Just do it у вогні. Як і чому американці протестують проти Nike

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Для реклами своєї продукції легендарний спортивний бренд знову звернувся до провокацій.

3 вересня найвідоміший бренд спортивного одягу Nike запустив рекламну кампанію, присвячену 30-річчю їх легендарного слогана "Just Do It" (просто зроби це). Бренд обрав обличчям кампанії американського футболіста і активіста Коліна Каперніка. Це рішення надзвичайно обурило не тільки патріотично налаштоване населення країни, а й самого президента Дональда Трампа - у матеріалі ТСН.ua.

Хто такий Капернік і чому його обрала Nike

Колін Капернік - американський гравець в футбол, який в 2016 році перед матчем демонстративно відмовився вставати, коли зазвучав національний гімн. Так Капернік висловив протест проти жорстокості поліції стосовно афроамериканців. "Я не маю наміру робити вигляд, що пишаюся прапором країни, в якій утискають темношкірих і людей іншого кольору шкіри. Це важливіше за футбол", - прокоментував свої вчинки футболіст. Вони коштували Каперніку кар'єри, врешті його витіснили з Ліги.

Nike, Капернік 2
Reuters

Надалі подібні акції серед футболістів стали масовими. Це призвело до скандалів і невдоволення патріотично налаштованих уболівальників. Вони ставали на коліна під час гімну.

Поведінку спортсменів розкритикував президент США Дональд Трамп. Він порадив Каперніку пошукати іншу країну, а Національній футбольній лізі - звільнити всіх футболістів, які демонструють неповагу до гімну країни.

Nike обґрунтувала вибір Каперніка обличчям цьогорічної кампанії тим, що Капернік - один з найвидатніших спортсменів свого покоління. На офіційний постер з футболістом додали напис: "Вір у щось. Навіть якщо заради цього доведеться пожертвувати всім".

Nike, Капернік
Reuters

Бойкот Nike, підтримка Каперніка

Але патріотичні американці збунтувалися проти такого рішення. Наприклад, у Twitter став набирати популярність хештег #BoycottNike, під яким користувачі почали викладати фото і відео, де вони спалюють або спотворюють кросівки Nike.

Критику Nike за рекламу пердбачувано підтримав і президент США Дональд Трамп. "Як і Національна футбольна ліга, чий рейтинг сильно впав, Nike абсолютно знищений обуренням та бойкотами", - написав у своєму Twitter американський президент 5 вересня.

Крім того, наступного дня від запуску кампанії міський голова Кеннеру (штат Луїзіана, США) опублікував меморандум про заборону придбання та використання будь-яких продуктів Nike в розважальних закладах міста.

Серед протестувальників також висловив незадоволення появою Каперніка коледж Озаркс (штат Місурі). Керівництво навчальної установи вирішило вилучити всі спортивні форми, придбані у Nike та весь спортивний одяг, який містить логотип компанії. "Студенти більше не будуть носити бренд у відповідь на нову рекламну кампанію", - заявив приватний християнський коледж.

Однак поява Каперніка у рекламі знайшла і своїх шанувальників. На його підтримку висловились відомий американський репер та актор Common, а також численні шанувальники бренду.

Деякі з фанатів, наприклад, публікували відео в яких ніби-то збирались підпалити кросівки Nike, але в останній момент пересували запальничку і підпалювали записку з дописом: "Твоє расистське лайно".

Більш того, відеореклама за участю Каперніка станом на вечір вівторка, 11 вересня, набрала більше 24 мільйонів переглядів і зібрала більше 17 000 коментарів, переважна кількість яких - позитивна.

Варто зазначити, що одразу після виходу реклами акції компанії впали приблизно на 3,9%, але з тих пір тримаються на позначці в $80 за акцію, подальшого падіння немає. А на наступний день від початку реклами в США святкувався День праці, і 4 вересня онлайн-продажі підскочили на 31%. Деякі видання зазначають, що в довгостроковій перспективі компанія тільки виграє через цю зухвалу та сміливу рекламну кампанію.

Залиште свій коментар

Вибір редакції