#MHW2016
# ЯК ЦЕ БУЛО
MEDIA HACK WEEKEND 2016
Вихідними у Києві відбулося свято нових знайомств та потужних інноваційних ідей. На три дні столичну кіностудію Довженка перетворили на лабораторію винаходів. Це вже другий поспіль найбільший в Україні Media Hack Weekend, організований компанією 1+1 media.

48 годин без перерви на сон, 2 тисячі літрів енергетиків, безперебійний Інтернет від "Воля", 900 учасників, 107 ідей, 15 фіналістів і три переможці. ТСН.ua побував за лаштунками грандіозного технологічного дійства і побачив на власні очі, як уже зараз створюється наше майбутнє.

Додаток, який дозволяє заробляти гроші у реальному часі, шопінг у віртуальній реальності, розумний фітнес-трекер, безпровідні навушники, оренда та дизайн квартир у VR-окулярах та багато інших сміливих ідей.

Ми поговорили з організаторами хакатону, партнерами, а також переможцями. Про враження, шалені емоції та плани на майбутнє – читайте далі у нашому матеріалі. І як жартує організатор MHW16 Павло Педенко, столів не буває багато, а пуфів - завжди мало.
#ЕМОЦІЇ
ПАВЛО ПЕДЕНКО
організатор Media Hack Weekend

Спочатку над тобою сміються, потім ти перемагаєш. Коли два роки тому я говорив, що хочу зробити хакатон на 400 осіб, люди посміхалися у відповідь. Кілька днів тому ми зібрали 900 осіб у найбільшому знімальному павільйоні в Центральній Європі. І везіння тут ні при чому.

Хочу зазначити, що учасники стають більш раціональними. Торік було відверто багато божевільних ідей і це додавало особливого шарму. У повітрі пахло безумством. 2016-го ідеї стали більш "приземленими".

2015-го #MHW був схожий на сімейний пікнік. Я знав 70% учасників в обличчя. 2016-го хакатон дійсно набув більш фестивального формату. Коли проект зростає – це добре. Зростання демонструє тобі помилки в процесах, які вже не можна вирішити за допомогою харизми або особистого знайомства з учасниками.
Робити веб-проекти простіше, ніж події. Тут немає можливості ітерувати. One shot – one hit
Робити веб-проекти простіше, ніж події. Тут немає можливості ітерувати. One shot – one hit. Якщо емоціонувати – то контрпродуктивно. Всі будуть помилятися і під час події не варто з'ясовувати, чому сталася помилка, потрібно говорити про те, як швидше її виправити. Team work matters.

Окремо зазначу, що презентація проекту не менш важлива, ніж сам проект. На #MHW16 з фіналу випали мінімум дві команди з найкращими, на мій погляд, технологічними рішеннями просто тому, що не змогли пояснити, що вони зробили і в чому цінність рішення.

Майбутнім учасникам хочу сказати, що демотивація і смуток – це дуже заразливий вірус. Навіть коли ти думаєш, що все погано, команді про це знати не обов'язково.

А за підсумками двох хакатонів скажу, що 48 годин можна протягнути і без енергетиків. Але в 27 років це вже складніше, ніж у 26. Тому наступного року візьму розкладачку на локацію. І ще: столів не буває багато. Пуфів – завжди мало.
#ВИТРИВАЛІСТЬ
АЛІСА ЯКУБОВИЧ
модератор Media Hack Weekend

Заходжу до першого павільйону на Довженка за кілька годин до івенту. Бачу, як хлопець танцює у повній тиші. Жестикулює, підстрибує та обертається навколо своєї осі. Він божевільний, він у віртуальній реальності. І це аудіовізуальний перформанс.

Іду далі – чую спів птахів. Серйозно. І чим далі від сцени, тим виразніше. Це звуки з величезного білого яйця – капсули для сну. Лягаю – і співи заколисують. 30 хвилин у цій капсулі – як 8 годин вдома у ліжку.

Я модерувала Media Hack Weekend 2015. Тоді у нас було всього 35 ідей. Здавалось, це занадто. Цього року їх було 107. Коли ми слухали останню (про платформу з магазинами у віртуальній реальності) була вже 3-тя ранку. Я зрозуміла, що вже 8-му годину поспіль стою з мікрофоном на сцені. Це мій особистий рекорд
#ПЕРЕМОГА
EARN MONEY GET FUN
переможці MHW16

Все почалося біля входу на територію хакатону, де я зустрів Романа Самчука (головний розробник проекту), ми з ним зійшлися на думці, що потрібно весело провести час і "пофанитися", попри все. Поки ми ділилися ідеєю з оточенням, непомітно підійшла наша черга реєструвати проект. Коли нас запитали, як він називається, в голові крутилися два слова "гроші" і "фан", в підсумку назвали проект "Earn Money Get Fun".

Він полягає в тому, що будь-яка людина з будь-якої точки світу розміщує завдання в нашому застосунку та дає гроші на його виконання. Підтвердженням того, що завдання виконано є відповідне відео. При цьому, інші користувачі додатку можуть підтримати грошима те завдання, яке їм сподобалося і пришвидшити процес виконання. Все просто і зрозуміло. Виконав завдання, записав це на відео – заробив гроші.


Коли нас запитали, як він називається, в голові крутилися два слова "гроші" і "фан"
Команду з семи осіб ми зібрали під час хакатону. Роман Самчук – головний розробник програми, я відповідав за креатив і зв'язки з громадськістю, Володимир Каришев – маркетолог з Одеси з величезним досвідом в PM.

Андрій Поляковський – веб-розробник, Марія Клименко – дизайнер, Аліна Кривенець – журналіст, копірайтер, Сергій Турків був нашою "феєчкою", оберігаючи і захищаючи проект від злих духів. Я радий, що за час хакатону наша команда дуже здружилася і за рахунок синергії внесок кожного учасника є безцінним.

Примітний наш проект тим, що кожна людина бачить в ньому щось своє. Він багатогранний, цікавий і як інструмент заробітку грошей, і через залучення уваги до актуальних проблем людства. У нього є величезний потенціал зростання і розвитку за рахунок вірусного ефекту поширення інформації.
#НАТХНЕННЯ
ЮРІЙ МИКОЛИШИН
модератор лекторію MHW16

Минулого року я познайомився з Павлом Педенком і він розповів про шалену ідею проведення хакатону. І в принципі, за найкоротші терміни нам вдалося зібрати шикарну команду менторів і запропонувати ідею лекторію. Торішній хакатон був експериментом і, на диво, він добре зайшов. Ідея лекторію теж чудово прижилася. Минулого разу я брав участь як ментор і для себе з іншого боку відкрив тих людей, яких знаю.

Багато людей, які займаються бізнесом, прийшли і спробували свої сили. Наприклад, торішній переможець прийшов із бізнесу з метою протестувати ідею, в результаті він зібрав команду і вже виводить свій проект у бету.

Коли цьогоріч Паша запропонував допомогти з лекторієм, я не міг відмовитися. І мені шалено подобається те, що нам вдалося. Контент абсолютно різний, але він затягує. Торік головною ідеєю лекторію було створення для учасників хакатону середовища, в якому вони, працюючи над проектами, могли вийти на годинку, дізнатися щось нове та імплементувати це у своїх проектах. Цогоріч навпаки – лекторієм більше цікавляться не учасники, а звичайні люди.
Хакатон – це продуктивна тема для нетворкінгу, своєрідний андерграунд, тільки з точки зору підприємництва
Як на мене, хакатон – це продуктивна тема для нетворкінгу. Насправді, за 48 годин, не створиш навіть прототипу, але можеш продавити свою ідею, завдяки тому, що приходять ментори з різних індустрій. Media Hack Weekend – це як повернення до андерграунду. Я свого часу дуже його любив, тому що був діджеєм 11 років і починав просування рейву в Україні. Тому цей хакатон – своєрідний андерграунд, тільки з точки зору підприємництва.

Торішній досвід спрацював як сарафанне радіо. Як правило, на заходах такого типу є дуже багато міських божевільних. Цього року такої аудиторії, на подив, взагалі немає. Тобто, прийшли дуже слушні, цільові, дуже правильні люди. По суті, хакатон – це не про призи, це про нетворкінг, про пошук однодумців. Об'єктивно, цьогоріч, мені подобається більше. Все виходить більш структуровано, але сама атмосфера хакатону – це більше процес.
#HARDWORK
ВАДИМ ДЗЕКУНОВ
координатор волонтерів MHW16

Якщо порівнювати з минулим роком, я не очікував побачити вдвічі більше людей. Завдання стали вдвічі складнішими в плані організації і найголовніше – я побачив дуже багато нереально крутих проектів, які збиралися тут на місці, а не були домашніми заготовками. Ось, наприклад, як хлопці з Interio – у мене просто відвалилася щелепа, тому що зібрати за два дні на базі віртуальної реальності софт, який буде тобі допомагати вибирати меблі, – це дуже круто.

Такі хакатони, безумовно, варто проводити, тому що у людей не завжди є можливість про себе заявити, є круті ідеї, як, наприклад, помічник для людей із хворобою Ністагму. Тобто, на хакатоні вперше з'явився соціальний проект і за автором ідеї можна сказати, що вона досить закрита людина. І, ймовірно, у неї немає хоробрості для того, щоб вислати комусь свою ідею. Тому, хакатон дає їй можливість показати це всім, а надто – реалізувати.

Будь-який проект повинен допомагати вирішувати проблеми людей. Ідеї абсолютно різні – фінансові, розважальні, соціальні. І минулий хакатон, і цей показують, що у людей божевільний, в хорошому розумінні слова, розум і вони вирішують реальні проблеми.
#ІННОВАЦІЇ
МАКСИМ ПАВЛОВ
Developers Relations, ВКонтакте
ментор


По-перше, варто сказати, чому ми (ВКонтакте – ред.) вирішили підтримувати цей захід. ВКонтакте традиційно дуже любить такий формат. Ми часто влаштовуємо свої хакатони, проводимо і внутрішні й зовнішні для розробників. Тому, мені дуже приємно бути присутнім на MHW16. Дійсно, я не очікував побачити стільки учасників, стільки команд.

Здивувало і те, як багато команд дійшли від старту до кінця. Всі учасники знайшли собі команду, всі реалізовують свої ідеї й у всіх спостерігається прогрес. Ідеї класні, учасники слухають менторів, отримують зворотний зв'язок, змінюють концепти і позиціонування, щиро дослухаються до рекомендацій.

Є цікаві проекти, і я, насамперед, дивився на ті, які використовують API ВКонтакте. Думаю, з деякими з них ми будемо співпрацювати. Хакатон – це палючі очі, бажання робити щось швидко тут і зараз, щоб перевірити, як воно працює. Це свобода дій. Я особисто брав участь у п'яти хакатонах, тому мені близькі і стан учасників, і стан менторів. Я дуже вдячний організаторам за те, що вони роблять хорошу роботу.
#ВІРАЛЬНІСТЬ
ВАДИМ НЕХАЙ
CMO Depositphotos, ментор

Хакатон – це можливість для людей, які за короткий проміжок часу можуть знайти однодумців і спробувати реалізувати свою ідею і, що не менш важливо, отримати фідбек від спеціалістів, у яких є величезний досвід в різних сферах бізнесу. Що стосується моїх вражень – дуже багато команд, яких ми раніше ніколи не бачили, досить багато нових і свіжих ідей.

Є й ті, хто пробував раніше пітчити свою ідею, але тут сьогодні їм вдалося вчинити певний прогрес. Також дуже багато ідей, які ніколи не були реалізовані. І за короткий проміжок часу вони дуже просунулися.

Цього року у мене є фаворит – команда, яка робить оцифровування фітнес-тренувань (Selffit – ред.). Я вважаю, що у них, у разі успішної реалізації, досить велике майбутнє, дуже великий віральний складник. Їм варто запустити свою ідею на Кікстартері.

Коли я оцінював проекти для себе, то брав до уваги не тільки технологічність, але і можливість реалізації, а також ринку. Безумовно, команда, які робили візуалізацію інтер'єру за допомогою віртуальної реальності, виконали круту роботу.

Але це дуже дороге рішення, і навряд чи зараз знайдеться великий ринок дизайнерів, для яких можна було б реалізувати цей проект цілком. Поки що в умовах України це як мінімум нерентабельно. Я думаю, що в Україні, як і в усьому світі, потрібно приділяти більше уваги fintech, health care і фітнесу. На цей момент це найбільш масові напрямки, які отримують величезний фідбек і розуміння з боку аудиторії.
#360
АРТЕМ КИСЛЯКОВ
360discoVR, партнер MHW16

Цьогоріч компанія 360discoVR – партнери хакатону, торік ми були учасниками. І саме на торішньому хакатоні ми заклали фундамент для нашої подальшої діяльності. Цього року подія набагато масштабніша. Дуже багато крутих проектів, причому дуже тішить, що більшість спрямовані на нові тренди, які зараз розвиваються: віртуальна реальність, боти, доповнена реальність.

Зараз весь світ йде за цими напрямами. Радує, коли на подібних івентах відбувається становлення команд та створення проектів, спрямованих в це русло. Ми теж працюємо в суміжному полі – зі сферичним відео, і дуже тісно межуємо з віртуальною реальністю. І вже на практиці можемо сказати, що в Україні дуже слабко розвинений цей напрям. Та завдяки людям, які беруть участь у хакатоні, можна вже більш оптимістично дивитися на розвиток цієї сфери.

Дуже сподобалася команда з доповненою реальністю – віртуальне примірювання. Сенс в тому, що це набагато полегшить і спростить шопінг і переведе його на новий рівень. Зараз ми всі звикли приміряти речі в магазині, щось купуємо в Інтернеті. Але завдяки цій технології можна просто вдома, не встаючи з-за столу, подивитися, як ти будеш виглядати в тій чи тій речі. Це здорово.

Хакатон, насамперед, дає нові можливості. Завдяки йому можна познайомитися з новими цікавими людьми, можна просто взяти участь у класних проектах, проявити свої кращі сторони і надалі отримати професійні навички.
#МОНЕТИЗАЦІЯ
АНДРІЙ АЛЕЙКІН
Business Leader, Visa
ментор


Враження дуже сильні. Це, напевно, найбільший за масштабами і спектром ідей хакатон за останній час, в якому брала участь компанія Visa як спонсор. Спочатку нам здалося, що наша пропозиція використовувати API інтерфейсу, можуть не знайти підтримки, оскільки багато проектів оберталися навколо медіа. Але виявилося, що команди підтримали нашу пропозицію і сім із них використовували наші API. Одну з команд ми навіть обрали як володарку нашого спеціального призу.

Наша пропозиція стосувалася використання можливості прямого доступу до системи Visa для відправки трансакцій платежів і переказів. Примітно, що багато команд зрозуміли, що це хороший шанс використати це для монетизації ідей за допомогою наших інтерфейсів. Тобто вони відправляють трансакції безпосередньо до Visa, щоб отримувати гроші за ті послуги, які вони пропонують.

Дуже сподобалася ідея Earn Money Get Fun. Під час реалізації цієї ідеї також були використані наші механізми для оплати. І дуже сподобалася ідея з бездротовими навушниками. І саме ця команда нас вразила тим, що вона за найкоротший час з нуля зуміла розібратися в наших інтерфейсах і використати їх якнайкраще. Саме їй ми вручили спеціальний приз – поїздку на The Next Web 2017 в Амстердамі, де команда зможе представити свою ідею.

Нам дуже сподобалися і масштаби хакатона, і організація. Дуже дякую організаторам - все було чудово організовано: і робота менторської команди і самих учасників. Ми з великим задоволенням продовжимо співпрацювати з Media Hack Weekend.
#ТЕХНОЛОГІЧНІСТЬ
ДМИТРО ДОНЕЦЬ
Corezoid, партнер

Ми приїхали на хакатон як представники електронного бізнесу, запропонувавши своє рішення Corezoid, яке з нашої точки зору допомагає молодим стартапам швидко робити проекти та прототипи. Ми оцінювали команди, насамперед, за рівнем того, наскільки вони впроваджували наші технології для реалізації своїх ідей.

Ми надали перевагу команді, яка найефективніше і найбільш повномасштабно використовувала функції нашого продукту. У нас завжди є побоювання, що нам не вдасться достукатися до людей, щоб вони використовували наші рішення, але цього разу все вийшло навпаки. В рамках хакатону близько 20 команд використовували наші технології – тобто, це чудовий результат.

Варто також зазначити, що на хакатоні були команди, які працювали з конкретними ідеями та проблемами. Для того й існує відбір, що із-понад сотні проектів потрібно відібрати лише ті, що будуть найбільш корисні не тільки для тих, хто їх придумав, але й для інших користувачів.