Нобелівська премія для вчителів повертається!

Цього разу на Global Teacher Prize Ukraine* подалися майже 2 000 надзвичайних вчителів з усієї України, але тільки 10 із них пройшли до фіналу і претендують на головний приз — 250 000 грн, поїздку в Дубай на Global Education and Skills Forum 2019 та 1 рік безкоштовного навчання від організатора премії ГС "Освіторія". Ім'я переможця назвуть вже 7 жовтня. Обирає його експертне журі премії: голова "Освіторії" Зоя Литвин, телеведуча "1+1" і куратор премії Наталія Мосейчук, фіналістка Всесвітнього конкурсу для вчителів Global Teacher Prize 2018 Марджорі Браун, ініціатор і натхненник освітнього руху EdCamp в Україні Олександр Елькін, заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей, переможець Global Teacher Prize Ukraine 2017 Паул Пшенічка, дитячий сімейний психолог Світлана Ройз, учасниця популярного тін-гурту Open Kids Аня Бобровська та автор проекту ROLF'S Валентин Фречка.

А от переможця глядацьких симпатій обираєте саме ви! Він отримає поїздку "Освітній десант".

Тож, знайомтеся з топ-10 кращих педагогів-новаторів України та голосуйте за свого фаворита!

*Global Teacher Prize Ukraine щорічна національна премія для учителів, яку засновано в 2017 році ГС "Освіторія" після підписання меморандуму з фондом Varkey GEMS Foundation — засновником світової щорічної премії Global Teacher Prize.
Назад
Людмила Боднарюк, 32 роки
#урокгармонії
Учителька мистецтва, музичного мистецтва та художньої культури Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №8 (Закарпатська область). Педагогічний стаж — 9 років.

Бути Людмилою Боднарюк — це

- Давати можливість через творчість розкритися учням з неблагополучних сімей: вони залюбки співають у хорі, виступають і створюють ландшафтний дизайн у стилі "класицизм".

- Поєднувати уроки музичного мистецтва з елементами математики та англійської мови.

- Опікуватися проблемами дітей з особливими потребами (проект "Зустріч друзів" зі слоганом "Look at me, not my disability" — «Дивись на мене, а не на мою інвалідність»).

Формула успіху

"Я не просто вражаю, навчаю та надихаю, а й доводжу, що вчитель — це вже давно не бабця в окулярах з указкою і гострим поглядом, а це сучасна, комунікабельна та цікава особистість, яка нікого не лякає, а є своєрідним гідом на уроках, в соцмережах та в інших сферах життя".
Назад
Олеся Браташ, 44 роки
#урокгідності
Учителька української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (смт Добротвір Львівської області). Педагогічний стаж — 25 років.

Бути Олесею Браташце

- Керуватися правилом "Час трьох "Н": немає нічого неможливого, і привчати до нього учнів.

- Розглядати під час уроків проблеми людської гідності, толерантності на прикладі творів української літератури.

- Зробити власний проект "Читати, щоб бути в тренді".

Формула успіху

"Колись прочитала слова Матері Терези, що не всі ми можемо творити великі справи, але ми можемо робити маленькі справи з великою любов'ю. Саме так я стараюсь працювати у школі – з великою любов'ю".
Назад
Юрій Гайдученко, 30 років
#уроккреативності
Учитель зарубіжної літератури, української мови та літератури «Новопечерської школи» (Київ). Педагогічний стаж — 9 років.

Бути Юрієм Гайдученко це

- "Відкривати" з шестикласниками віртуальні онлайн-ресторани замість нудних відмінювань числівників на дошці.

- Спускатися з учнями в метро для того, аби «вполювати» нові помилки рекламодавців на бігбордах та афішах,

- Стати першим учителем української мови, який представляв Україну в Торонто на світовому форумі вчителів, які використовують найсучасніші технології.


Формула успіху

"Я переконаний у тому, що кожен учень має отримати свою ситуацію успіху на кожному уроці. Саме тому радію разом з дітьми щодня, коли читаю щоденники успіхів своїх учнів після заняття: "Вдалося створити свій перший блог. Ура!", "Написав реп про прикметники, ніколи не думав, що зможу це зробити!" та багато інших маленьких щоденних перемог, які вселяють віру в те, що ти рухаєшся правильно, що учням цікаво, і вони завтра прийдуть не тому, що потрібно, а тому що хочеться ще".
Назад
Наталія Голоднюк, 33 роки
#урокмотивації
Учителька англійської мови ЗОШ №3 І-ІІІ ступенів — колегіум (Сміла, Черкаська область). Педагогічний стаж — 12 років.

Бути Наталією Голоднюк це

- Використовувати на уроках технології диференційного навчання, розвитку критичного мислення, інтерактив та ігри. Результат — учні, навіть не підозрюючи, вивчають мову в цікавій та захопливій формі.
- Брати участь у проекті "Вчителі англійської мови — агенти змін" та в школах професійного розвитку.
- Навчати українських патрульних поліцейських англійській мові (проект Британської Ради в Україні та America House "Англійська для патрульної поліції").

Формула успіху
"Я вважаю, що мотивація — це ключ до успіху. Що мотивує мене? Моя мотивація спрацьовує миттєво, коли я переступаю поріг школи й мені повітря бракує від обіймів моїх учнів; коли переступаю поріг дому і бачу свою донечку Поліну, яка є не лише сенсом мого життя, а й відкриває очі на світ моїх учнів, допомагає бути на одній хвилі та знайти шлях до їхнього світу. А підтримка моїх батьків, чоловіка та друзів додає мені впевненості й віри в себе. Саме тому, не зупиняюсь на досягнутому і йду вперед до своєї мети, щоб передусім бути у злагоді з собою, гарною мамою, дружиною, професіоналом".

Назад
Олександр Жук, 29 років
#урокінклюзії
Вчитель інформатики Запорізької спеціальної
загальноосвітньої школи-інтернату "Джерело". Педагогічний стаж — 9 років.

Бути Олександром Жуком — це
- третій рік поспіль входити у трійку переможців на змаганнях з усного математичного рахунку "Прагліміне".
- Разом з учнями брати участь у конкурсах та фестивалях. Зокрема, у робобатлі Dnepr Robo battle 2018, регіональному фестивалі FIRST LEGO League, тощо.
- Створити енергокоманду із 15 учнів школи-інтернату. У рамках проекту "Школа енергії 2.0" провести фестиваль "Час змін настав!", який зміг об'єднати учнів та їх батьків у єдину спільноту.

Формула успіху
"Вже у дорослому життя, навчаючись на психологічному факультеті, я зміг розібратися у собі й з'явилося бажання допомогти іншим дітям. Не жаліти їх, а саме допомогти — бути для них опорою і більше ніж вчителем".
Назад
Олександр Лисич, 65 років
#уроксистемності
Учитель хімії Чорнотицької ЗОШ І-ІІІ ступенів (село Чорнотичі, Чернігівська область). Педагогічний стаж — 43 роки.

Бути Олександром Лисичем це

- Створити унікальну школу "Поліська орбіталь", щоб учити дітей хімії по-новому.

- Створити "СУХО" — Сільський Університет Хімічної Освіти (місце зустрічі дітей, яким недостатньо шкільної програми), та "МОКРО" (Міжнародне Об'єднання Креативного Розвитку Обдарованості з авторською технологією навчання), а також унікальну хімічну картинну галерею.

- Реалізовувати проект "Наша школа +. Схід і Захід разом", мета якого показати, що в Україні єдиний народ.

Формула успіху

"Ми не можемо підготувати учнів до того, чого не знаємо самі. Але можемо навчити того, що буде актуально: комунікації, співробітництву, креативності, критичному мисленню. Вважаю за потрібне готувати дітей відкритих до світу, до пізнання нового, подорожувати разом з ними".

Назад
Богдан Портяний, 39 років
#урокпошуку
Вчитель географії та правознавства спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу ім. Л.І. Бугаєвської (Горішні Плавні, Полтавська область). Педагогічний стаж — 17 років.

Бути Богданом Портяним — це
- Використовувати інноваційні технології. Наприклад, освітній геокешинг — гру, у якій присутні мандрівка, визначення розташування заданих об'єктів, пошук інформації, відповіді на питання тощо.
- Вчити дослідницькій роботі. Його восьмикласники самостійно визначають географічний центр Європи за допомогою гумки і звичайної голки (метод центру ваги контуру), проводять експерименти на водопроникність гірських порід, передбачають погоду, використовуючи дані портативної метеостанції.
- Самостійно опанувати правознавство, маючи іншу спеціалізацію, стати тренером з пішохідного туризму.

Формула успіху
"Мені подобається все нове, подобається щось міняти та мінятися самому, я думаю, що сучасний учитель повинен бути професійно й особистісно мобільним".
Назад
Наталія Рудніцька, 41 рік
#урокнебайдужості
Учителька зарубіжної літератури та української мови в Кам'янець-Подільській загальноосвітній школі №17. Педагогічний стаж — 19 років.

Бути Наталією Рудніцькою це

- Практикувати інтерактивні технології, методики, що розвивають емоційний інтелект учнів, спонукають до розвитку пізнавального інтересу.

- На уроках малювати комікси та "карти подорожей героя", складати тести, проводити панельні дискусії, семінари, творити "сюжетні ланцюжки", кольорограми, інфографіку, ліпити з пластиліну, клеїти лепбуки тощо.

- Мріяти про стирання предметних кордонів, адже на матеріалі "П'ятнадцятирічного капітана" можна паралельно згадати/вивчити географію, історію, англійську мову, біологію.

Формула успіху
"Відчула себе вчителькою, коли зрозуміла, що моє слово досягає вух дитини і залишається в її душі... Відчула успіх, коли побачила результати своєї діяльності: переможців предметних олімпіад, конкурсів по лінії МАН, мистецьких конкурсів. Бачила, як діти навперебій діляться своїми враженнями від "Тома Сойєра", вболівають за долю "Маленького принца", обговорюють вчинок Нори з "Лялькового дому" чи переймаються "Перевтіленням", і починала усвідомлювати — а воно таки працює! Тоді зрозуміла: я можу навчити!"

Назад
Світлана Стельмах, 47 років
#уроксміливості
Вчителька історії України, правознавства, громадянської освіти, Херсонський академічний ліцей імені О.В. Мішукова. Педагогічний стаж — 30 років.

Бути Світланою Стельмах — це
- Використовувати на уроках програми для написання і проведення тестів онлайн, програми експрес-перевірки результатів учнів з використанням QR кодів, квести, техніки критичного мислення.
- З учнями зробити настільну інтерактивну гру "Патріот" для дорослих і дітей, яку зареєстрували на сайті стартапів України.
- Привести учнів на "превентивну" екскурсію до слідчого ізолятора Херсона. Після якої один з хлопчиків, що перед цим мав привід у міліцію за розбирання обладнання на залізниці, сказав Світлані, що не залишився б в ізоляторі на одну ніч навіть за мільйон доларів.

Формула успіху
"Я вибрала непросту професію, у ній є багато підводних каменів, але я просто "кайфую" від неї! Щодня, ти як серфінгіст на хвилі: ніколи до кінця не знаєш, що нового подарує цей день. Ця професія — моє захоплення. Хочеться пригадати геніальний вислів Білла Гейтса: "Знайдіть своє покликання, зробіть його своєю професією і вам ніколи не прийдеться більше працювати".
Назад
Олександр Черкас, 25 років
#уроквідданості
Олександр Черкас, 25 років. Учитель інформатики, української мови та літератури середньої загальноосвітньої школи №54 (Київ). Педагогічний стаж — 6 років.

Бути Олександром Черкасом — це
- Навчати дітей за методикою "Мандруючи, навчаймося", проводити уроки в прямому ефірі в Інстаграмі для учнів, які не можуть ходити до школи.
- Реалізувати низку соціальних проектів, зокрема, "Іпотерапія: відчуй дотик живої природи" — для учнів із порушеннями опорно-рухового апарату, "Вивчай українську", "Допоможи мені", екологічний проект "Збережемо наш Відрадний".
- Проводити інтегровані заняття, поєднуючи уроки інформатики й української мови та літератури, де вони створюють сайти, блоги, проекти.

Формула успіху
"Майстерність приходить із досвідом. Але відчуваю, що маю дар учити, люблю дітей, а вони мене, тому й присвятив своє життя учителюванню. Відданість справі — не порожній звук, часом знання шкільної програми — не все, інколи потрібна рішучість та жорстокість, безстрашність та сміливість".
Обирай найкращого вчителя України!

Народне голосування завершене. Переможця буде оголошено 7 жовтня на офіційній церемонії нагородження. Дивіться пряму трансляцію з 18:00 до 20:00 на сайті ТСН
Організатор Global Teacher Prize Ukraine