Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Беріть приклад. Міський транспорт Сан-Франциско дивує своєю злагодженою системою

Влада організувала чудову схему, яка не коштує містянам дорого.

Штат Каліфорнія має внутрішній валовий продукт удвічі більший, ніж велетенська Росія. Там - найвища у Штатах мінімальна запплата, а люди їздять на громадському транспорті.

Сан-Франциско - місто-мрія - центр хіпі, розваг та шалених грошей, місце прописки Google, Apple та Twitter. Поряд - Голівуд та Кремнієва Долина, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.  

У місті мешкає 870 тисяч жителів та щороку приїжджає 16,5 млн туристів. Така кількість людей у Сан-Франциско легко забуває про свої авто й таксі і пересідає на трамваї, тролейбуси та автобуси. 

У місті діє єдиний проїзний квиток. Придбавши його, можна їздити на абсолютно всіх видах міського транспорту і навіть на старовинних кабельних трамваях – Кейбл Карах.  

Система громадського транспорту міста називається San Francisco Municipal Railway - найрозвиненіша та найкомфортніша на Західному узбережжі США. Весь сучасний транспорт однакового кольору із червоними позначками. Єдиний проїзний працює так: коли ви заходите у транспорт, біля всіх дверей висить прилад. Треба притиснути картку до нього і поїздка списана.

Абонемент на один місяць коштує 75 доларів і 3 долари картка. Одноразова поїздка – 2,75 долара. Можна придбати проїзний на один, три або сім днів. Але місячний - найекономніший варіант.

Для пенсіонерів та людей із інвалідністю діє пільговий проїзд. Вони сплачують удвічі менше: 1,35 долари – разова поїздка і 38 доларів – проїзний. Такі ж розцінки діють для школярів та молоді до 18 років. Діти до 5 років їздять безкоштовно.

Для місцевих мешканців - такі витрати дуже дрібні. Мінімальна зарплата у Каліфорнії становить 12,5 долара на годину. Якщо підрахувати, то на місяць виходить 2100 доларів. Тож на місячний квиток на всі види транспорту найбідніший каліфорнієць витрачає меше 4% зарплати. Транспорту працює в місті багато. Людей повно тільки у години пік.

У Києві теж є єдиний проїзний квиток на автобус, трамвай, тролейбус та метро. Вартість становить 710 гривень за мінімальної зарплати у 3723 гривні абомайже 20% заробленого. Американець заробить на свій проїзний за півдня, а українець за тиждень. 

У Сан-Франциско створена цікава система зупинок. Коли потрібно вийти, треба після зачинення дверей на попередній зупинці, смикнути за трос, що висить вздовж усіх вікон. Якщо цього не зробити - водій просто проїде далі.

У Сан-Франциско функції метро виконує швидкісний наземний та підземний трамвай. 

Знамениті КейблКари - канатні трамваї - з’явились у місті у 1873 році. Це гібрид трамвая з фунікулером. Колись до вагончика кріпили металевий трос, який тягнув велетенський механізм на кінцевій зупинці у депо. Тепер вагони їздять завдяки електриці. КейблКари дуже популярні і включені до реєстру історичних пам’яток США. Якщо у вас немає єдиного проїзного, то одна поїздка обійдеться у 7 доларів. 

Система сполучення у Сан-Франциско вкрай продумана. Близько 35% містян щодня віддають перевагу громадському транспорту над власним авто. Влада зробила все, аби довести - це зручніше і дешевше. Своя машина на цих вулицях - справа клопітна і не дешева. По-перше, рух ускладнений через географічні особливості - місто розташовано на пагорбах. По-друге, дороги Сан-Франциско мають європейський артеріальний стиль, а не велику мережу автострад. Це пов'язано перш за все з великою сейсмічністю міста. Останній великий землетрус у 1989 році знищив всю прибережну і частково центральну автостради. По-третє, дорожнеча парковки. На кожному паркоматі зазначена вартість стоянки - від 2,5 до 10 доларів в центрі за годину. Запаркувався там, де заборонено – штраф від 60 до 150 доларів. 

Насправді запровадити систему зручного недорого єдиного квитка - зовсім не складно. Але, якщо це зробити в нас вже зараз - то це ж позбавить зацікавлених у неконтрольованій готівці, а з живими грошима просто так ніхто прощатися не хоче.

Ірина Курило

ВідеоЕкономність і зручність: чому громадський транспорт Сан-Франциско доступніший за український

Сан-Франциско - місто розваг, шалених грошей, з сотнями тисяч жителів та мільйонами туристів на рік. Така кількість людей у Сан-Франциско легко забуває про свої авто й таксі і пересідає на трамваї, тролейбуси та автобуси, адже тут найрозвиненіша та найкомфортніша система громадського транспорту на Західному узбережжі США.

Економність і зручність: чому громадський транспорт Сан-Франциско доступніший за український

Залиште свій коментар

Вибір редакції