Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Медведчук вголос, Путін в умі: скандал із NewsOne нагадав про "сірого кардинала" української політики

Хто такий Віктор Медведчук і чому його так бояться?

Після втечі Януковича до Москви найбільшим лобістом російських інтересів в Україні називають Віктора Медведчука – він кум Путіна, власник найбільшого в державі бізнесу нафтопродуктів і кількох телеканалів. Кожна його поява або заява у  медіа викликають бурю негатива, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Відео Хто такий Віктор Медведчук і на чому тримається його впливовість

Телеканал NewsOne належить депутату Тарасу Козаку, а сам депутат - з орбіти Віктора Медведчука. Його називають найбільшим лобістом російських інтересів в Україні. Він кум Путіна, власник найбільшого в Україні бізнесу нафтопродуктів і впливає, окрім NewsOne, ще на два телеканали.    

Хто такий Віктор Медведчук і на чому тримається його впливовість

Сергій Лещенко судиться з Віктором Медведчуком третій рік. Приводом для тяжб стала фраза нардепа про нібито спецоперацію СБУ по зачистці ринку скрапленого газу на користь кума Путіна: "На сьогоднішній день кожен третій літр автогазу завозиться в Україну через фірму, пов’язану з Медведчуком. Так само стало і на ринку дизельного палива".

Медведчук повернувся до великої політики в останні роки – Порошенко призначив його в мінську групу, а паралельно допомагав непогано заробляти в Україні. Медведчук зумів уникнути українських санкцій, тоді як, приміром, в США їх до нього застосували. Та навіть більше – останні роки лише його літак міг літати в Москву напряму. "Це театральна постановка, яка вигідна обом. Треба дивитись не на слова, а на діла, і ми побачимо: антимонопольний комітет, підконтрольний Порошенку, діє в інтересах Медведчука. СБУ, підконтрольна Порошенку, діє в інтересах Медведчука. Нацрада діяла в інтересах Медведчука і Порошенка. РНБО діяла в інтересах Медведчука", - каже Лещенко.

Ці твердження адвокати Медведчука оскаржують в суді. Хоч заяву про претензії до нардепа подали в грудні 2017 року, слухання по суті починаються тільки тепер – за два тижні до виборів у Верховну Раду. "Я адвокат, і можу керуватися тільки відповідними, належними доказами. Баба бабі сказала – це не є доказ. Пан Лещенко на сьогоднішній день не надав жодного належного доказу на підтвердження", - наполягають юристи кума Путіна.

Інший бік діяльності Медведчука – скупка медіа. За рік до президентських виборів люди з його орбіти починають буквально полювання на ресурси, що впливають на формування думок. Депутат Тарас Козак купує спочатку телеканал "112", потім NewsOne, вже цього літа – ZIK. Чимало активів належали експосадовцю доби Януковича Захарченку, котрий переховується в Росії. Це породжує припущення, що контроль над медіа переходить до Медведчука не просто так, а за підтримки Кремля. Дехто взагалі припускає, що йдеться про цілу операцію ФСБ РФ із формування нового фронту гібридної агресії супроти України, а гроші на скупку медіа виділяє Росія.

Характерно, що пропоновані ВР санкції супроти телеканалів Медведчука застопорилися на рівні РНБО і президента Порошенка. Аналогічно – призначена за квотою попереднього глави держави частина Нацради провалила голосування по скасуванню дії ліцензії каналу "112". У національній спілці журналістів вкотре нагадують, що саме держава має піклуватись про інформаційну безпеку – натомість унаочнився крах напрацьованої моделі регулювання медіа, котра перетворилася суто на інструмент зведення політичних рахунків.

Фотогалерея Димова завіса, гучна музика та обмальовані стіни. У Києві пікетують офіс телеканалу NewsOne (7 фото)

Нагадаємо, 12 липня український телеканал NewsOne, що належить кандидату в нардепи від "Опозиційної платформи - За життя" та куму Путіна Віктору Медведчуку, та канал "Росія 1", яким керує російський пропагандист Дмитро Кисельов, запланували провести спільний двогодинний телеміст "Треба поговорити". Проведення цього телемосту між NewsOne та "Росією 1" обурило багатьох громадян, активісти закликали провести акцію протесту біля будівлі телеканалу у Києві.

На самому телеканалі порівнюють цю подію зі знаковим телемостом 1986 року між СРСР та США. Там повідомили, що отримують безліч дзвінків від людей, які підтримують ідею проведення телемосту, і нарахували "близько 70% людей, які чекають прямих політичних переговорів з Росією". У публікації наголошується, що це буде "діалог між народами України і Росії", необхідний "заради миру".

Анонс телемосту викликав різко негативну реакцію українських політиків. Вони назвали ініціативу провокацією з боку Кремля та складовою гібридної війни проти України. Лунали заклики скасувати ліцензії телеканалів Медведчука та ввести проти них санкції.

Президент Володимир Зеленський у зв'язку з подіями записав звернення до українців та особисто до Путіна. Він назвав телеміст "дешевим і небезпечним піарходом" перед виборами, метою якого є розділення українців на два табори. Також Зеленський закликав президента РФ поговорити в присутності Трампа, Мей, Меркель та Макрона.

Згодом NewsOne скасував марафон "Треба поговорити" - там пояснили це погрозами на адресу журналістів, інформаційною атакою проти каналу, а також небажанням того, аби їхнє ім'я використовували у передвиборній кампанії.

8 липня Рада національної безпеки та оборони провела нараду щодо інформаційної безпеки - через уже скасований телеміст між українським каналом Віктора Медведчука NewsOne та "Росією 1", якою керує пропагандист Дмитро Кисельов.

"За дорученням президента провів нараду щодо інформаційної безпеки. Державні органи, зокрема СБУ та Національна поліція, отримали низку відповідних доручень, зокрема щодо захисту інформаційного простору. Додаткові деталі не можемо надати через таємність. "Ньюзваном" скасовано так званий "телеміст", але це не кінець інформаційної війни. Тому і наша робота продовжується, - написав у Facebook секретар РНБОУ Олександр Данилюк.

8 липня була оприлюднена заява народного депутата Тараса Козака. Він стверджує, що є кінцевим бенефіціаром і власником телеканалу NewsOne, і відкидає підозри генпрокурора Юрія Луценка в тому, що за каналом стоїть кіпрська компанія, а фінансування відбувається російським "Промсвязьбанком".

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Залиште свій коментар

Вибір редакції