Перший, що розтанув через зміни клімату. Як за пів століття зник льодовик Окьокулл - фото до та після

Льодовик Окьокулл було офіційно визнано мертвим 2014 року. Він майже повністю розтанув.

До річниці "загибелі" першого ісландського льодовика, що зник через зміни клімату, у NASA показали супутникові знімки того, яким він був до та після своєї "смерті".

Про це повідомляє Mashable.

Світлини відображають, як змінився ісландський льодовик Окьокулл у період від 1986 до 2019 року.

Як зник льодовик Окьокулл Як зник льодовик Окьокулл

За даними геологів, у 1890 році його площа становила близько 16 квадратних кілометрів. До 1945 року - зменшилася до 7 квадратних кілометрів. 1973 було 5, а у 2012 він займав лише 700 метрів. 2014 року льодовик офіційно визнали мертвим.

Наразі кратер на вершині вулкана, де розташовувався льодовик, досі вкрито снігом, проте самого льодовика фактично не існує – від нього лишилися лише окремі фрагменти льоду та снігу. Щоб вшанувати 5 річницю зникнення величного льодовика на місці, де він колись розташовувався, 18 серпня відкриють меморіал.

Примітно однак, що відтоді зникнення льодовиків стало досить типовим феноменом.

"Стан льодовиків погіршується з кожним роком", - зазначає Оддур Сігурссон, геолог Ісландського метеорологічного бюро, який свого часу оголосив Окьокулл мертвим.

Вчений наголошує, що у північній частині Ісландії вже зникло 56 з 300 маленьких льодовиків. Проте Окйокул наразі залишається найбільш масштабним з цього переліку.

За даними Геологічної служби США, якщо викиди парникових газів продовжуватимуться такими ж темпами, як зараз, кількість льодовиків Ісландії ймовірно скоротиться вже на 40% до кінця століття, а до 2200 їм загрожуватиме повне зникнення.

Нагадаємо, нещодавно у Гренландії за один день розтануло 11 мільярдів тонн льоду – це рекордна кількість за всю історію спостережень.

ВідеоВчені заявили про рекордне танення льодовиків Гімалаїв

Вони з'ясували, що покрів гір тане удвічі швидше, ніж іще сорок років тому. Про це свідчать результати дослідження, опублікованого американськими вченими з Колумбійського університету.

Вчені заявили про рекордне танення льодовиків Гімалаїв