активно замовляв протягом всього 2018 року", - наголошується у звіті ЧЕСНО.

Також зазначається, що найбільше коштів у першому турі Порошенко витратив на телерекламу - майже 329 млн грн (56% від усіх витрат), на друк агітаційних матеріалів - 117,4 млн грн (20%) та на розміщення зовнішньої реклами - 58,2 млн грн (10%).

Окрім цього вказується, що 2,2 млн грн кандидат перерахував НСК "Олімпійський" за проведення прес-конференції 14 квітня та дебатів 19 квітня. 

Своєю чергою виборчий фонд Зеленського становив 156 млн і фінансувався з різних джерел: внески фізичних осіб - 71,7 млн, від партії “Слуга народу” - 65,9 млн, власні кошти кандидата - 11,7 млн, внески юридичних осіб - 7,1 млн гривень. Найбільші внески зробили компанії з Черкаської області ТОВ “Агроче Плюс” (займається оптовою торгівлею зерном) та ТОВ ”Інтеренерготрейд” (продає паливо), які перерахували кандидату по 3 млн грн. 

До того ж на виборчу кампанію Зеленського дали грошей його колеги з "95-го кварталу", члени "Команди Зеленського" та колишні народні депутати.

За даними ЧЕСНО, близько 107 млн (75% коштів) із виборчого фонду були витрачені на трансляцію реклами на телебаченні, ще 22,5 млн (16% фонду) Зеленський витратив на розміщення реклами на зовнішніх носіях.

Окремо зазначається, що загальний обсяг фонду становив 156,4 млн гривень, проте 13 млн Зеленський повернув внескодавцям.

Нагадаємо, 21 квітня в Україні відбувся другий тур виборів президента України. Ввечері того ж дня з'явилися перші результати екзит-полів. Відповідно до Національного екзит-полу та екзит-полу ТСН, перемогу здобув Володимир Зеленський. Він отримав майже 75%, тоді як чинний президент Петро Порошенко - близько 25%. 

Порошенко на власній прес-конференції визнав свою поразку та наголосив, що не йде з політики. Через деякий час він зателефонував Зеленському, привітав його з перемогою та запропонував свою допомогу. Після оприлюднення даних екзит-полів, Зеленський дав першу прес-конференцію, на якій розповів про перші кадрові рішення, а також про перестановки серед учасників перемовин у Мінську.

23 квітня ЦВК оприлюднила результати обробки 100% електронних бюлетенів. Відповідно до них, Володимир Зеленський отримав більшість голосів майже у всіх регіонах України і набрав 73.22% голосів. Чинний очільник держави Петро Порошенко опинився на другому місці - за нього проголосували 24.45% виборців.  30 квітня Центральна виборча комісія офіційно оголосила результати другого туру президентських виборів та визнала Зеленського обраним президентом України.

Залиште свій коментар

Вибір редакції