Facebook відзвітував про російську політичну рекламу. Найголовніше

Рекламні оголошення побачили близько 10 мільйонів осіб.

Соціальна мережа Facebook оприлюднила детальний звіт про використання російської реклами під час виборів у США.

Відповідний звіт опублікувала прес-служба від імені Елліо Шрейдже, віце-президента з питань політики і комунікацій.

Що було в оголошеннях? Скільки людей їх побачили?

Більшість реклами зосереджувалася на суперечливих соціальних та політичних темах, у тому числі питаннях ЛГБТ, імміграції, права на зброю. Деякі з них, як видається, спонукали людей відвідати сторінки, присвячені цим питанням.

Ось кілька фактів про ці рекламні оголошення:

  • Приблизно 10 мільйонів людей у США побачили оголошення. У Facebook змогли приблизно вирахувати кількість унікальних людей ("охоплення"), які бачили принаймні одне з цих оголошень завдяки спеціальному моделюванню.
  • 44% від загальної кількості показів оголошень (кількість разів, коли оголошення відображалися) були до виборів у США 8 листопада 2016 року; 56% – після виборів.
  • Близько 25% оголошень ніколи не показувались нікому, оскільки реклама охоплює людей на основі релевантності, і внаслідок цього певні оголошення можуть не відображатись нікому.
  • На 50% оголошень витратили менше 3 дол. США; для 99% оголошень витратили менше 1000 доларів.

Чому Facebook дозволяє подібну рекламу, яка спрямована на певні демографічні чи зацікавлені групи?

Реклама соцмережі таргетована, тобто налаштована для показу оголошень тим користувачам, яким вона може бути корисною, замість того, щоб відображати усі оголошення, які користувачі можуть вважати невідповідними чи набридливими. Наприклад, лінія одягу для бейсболу може використовувати категорії таргетування, щоб охопити людей, які цікавляться бейсболом, а не усім, хто любить спорт. 

Це корисно, оскільки дозволяє людям дізнаватись про те, що їх цікавить. Але цим іноді зловживають. Згідно з заявою, Facebook прагне запобігати зловживанню рекламою на своїй платформі. Наприклад, оголошення, які містять певні типи таргетування, тепер потребують додаткового перегляду і затвердження адміністрацією.

У пошуках подібних зловживань розглядають усі компоненти оголошення: хто його створив, для кого воно призначене, яке повідомлення містить. Іноді поєднання повідомлення оголошення і його таргетування може бути згубним. Якщо знаходять будь-яке оголошення, яке містить повідомлення про поширення ненависті чи насильства, його відхиляють або видаляють. Стандарти спільноти Facebook суворо забороняють атакувати людей на основі їхніх характеристик, а рекламні умови є ще більш обмеженими і забороняють рекламодавцям розрізняти людей на основі релігії та інших атрибутів.

Чому  не можна виявити кожне оголошення, яке порушує правила?

Компанія переглядає мільйони оголошень щотижня, і кожен день близько 8 мільйонів людей надсилають звіти про оголошення. Лише за останній рік Facebook значно збільшив кількість людей, які працюють над переглядом оголошень. І для того, щоб покращити ефективність виявлення зловживань на платформі, оголосили про низку вдосконалень, зокрема:

  • Посилення захисту від неналежної реклами
  • Посилення обмежень щодо змісту для рекламодавців
  • Збільшення вимог до автентичності
  • Встановлення галузевих стандартів та найкращих практик

Нагадаємо, директор служби безпеки Facebook Алекс Стамос заявив, що намагаючись відстежити зв'язок між можливим втручанням Москви у вибори в США і рекламними оголошеннями у Facebook, у соцмережі знайшли приблизно 470 фейкових акаунтів і сторінок, які від червня 2015 по травень 2017 років придбали близько 3 тисяч оголошень на загальну суму 100 тисяч доларів. Ці облікові записи та сторінки були пов'язані один з одним і, ймовірно, діяли з Росії. У Кремлі заявляли, що нібито не мали ніякого стосунку до втручання в американські вибори через соціальні мережі.  

ВідеоПредставників світових соцмереж запрошують на слухання у справі про втручання РФ у вибори США

Департамент внутрішньої безпеки США повідомляв, що 21 штат Сполучених Штатів Америки зазнав атак з боку російських хакерів під час виборів президента 2016 року. У відомстві не назвали штати, які зазнали атак хакерів, але одним із них був Вісконсін – один з ключових штатів на виборах.

Комітет з етики Мін'юсту США схвалив спецпрокурора Роберта Мюллера для розслідування справи про втручання РФ в американські вибори. Уже екс-радник президента США з національної безпеки Майкл Флінн і адвокат Дональда Трампа Майкл Коен отримали повістки від Комітету з розвідки палати представників США у справі про розслідування втручання РФ у вибори.

Засновник Facebook Марк Цукерберг також заявив про втручання РФ у вибори в США і передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла РФ.

ВідеоFacebook проти РФ: Цукерберг передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла Москва

Розслідування триває вже доволі давно. На початку грудня 2016 року в ЦРУ заявили, що Росія навмисно здійснювала кібератаки під час виборчої гонки, аби допомогти Дональду Трампу виграти вибори, а не для того, щоб підірвати довіру до виборчого процесу країни. У розвідці встановили особистості тих, хто був тісно пов'язаний з російським урядом та зливав WikiLeaks тисячі повідомлень демократів, включаючи пошту голови передвиборної кампанії Гілларі Клінтон.

Нещодавно у Росії пригрозили заблокувати Facebook. У відомстві заявили про те, що популярна соцмережа не дотримується російського закону про персональні дані.

Залиште свій коментар

Наступна публікація