Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
"Закон поставить усіх на коліна". Юрист пояснив ризик посилення контролю за переміщенням "євроблях"

Юрист переконаний, що закон позбавляє сенсу будь-яке ввезення автомобілей.

Законопроект про посилення контролю за переміщенням та перебуванням в Україні транспортних засобів з іноземною реєстрацією, який депутати ухвалили у першому читанні 13 липня, має суттєві ризики для так званих "євроблях".

Про це у коментарі ТСН.ua розповів юрист Михайло Можаєв.

За його словами, у законі передбачені "драконівські санкції" як для комерційного, так і для особистого користування машин з іноземною реєстрацією.

"По-перше, митні органи можуть обмінюватися інформацією з органами поліції. По-друге, з’явилася відповідальність стосовно осіб, які ввезли на територію України автомобіль і передали цей автомобіль", — зазначив юрист.

Так, за неправомірне використання чи неправомірне передавання транспортного засобу третім особам передбачається штраф 2000 неоподатковуваних мінімумів (34000 грн.).

Крім того, суттєво збільшаться санкції за невчасне вивезення автівок у режимі транзиту, за яким, як відомо, ввозяться в Україну найбільше машин.

"Якщо раніше максимальний розмір санкції становив 8,500 грн за більш ніж 10 днів затримки, то, відповідно до проекту, за термін більше 20 днів штраф становитиме 17000 грн, від 20 до 30 днів — 85000 грн, а, за понад 30 днів, уявіть, —170000 грн. Я вважаю, що цим законом усіх на коліна поставлять", — прокоментував  Можаєв.

ВідеоВР ухвалила у першому читанні законопроект щодо зменшення податку на авто з Європи

Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроект про зменшення податку на "євробляхи". Але ухвалити сам закон зможуть лише у вересні, до того ж деякі пункти можуть не сподобатись мітингарям.

ВР ухвалила у першому читанні законопроект щодо зменшення податку на авто з Європи

Крім того, у законі прибрали терміни притягнення до адміністративної відповідальності. Наразі з дати ввезення авто після 3 місяців не можна притягати до відповідальності — у законі цих термінів нема, тобто кожна особа може бути притягнена до відповідальності у будь-який момент.

Також закон передбачає накладення арешту на автомобіль, якщо його вчасно не зареєстрували та зобов’язує декларувати авто для ввезення на термін понад 30 днів — для цього буде створений окремий реєстр.

"Особисто я підтримую створення такого реєстру. Дійсно, облік має бути для випадків, коли, приміром, машина потрапляє у ДТП, поліція тепер не матиме довго шукати людину, яка везла і так далі", — вважає експерт.

Відповідно до законопроекту, також буде діяти обмеження щодо кількості автівок, які можуть бути ввезені.

"За ввезення більше одного автомобіля нерезидентом чи резидентом передбачається особливі умови для таких автомобілів. Це робиться для того, щоб не було цієї масовості на одну людину", — пояснює Можаєв.

Також цим законопроектом передбачені класи автівок, які визначають — автомобіль комерційного чи некомерційного призначення. За використання "не за призначенням" також передбачений штраф.

"На мій погляд, цей закон фактично позбавляє сенсу будь-яке ввезення автомобілів", — резюмував юрист.

Раніше 13 липня Рада також у першому читанні схвалила законопроект щодо зменшення податку на авто з Європи.

Нагадаємо, ухвалення законопроектів відбувається під тиском власників "євроблях". Вони третій день блокують урядовий квартал. Мітингарі вимагають скасування постанови Кабміну, за якою поліцейські мають доступ до митної бази, тож можуть перевіряти законність перебування "євроблях" в Україні. Друга вимога - ухвалення закону про пом'якшення умов розмитнення.

Катерина Лелюх

ВідеоВодії "євроблях" планують перейти до радикальних дій, у разі ігнорування їхніх вимог

Сьогодні у народних обранців останній день перед відпусткою, тож мітингарі лишають під парламентом. І заявляють - якщо сьогодні питання "євроблях" відкладуть на осінь, вдадуться до радикальних дій.

Водії "євроблях" планують перейти до радикальних дій, у разі ігнорування їхніх вимог

Залиште свій коментар

Вибір редакції