Facebook показав, як і скільки українські політики витрачають на рекламу. "Голос" і Бойко – серед лідерів

Facebook показав, як і скільки українські політики витрачають на рекламу. "Голос" і Бойко – серед лідерів

Фото: Associated Press

Соцмережа почала публікувати звіти про те, які сторінки та скільки платять за політичну рекламу.

Соцмережа Facebook почала публікувати звіти сторінок про рекламу – вони містять зведену інформацію про рекламні оголошення, пов’язані з політикою чи суспільним інтересом, наприклад, як зараз – з парламентськими виборами в Україні

Як повідомили ТСН.ua у представництві Facebook, всі звіти будуть оновлюватися щоденно, що дасть змогу користувачам бачити більше інформації в режимі реального часу.

Також читачі матимуть змогу переглядати інформацію щотижнево, щомісячно чи поквартально. Звіти будуть доступні для всіх охочих – для входу навіть не потрібно логінитися у Facebook.

Звіти почали формувати з даних за червень, однак соцмережа не вказує точну дату. Наразі можливо переглянути інформацію за останній день, тиждень та загалом, починаючи від червня.

Ми вирішили проаналізувати, хто з політиків та політичних сил за цей час витратив найбільше грошей на рекламу.

Так, наразі лідирує сторінка партії  "Голос" Святослава Вакарчука. Загалом за звітний період було сплачено $91 029 за 238 оголошень. Примітно, що з цієї суми $2 287 було витрачено на рекламу, що демонструвалася без застереження. Також, окремо від "Голосу", рекламу у фейсбуці купляв лідер партії Святослав Вакарчук. Згідно зі звітом, він від червня витратив $11 658 на 16 оголошень.

На другому місці партія п'ятого президента Петра Порошенка "Європейська солідарність", яка у червні-липні заплатила за просування своєї сторінки $79 343, з яких $12 671 були витрачені на рекламу, що не маркувалася. Водночас сам Петро Порошенко на просування персональної сторінки витратив $32 291.

Натомість лідером за кількістю рекламних оголошень є сторінка "БОЙКО – Премьер", яка підтримує співголову "Опозиційної платформи – За життя" Юрія Бойка. Впродовж червня-липня менеджерами сторінки було сплачено $29 535 за 1 971 повідомлення. Слідом за Бойком лідером з кількості рекламних оголошень є "Партія Шарія" – їх 787 на загальну суму $22 647.

А лідерка "Батьківщина" Юлія Тимошенко у рейтингу витрат на політичну рекламу перебуває на шостому місці. За її рекламні оголошення платить ТОВ "Сучасні рекламні рішення". За червень-липень було витрачено $30 405.

Водночас партія чинного президента Володимир Зеленського "Слуга народу" за червень-липень витратила на рекламу $27 625. Примітно, що всі їхні повідомлення демонструвалася із застереженням.

Нагадаємо, згідно з останніми результатами соціологічних опитувань, за партію президента Володимира Зеленського "Слуга народу" готові проголосувати 47% виборців, які визначились і будуть голосувати.

На другому місці – проросійська "Опозиційна платформа – За життя" із результатом у 11,6%. За тиждень вона втратила майже 2% голосів.

Також до Ради проходять партії "Європейська солідарність", яка втратила лише 0,1% і наразі має рейтинг у 8,2%, "Голос" із результатом у 6,6% (втратили понад 0,5%) та "Батьківщина", рейтинг якої теж знизився майже на 1% і наразі становить 6,2%.

Всі інші політсили не набирають навіть і 4%, коли прохідний бар’єр становить 5%. Найбільшу підтримку серед них має "Сила і честь" (3,6%), однак і її рейтинг поступово знижується.

Мітинги та вимога пережеребкування: в Україні активно розхитують ситуацію перед виборами

Мітинги та вимога пережеребкування: в Україні активно розхитують ситуацію перед виборами

Нагадаємо, 20 травня Зеленський під час інавгураційної промови заявив про розпуск Верховної Ради. Юридична підстава ухвалення такого рішення – від 2016 року не існувало парламентської коаліції.

Через місяць, 20 червня Конституційний суд України визнав оголошення виборів законним. Із відповідним поданням щодо конституційності президентського указу звернулись народні депутати від "Народного фронту". На думку суддів, через внесені до Конституції змін з приводу формування коаліції і відсутності правового регулювання був створений конфлікт між президентом і Верховною Радою. Таким чином, розв'язати суперечності можуть тільки вибори.

Вибори проходитимуть за змішаною системою: половина парламенту обиратиметься за списками, а інша - за мажоритарними округами. У бюлетені з партіями будуть 22 політичні сили. Загалом за депутатське крісло змагатимуться понад п'ять тисяч кандидатів.

За день до розпуску парламенту депутати таки ухвалили Виборчий кодекс із відкритими списками

За день до розпуску парламенту депутати таки ухвалили Виборчий кодекс із відкритими списками

Центральна виборча комісія для проведення позачергових виборів у Верховну Раду замовила понад 63 млн бюлетенів, які виготовить "Поліграфічний комбінат "Україна". Бюлетені розраховані на 31 мільйон виборців. Їх замовили вдвічі більше, бо кожен виборець отримає по два папери – один для голосування за партію, другий – за мажоритарного кандидата.

Крім того, ЦВК спростила механізм тимчасової зміни місця голосування, що з собою треба мати тільки паспорт, аби бути включеним до Реєстру виборців і на місці заповнити заяву. Складнощі можуть бути лише для людей, які не мають місця реєстрації взагалі. За статистикою, в Україні таких мешкає понад 980 тисяч. Їх до списку виборців не вносять, але віддати голос вони можуть.

Зокрема, можна звернутися до центру обліку бездомних громадян і там буде визначена реєстрація в цьому закладі і можна буде проголосувати. Пам’ятайте, що змінити місце голосування можна до 15 липня.

84% бюлетенів для дострокових парламентських виборів вже надруковано

84% бюлетенів для дострокових парламентських виборів вже надруковано

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Результати виборів до Ради
Наступна публікація