Помилка пілота чи теракт. Версії загадкової авіакатастрофи російського Ту-154

Помилка пілота чи теракт. Версії загадкової авіакатастрофи російського Ту-154

Фото: Reuters

25 грудня на Чорним морем розбився військовий літак РФ.

У російському Міністерстві транспорту вже назвали основні причини авіакатастрофи військового літака Ту-154: технічний стан чи помилка пілота

Російські урядовці наголосили, що версія теракту виключається. Проте це викликає сумніви у деяких експертів та частини громадськості, оскільки агресивні дії РФ у Сирії (куди власне й летів борт) могли б викликати у її противників бажання помститися. Нещодавно, 19 грудня, у Туреччині було вбито російського посла Андрія Карлова. За вбивство нібито взяла відповідальність сирійська коаліція "Джейш аль-Фатх". Іранські ЗМІ поширили заявув якій йдеться, що вистріл в дипломата був "першою помстою за жінок, дітей і літніх людей з Алеппо, а також за кров мусульман, що проливається по всьому світу". 

Наслідком чого було падіння Ту-154 - над цим питанням, окрім російських правоохоронців, замислилися також авіа- та військові експерти. Колишній міністр оборони України Євген Марчук зауважує, що розслідування катастрофи у Чорному морі росіяни проведуть дуже швидко. Однак істинні причини світова громадськість дізнається нескоро, оскільки літак був військовим, тож ні Євроконтроль, ні Міжнародна організація цивільної авіації не матимуть доступу до розслідування. 

Російський авіаексперт Вадим Лукашевич вважає, що версію теракту таки відкидати не варто, оскільки як є досить багато факторів, що свідчать на її користь. Він наголосив, що, за повідомленнями, уламки літака були розсипані по площі в півтора кілометра. "А це багато, тому що це може бути свідченням того, що літак почав руйнуватися ще в повітрі. Тобто він зруйнувався не під час падіння. А якщо в повітрі - то це теракт. Тому що неможливо, щоб за помилки пілотування літак зруйнувався в повітрі. Це потрібно зірвати його, наприклад, в штопор, і це дуже складно було б зробити. А якщо це технічна несправність, то, все одно, не буває таких несправностей, які призводять до руйнування в повітрі", - вказав фахівець. 

Він додав, що стійки шасі перебували дуже далеко від основних уламків літака, це свідчить про "щось нетривіальне в процесі руйнування літака". "Тому що носова стійка повинна розташовуватися всередині фюзеляжу носової частини. А основні стійки - в гондолах на крилах. Чисто теоретично, літак міг спробувати сісти, випустивши стійки, але він летів над морем. Загалом, поки що нічого не зрозуміло, можна тільки фантазувати", - зазначив Лукашевич.

На його думку, авіакатастрофа може бути свідченням того, що найбільш радикальне крило мусульманського світу веде з РФ війну через її участь в Сирії і через бомбардування Алеппо. "Якщо це справді теракт, то може початися війна", - вважає фахівець.

У сочинському аеропорту, звідки вилітав Ту-154, виключають версію із неякісним паливом. "У нас президент заправляється, а це самі розумієте", - цитує співробітників летовища російська "Новая газета". Також вони зауважують, що погода була ясна, "дуже льотна", море не штормило, також не було несподіваних вітрів над водою. Кажуть, що літак мав сісти в Моздоці на дозаправку, але там були погані погодні умови, тож літак полетів до Сочі. У Сочі з літака вийшов технік - для заправки, зайшли два прикордонники - перевірити закордонні паспорти. Ні пасажири, ні екіпаж (крім техніка) не залишали літак. Ні нових пасажирів, ні нових вантажів в літак не було завантажено. "Якщо і теракт - щось не від нас", - стверджують у Сочі.

Тим часом водій аеропорту Сергій Кочергін розповів журналістам, що під час зльоту літак видавав нетипові звуки.

"Чуємо, літак на зліт пішов, але звук ... не такий, як треба. Неначе Боїнг злітає, як ніби реактивний літак. Турбіни вили щосили. Ми напружилися. Дивимося на Flightradar - вилетів. Але він за маршрутом мав повернути вліво, убік Абхазії і вже далі - на Сирію. А він пішов вправо. І через кілька  хвилин - між Кудепстою і Хостою (прибережні селища) зник із радарів", - згадав працівник аеропорту і додав, що, на його думку, пілот швидко зрозумів, що із літаком не все до ладу: пішов на розворот, хотів повернутися одразу, але не встиг.

Над Чорним морем розбився російський військовий літак

Над Чорним морем розбився російський військовий літак

"Якщо подивитися площу пошукових робіт, за траєкторією уламків видно, що літак наближався до берега, намагався повернутися на землю. І ще. Літак увійшов у воду максимум за 8 кілометрів від берега. Був би перед тим вибух - було б чути. Місто би почуло. Але вибуху не було", - вказав водій.

На прес-конференції глава російських ВВС Віктор Бондарєв, що входить до робочої групи з ліквідації наслідків катастрофи, заявив, що літак був у відмінному стані, а командир екіпажу Роман Волнов - досвідчений і мав лише на ТУ-154 1900 годин нальоту.

Нагадаємо, 25 грудня, на Чорним морем розбився літак Міністерства оборони Росії Ту-154. Серед осіб, які перебували на його борту, були 8 членів екіпажу, 8 військових, 2 федеральних державних цивільних службовців Росії, 9 представників ЗМІ (зокрема телеканалу "Зірка", "Першого каналу" і НТВ) і 64 музиканти ансамблю Александрова. Також під час аварії загинула Єлизавета Глінка, виконавчий директор фонду "Справедлива допомога", яка неодноразово приїжджала на окупований Донбас і нібито допомагала дітям.

Всього на борту перебувало 92 людини.

Російський Ту-154 вилетів з Сочі о 05:25 за московським часом 25 грудня, за 2 хвилини після вильоту він зник з радарів. Літак прямував в сирійську провінцію Латакія. Музиканти ансамблю повинні були дати новорічний концерт на авіабазі Хмеймим.

У Росії офіційно оголосили загальнонаціональну жалобу

У Росії офіційно оголосили загальнонаціональну жалобу

Повʼязані теми:

Наступна публікація