Росія купувала рекламу у Facebook, але вплив на вибори у США був незначним - гендиректор Avast

Вінсент Стеклер вважає, що реклама на Facebook має незначну цінність.

Росія, швидше за все, дійсно спонсорувала рекламу у Facebook для здійснення впливу на президентські вибори у США, але цей вплив був незначним.

Таку думку в інтерв'ю ТСН заявив головний виконавчий директор компанії Avast Вінсент Стеклер.

"Думаю, якийсь вплив вона справила. Я вірю, що Росія спонсорувала рекламу, але я вважаю, що реклама на Facebook має незначну цінність", - сказав Стеклер.

ВідеоFacebook проти РФ: Цукерберг передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла Москва

На думку гендиректора Avast, що дійсно було, так це поширення негативної інформації про кандидатів у президенти США.

"Очевидно, не прямо Росією, але, наприклад, через Wikileaks в дуже зручний час. Відверто кажучи, я не думаю, що це змінило результати виборів – у нас було двоє дуже непопулярних кандидатів", - сказав Вінсент Стеклер.

За даними Facebook, політичну рекламу у соцмережі побачили 10 мільйонів користувачів. Виконавчий директор Avast вважає, що мова йде про 10 мільйонів переглядів, а не окремих людей, які її подивилися.

"Ми можемо припустити, що, коли йдеться про політичні кампанії, реклама набирає мільярди переглядів, так що 10 мільйонів – це не так вже й багато. Згідно з дослідженням Pew Research Center – одного з найбільших центрів США – з людей, які отримують новини з соцмереж, тільки 4% вірять їм. Так що, у вас може бути багато переглядів, але люди не вірять цьому", - зазначив Стеклер.

Директор служби безпеки Facebook Алекс Стамос заявляв, що більшість рекламних оголошень були зосереджені на те, щоб посилити соціальні та політичні розбіжності в американському суспільстві – це були висловлювання на тему заборони зброї, ЛГБТ-спільноти або нелегальної імміграції.

Вінсент Стеклер звернув увагу на те, що люди в соціальних мережах в основному отримують ті меседжі, які вони хочуть почути, бо так влаштований один з алгоритмів Facebook.

"Ви хочете, щоб люди щось лайкнули або клікнули на щось - і ви не досягнете цього, пропонуючи їм щось, з чим вони не згодні. Тобто, ми можемо припустити, що ці меседжі були показані людям, які вже в це вірили. Так що це, ймовірно, не змінило думок", - сказав він ТСН.

ВідеоРосія планує заборонити використання Facebook

Нагадаємо, директор служби безпеки Facebook Алекс Стамос заявив, що намагаючись відстежити зв'язок між можливим втручанням Москви у вибори в США і рекламними оголошеннями у Facebook, у соцмережі знайшли приблизно 470 фейкових акаунтів і сторінок, які від червня 2015 по травень 2017 років придбали близько 3 тисяч оголошень на загальну суму 100 тисяч доларів. Ці облікові записи та сторінки були пов'язані один з одним і, ймовірно, діяли з Росії. У Кремлі заявляли, що нібито не мали ніякого стосунку до втручання в американські вибори через соціальні мережі.  

Департамент внутрішньої безпеки США повідомляв, що 21 штат Сполучених Штатів Америки зазнав атак з боку російських хакерів під час виборів президента 2016 року. У відомстві не назвали штати, які зазнали атак хакерів, але одним із них був Вісконсін – один з ключових штатів на виборах.

Комітет з етики Мін'юсту США схвалив спецпрокурора Роберта Мюллера для розслідування справи про втручання РФ в американські вибори. Уже екс-радник президента США з національної безпеки Майкл Флінн і адвокат Дональда Трампа Майкл Коен отримали повістки від Комітету з розвідки палати представників США у справі про розслідування втручання РФ у вибори.

Засновник Facebook Марк Цукерберг також заявив про втручання РФ у вибори в США і передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла РФ.

Розслідування триває вже доволі давно. На початку грудня 2016 року в ЦРУ заявили, що Росія навмисно здійснювала кібератаки під час виборчої гонки, аби допомогти Дональду Трампу виграти вибори, а не для того, щоб підірвати довіру до виборчого процесу країни. У розвідці встановили особистості тих, хто був тісно пов'язаний з російським урядом та зливав WikiLeaks тисячі повідомлень демократів, включаючи пошту голови передвиборної кампанії Гілларі Клінтон.

Нещодавно у Росії пригрозили заблокувати Facebook. У відомстві заявили про те, що популярна соцмережа не дотримується російського закону про персональні дані.

Кореспондент ТСН Катерина Федорченко

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: