Ціна помилки. Що не так робили пілоти і пасажири літака, який зазнав катастрофи у російському "Шереметьєві"

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Головна причина авіатрощі - дії екіпажу.

Офіційних версій авіакатастрофи в російському Шереметьєво кілька: погода, несправність судна та недостатня кваліфікація пілотів. Неофіційно саме дії екіпажу стали причиною вогняної авіатрощі. Пілоти вирішили летіти через грозовий фронт, поквапилися повернутися, замість того, аби випалити зайвий керосин та наостанок – заходили на посадку на надвисокій швидкості. Про те, що робив не так екіпаж, - у ТСН.19:30.

Кадри із салону літака вразили світ. Спочатку люди кричали, а потім почали задихатися від диму. Дехто з них намагався навпомацки пройти вперед по салону, але там метушилися інші пасажири, витягуючи свої валізи з полиць. За лічені хвилини салон літака перетворився на вогняне пекло.

ВідеоРосійські слідчі розглядають помилку екіпажу як основну причину трагедії в аеропорту "Шереметьєво"

Офіційних версій кілька: погода, несправність судна та недостатня кваліфікація пілотів. Неофіційно саме дії екіпажу - до і після посадки - і стали причиною вогняної авіатрощі. Вирішили летіти через грозовий фронт, поквапилися повернутися замість того, аби випалити зайвий керосин, та наостанок заходили на посадку на надвисокій швидкості.  

Російські слідчі розглядають помилку екіпажу як основну причину трагедії в аеропорту "Шереметьєво"

Інші кадри теж вражають: на злітній смузі палає літак, а поряд ще кілька  хвилин жодної пожежної машини. Крім того, поки у літаку живцем горить більше половини пасажирів лайнера, інші розбігаються по полю з власними валізами. "Це і стиль виховання, і страх залишитися без документів і суто меркантильна річ: як я залишу там свою помаду, де я її купила і скільки вона коштує. Тобто тут кілька речей зійшлося одночасно в одному місці", - психолог Олег Чабан.

 Фахівці вже порахували, що кожна валіза - це дорогоцінні секунди, які коштували комусь із пасажирів задніх рядів життя. Психологи кажуть, річ не лише у жадібності, а ще й у стереотипності дій. Тобто ми так звикли виходити з літака - розстебнули паски, взяли речі, вийшли, хоча й не відкидають суто радянського стереотипу у будь-якій ситуації взяти гроші та документи, без них не можна.

Користувачі інтернету побачили одну особливість:  пасажири вистрибували з трапів нерівномірно, дехто припускав, що причина у тих же валізах, мовляв, поки тягнули проходом, затримували всіх.

Ми перевірили на собі висоту авіаційного трапа. Це не дитяча гірка, стрибнути вниз не так уже й просто. Психологічно легше зробити крок, якби внизу підстраховували, але рятівників ще не було, а ті пасажири, які вже вистрибнули,  бігли геть від літака.

Чи не найбільше питань у досвічених пілотів до екіпажу. Зокрема, чому  полетіли прямо у грозу, чому після блискавки, яка "вирубила"  частину автоматики, вирішили сідати, хоча й знали, що маса занадто велика - літак під зав'язку заправлений пальним, чому не затрималися в повітрі, не спалили зайвих кілька тонн? І головне питання - чому вони так сильно ударили літаком по злітній смузі?

"Була скоріше всього велика вертикальна швидкість. В авіаційній термінології є така назва авіаційний "козел", прогресуючий "козел". Це коли вони доторкнулися до полоси один раз, потім ще раз, підломилося шассі і вже те що ми бачимо", - каже пілот Василь Лозовенко.

Льотчики, які не вміють пілотувати руками, чи не головне зауваження фахівців. Глобальна проблема сучасної авіації. Вправно керують автопілотами, автоматикою, а от коли вона відмовляє, то м'яко посадити в ручному режимі багатотонну машину вміють не всі. 

Навіть не пожежу, а вибух у двигуні понад сорок років тому пережив артист Віталій Свирид. За його словами, літак падав чотири секунди. Він до сьогодні пам'ятає кожну секунду того польоту і більше не літає.

Кореспондент ТСН Олександр Загородний.

Нагадаємо, пасажирський літак SSJ-100, який прямував до Мурманська, підвечір 5 травня загорівся під час аварійного приземлення в московському аеропорту Шереметьєво. Повітряне судно вилетіло з летовища, однак через деякий час  запросило аварійну посадку. В Росії офіційно повідомили про 41 загиблого, ще 10 людей шпиталізовані.

Слідком Росії розглядає три основні версії катастрофи: недостатня кваліфікація пілотів, диспетчерів і людей, які проводили технічний огляд борту; несправність повітряного судна і несприятливі метеоумови. 7 травня росЗМІ повідомили, що пріоритетною версією катастрофи у російському аеропорту "Шереметьєво" є ціла низка помилок пілотів літака.

Залиште свій коментар

Вибір редакції