Брехливі вказівки диспетчерів та два вибухи. Польща проводить нове розслідування Смоленської катастрофи

Польща скасувала попередній звіт про трагедію через "фальшиві тези".

Польська урядова підкомісія з розслідування авіакатастрофи в Росії 2010 року, коли загинув президент Польщі Лех Качинський та ще 95 людей, скасувала попередній звіт про причини трагедії через "фальшиві тези" та готує нові висновки. Їх мають оприлюднити через рік - після завершення ексгумацій та різних експертиз, що проводить Національна прокуратура Польщі.

Про це заявив під час презентації технічного рапорту щодо причин Смоленської катастрофи голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи, екс-міністр національної оборони Польщі Антоні Мацеревич, передає Onet.pl.

"Звіт анульовано у зв'язку з рішенням підкомісії на підставі того, що звіт комісії Міллера не лише містить у собі фальшиві тези, а й був підготовлений на тлі політичного тиску, що чинився на членів комісії, і фальсифікації матеріалів", - пояснив Мацеревич.

Відповідно, нині "немає офіційної позиції Польської держави у справі Смоленської катастрофи".

За даними підкомісії, польський літак Ту-154М із керівництвом країни розбився біля російського Смоленська через щонайменше два вибухи на борту літака. Були це зовнішні вибухи чи внутрішні (скажімо, зірвалися паливні баки), має з'ясувати слідство.

"Літак знищили щонайменше два вибухи. Перший уразив ліве крило літака, відрізаючи його кінцівку, а потім призводячи до знищення закрилок лівого крила... Цей вибух призвів до аварії лівого двигуна в результаті його ураження уламками", - говориться у фільмі-презентації підкомісії.

ВідеоПольські експерти виявили запис вибуху на самописці літака Леха Качинського

Слідчі вважають, що різке перехилення літака набік і розлітання гілок з дерев на відстані понад 80 метрів у вісі північ-південь вказує на "швидкий розпад літака у повітрі", пише Zaxid.net.

"Частина уламків літака мала характерні сліди мікрократерів на своїй поверхні, схожих на ті, які виявлено під час піротехнічного експерименту, що провела підкомісія. Це характерно для знищень, викликаних детонаціями".

Також говориться про те, що російські контролери руху весь час передавали польським пілотам неправдиву інформацію і не змусили пілотів відійти на запасний аеродром. Диспетчери вели літак президента Лєха Качинського таким чином, щоб він "потрапив у зону посадки за один кілометр до аеродрому".

"Російські контролери руху від початку передавали пілотам неправдиву інформацію щодо кіл підльоту до аеродрому, місця виходу на стежку, відстань до злітної смуги. Літаку Ту-154М дозволили сідати, хоча цього не дозволяли погодні умови. Їх не відіслано на запасний аеродром, хоча контролери руху вимагали це від власного командування", - ідеться у відеопрезентації.

Нагадаємо, 10 квітня 2010-го року літак Ту-154 зазнав аварії під час заходу на посадку в російському аеропорту "Смоленськ-Північний". Польська делегація високопосадовців (усі загинули) летіла на траурні заходи – вшанування жертв масовово розстрілу поляків навесні 1940 року в Катинському лісі Смоленської області. Воєнний злочин здійснили органи НКВС СРСР за наказом керівництва СРСР і ВКП(б).

2011-го міждержавний авіаційний комітет оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною катастрофи літака визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами - недоліки в забезпеченні польоту і підготовці екіпажу.

Перша польська комісія під керівництвом екс-глави МВС Єжи Міллера прийшла до аналогічних висновків, назвавши причиною катастрофи зниження нижче дозволеного мінімуму президентського літака, який пішов на посадку, незважаючи на густий туман.

Нинішня влада Польщі не погодилися зі звітом міждержавного авіаційного комітету і висновками комісії Міллера, тож створили другу комісії із розслідування трагедії.

Залиште свій коментар