
Мова йде лише про перші кроки, і вони даються надзвичайно складно.
Перестати друкувати та перевести обіг документів у цифру – Верховна Рада ухвалила закон щодо запровадження електронного документообігу, пов'язаного із законодавчим процесом. Стоси щойно роздрукованих законопроєктів депутати викидають у смітник просто в сесійній залі, а це – мільйони бюджетних гривень на вітер, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.
Із фірмового пакета депутат Роман Лозинський дістає стоси законопроектів: "Дивіться на цю Вавилонську вежу, яку я буду будувати". Це лише частина того, що отримав за півтора місяця роботи в парламенті. "Це неможливо прочитати", - зізнається він. Попри наявність онлайн версій, перед початком засідання стоси постанов та законопроектів спочатку привозять, потім сортують та роздають народним обранцям. У залі депутати оцифровують їх на місці та фотографуються на їх тлі.
Після засідання всі ці законопроекти йдуть у смітник. Працівники апарату мішками виносять макулатуру – гуртом звільняють смітники для нової порції паперу. Аби забезпечити народних обранців необхідними законоопроєктами та роздатковими матеріалами, у друкарні ВР за добу використовують 12 коробок паперу – це 150 кілограмів. Одна коробка коштує 438 гривень, вдень на папір витрачають майже 5,3 тисяч гривень. Закупівлі обходяться в понад мільйон на рік.
Витрати та використання паперу хочуть зменшити – Рада ухвалила закон про перехід на електронний документообіг. Законопроекти перестануть друкувати, депутатам їх надсилатимуть на електронну пошту. Одне це дасть економію майже в 400 тисяч гривень. Вона почнеться з лютого, коли закон набуде чинності. Передовики серед народних депутатів уже вивчають порядок денний на тачскріні. Це система "електронний кабінет", де є різні закони, проєкти обговорень тощо. "Вся Рада має перейти на це. Так виглядає, наче ми в 1990-х застрягли", - кажуть нардепи.
Тачскріни закупили 4 року тому, використовували для інших потреб, тоді витратили 6 мільйонів гривень. Прилади дають можливість уберегти ліси та працювати ефективніше – зокрема, дистанційно. У комітеті з питань екологічної політики пішли далі – дві будівлі на Шовковичній задумали перетворити на "Зелений офіс". Почали із сортування сміття, планують встановити лічильники на воду, світло та скоротити споживання електроенергії.
У паперових стосах потопає і уряд. Полегшити життя міністрам мали б ще на початку жовтня – тоді Кабмін оголосив боротьбу за раціональне використання паперу. Що саме вже встигли зробити, питаємо в міністра Кабміну Дмитра Дубілета. Відповіді немає. Днями у соцмережі він написав: електронний документообіг, який мали б запровадили з 1 жовтня, дотиснуть до кінця року. "Миттєво перелаштувати людей не виходить", - визнав він.
Кореспондентка ТСН Алла Хоцянівська
Залиште свій коментар
Залиште свій коментар