Неандертальці могли впадати у сплячку, щоб пережити люту зиму: дослідники зробили відкриття

Дата публікації
Viber

Associated Press

Попередники гомінідів впадали у сплячку, щоб пережити надзвичайно холодні зими.

Пошкодження на кістках неандертальців та їхніх попередників в Іспанії свідчать про те, що давні люди, можливо, впадали у сплячку, як це робили ведмеді. Дослідники зробили відкриття.

Про це пише The Guardian.

Вчені стверджують, що ураження та інші ознаки пошкодження скам'янілих кісток давніх людей такі ж, як і ті, що залишилися на кістках інших тварин, які впадають в сплячку. Це свідчить про те, що наші попередники давали раду із лютою зимою в той час, сповільнюючи свій метаболізм і спавши місяцями.

Висновки базуються на розкопках у печері Сіма де лос Весос - ямі кісток - в Атапуерці, поблизу Бургоса на півночі Іспанії. За останні три десятиліття скам'янілі рештки кількох десятків людей були вишкреблені з ями. За словами дослідників, печера фактично була братською могилою: тисячі зубів та шматочків кісток, можливо, були навмисно скинуті туди.

У статті, опублікованій у журналі L'Anthropologie стверджують, що ріст кісток порушувався протягом декількох місяців кожного року. Автори визнають, що відкриття "може звучати як наукова фантастика", але зазначають, що багато ссавців, включаючи приматів, також впадали у сплячку.

"Це говорить про те, що генетична основа та фізіологія такого гіпометаболізму можуть бути збережені у багатьох видів ссавців, включаючи людей", - заявляють дослідники.

Reuters

Автори досліджують кілька контраргументів. Сучасні інуїти та саами, хоча і живуть в однаково суворих, холодних умовах, не впадають у сплячку. Відповідь, зазначають дослідники, полягає в тому, що жирна риба та оленячий жир забезпечують інуїтів і саамів їжею взимку, а тому виключають необхідність зимівлі.

Навпаки, територія навколо ділянки Сіма пів мільйона років тому не давала б нічого подібного для достатньої кількості їжі. "Підкислення Іберії тоді не могло забезпечити достатню кількість жиру їжі для жителів Сіми під час суворої зими, змусивши їх вдатися до сплячки в печерах", - сказали дослідники.

Нагадаємо, еволюційні генетики вивчили генетичні зміни ДНК неандертальців і дійшли висновку, що саме ця особлива форма гена змусила їх відчувати біль.