Активісти розкрили схему фінансування "Газпромом" дестабілізації в Україні за $ 2 млн на рік

Волонтери проаналізували документи, які нібито належать одному з російських політиків, надані українськими хакерами.

Російський "Газпром" щороку на здійснення підривної діяльності в Україні видає 2 млн доларів некомерційній організації "Інститут країн СНД", директором якої є депутат "Держдуми" РФ від "Єдиної Росії" Костянтин Затулін.

Активісти дізналися про це, проаналізувавши дампи файлів і документів, які нібито належать "Інституту країн СНД" і які їм передали хакери з Українського кіберальянсу. Розслідування опубліковане на сайті волонтерського проекту InformNapalm.

Затулін вважається одним із найбільш активних ідеологів "русского мира" і його головним напрямом роботи є керування "Інститутом країн СНД". Від 1996 року ця організація просуває інтереси Росії за кордоном шляхом застосування "м'якої сили".

І ось згідно з документами, які отримали в розпорядження активісти, "Інститут СНД" існує за рахунок коштів "Газпрому", просуваючи "інтереси Росії" в Україні в тому числі.

Йдеться про акт здавання-приймання за договором надання послуг № ГПЕ-10 / 12-2015 від 10 грудня 2015 року, між ТОВ "Газпром експорт" (гендиректор Бурмістрова Є. В.) і автономною некомерційною організацією "Інститут країн СНД".

Костянтин Затулін
УНІАН
Костянтин Затулін

Із цього договору випливає, що структура Затуліна надавала "інформаційно-аналітичні послуги". Спектр "послуг" охоплював всі заходи організовані цим Інститутом, написання "аналітичних записок" на, здавалося б, зовсім далекі від "Газпрому" теми, а саме:

  • Реалізація Мінських домовленостей
  • Відносини України з сусідами
  • Національне питання в Україні: активізація національних меншин
  • Економічні взаємовідносини України і Криму
  • "ДНР" і "ЛНР": перспективи розвитку

За гроші "Газпрому" співробітники Затуліна досліджували такі питання:

  • Федералізація України: проблеми і перспективи
  • Гуманітарна політика в Україні: проблеми і перспективи
  • Міжрегіональне співробітництво Росії і України
  • Релігійна ситуація в Україні
  • Мовна ситуація в Україні
  • Російсько-американські відносини в умовах української кризи.
  • Федералізація в Україні неминуча
  • Чи зможе Порошенко змінити Конституцію України?
  • Українська влада розтоптала Конституцію
  • Порошенко може перехитрити самого себе
  • Поліцейська місія ОБСЄ: чергова брехня Порошенка
  • Українські біженці в Німеччині і Польщі

Частина коштів пішла на існування сайту "Інституту" "materik.ru", на якому публікували аналітичні матеріали. Працівники "Інституту" брали участь і організовували різні конференції з українського питання і країн Шанхайської організації співробітництва. Крім того, "Газпром" фінансував філію "Інституту країн СНД" в Києві.

Рік існування такого аналітичного антиукраїнського центру обійшовся "Газпрому" в 126 мільйонів рублів, порахували активісти. Це майже 2 млн доларів на рік.

Нижче можна ознайомитися з самим документом.

Акт здачі-приймання from tsnua

Волонтери припустили, що, можливо, це тільки самодіяльність ТОВ "Газпром експорт", про яку не знає материнська компанія. Однак, є документ, який вказує на те, що схвалити бюджет на 2017-й рік Затулін на офіційному бланку просить просто у голови правління "Газпрому" Міллера, на що той лаконічно пише "Бурмістрова / Згоден".

Також зазначають, що бюджет за рік підріс уже до 134 млн рублів — Затулін вирішив врахувати офіційну інфляцію на рівні 6,42%.

дамп документів інститут снд_1
InformNapalm

Між іншим, Затулін консультується з начальником управління Президента РФ з суспільних проектів П.С. Зеньковичем з приводу питань реалізації проекту "Новітня народна історія Криму". Зенькович нібито повинен допомогти розв'язати проблеми з грантодавальником — товариством "Знання".

Можливо, "Інститут" Затуліна вчасно не здав проект і від нього вимагають повернути решту за кошторисом 600 тисяч рублів, хоча вже виконана основна частина проекту на 4,4 млн рублів. Виявляється, в сумі йдеться про грант на 2016-й рік на 5 млн рублів від товариства "Знання". Було знайдено нібито повідомлення про перемогу в конкурсі грантів за липень 2015-го року.

дамп документів інститут снд_2
InformNapalm

Крім аналітичного центру, у Затуліна є ще один проект. Він передбачає ведення авторської передачі на каналі ТВЦ "Русский вопрос". Волонтери зазначають, що це слабка копія Кисельова і Соловйова, але яку фінансує "Газпром": 20 випусків цієї передачі на рік коштують 5 млн рублів.

Цікаво й те, що "журналістами" цієї передачі, як пише ресурс, є працівники прес-центру "Інституту країн СНД" Затуліна.

З нібито документів Затуліна випливає, що офіційно ця "контора" називається ТОВ "Русский вопрос", з якою ТВЦ уклав контракт на виробництво однієї програми за 700 тисяч рублів (раніше — 800 тисяч рублів).

Однак, дивним видається те, що одночасно ТВЦ продає права на трансляцію цієї ж передачі регіональним каналам за копійки. Приміром, севастопольська телекомпанія "НТС" купувала кожен випуск цієї програми за 5000 рублів.

дамп документів інститут снд_3
InformNapalm

Відтак "Газпром" дає мільйони рублів на випуск пропагандистської програми, комерційний канал ТВЦ платить ще зверху близько мільйона рублів за один випуск, щоб в результаті віддавати права на трансляцію "за копійки". Тож розслідувачі припустили, що "Газпрому" і Ко потрібно, аби передачі типу "Русского вопроса" виходили будь-якою ціною.

ВідеоПетро Порошенко заявив, що розірвання угоди з "Газпромом" дозволить знизити ціни на газ

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: