Росія купувала рекламу у Facebook, але вплив на вибори у США був незначним - гендиректор Avast

Вінсент Стеклер вважає, що реклама на Facebook має незначну цінність.

Росія, швидше за все, дійсно спонсорувала рекламу у Facebook для здійснення впливу на президентські вибори у США, але цей вплив був незначним.

Таку думку в інтерв'ю ТСН заявив головний виконавчий директор компанії Avast Вінсент Стеклер.

"Думаю, якийсь вплив вона справила. Я вірю, що Росія спонсорувала рекламу, але я вважаю, що реклама на Facebook має незначну цінність", - сказав Стеклер.

ВідеоFacebook проти РФ: Цукерберг передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла Москва

На думку гендиректора Avast, що дійсно було, так це поширення негативної інформації про кандидатів у президенти США.

"Очевидно, не прямо Росією, але, наприклад, через Wikileaks в дуже зручний час. Відверто кажучи, я не думаю, що це змінило результати виборів – у нас було двоє дуже непопулярних кандидатів", - сказав Вінсент Стеклер.

За даними Facebook, політичну рекламу у соцмережі побачили 10 мільйонів користувачів. Виконавчий директор Avast вважає, що мова йде про 10 мільйонів переглядів, а не окремих людей, які її подивилися.

"Ми можемо припустити, що, коли йдеться про політичні кампанії, реклама набирає мільярди переглядів, так що 10 мільйонів – це не так вже й багато. Згідно з дослідженням Pew Research Center – одного з найбільших центрів США – з людей, які отримують новини з соцмереж, тільки 4% вірять їм. Так що, у вас може бути багато переглядів, але люди не вірять цьому", - зазначив Стеклер.

Директор служби безпеки Facebook Алекс Стамос заявляв, що більшість рекламних оголошень були зосереджені на те, щоб посилити соціальні та політичні розбіжності в американському суспільстві – це були висловлювання на тему заборони зброї, ЛГБТ-спільноти або нелегальної імміграції.

Вінсент Стеклер звернув увагу на те, що люди в соціальних мережах в основному отримують ті меседжі, які вони хочуть почути, бо так влаштований один з алгоритмів Facebook.

"Ви хочете, щоб люди щось лайкнули або клікнули на щось - і ви не досягнете цього, пропонуючи їм щось, з чим вони не згодні. Тобто, ми можемо припустити, що ці меседжі були показані людям, які вже в це вірили. Так що це, ймовірно, не змінило думок", - сказав він ТСН.

ВідеоРосія планує заборонити використання Facebook

Нагадаємо, директор служби безпеки Facebook Алекс Стамос заявив, що намагаючись відстежити зв'язок між можливим втручанням Москви у вибори в США і рекламними оголошеннями у Facebook, у соцмережі знайшли приблизно 470 фейкових акаунтів і сторінок, які від червня 2015 по травень 2017 років придбали близько 3 тисяч оголошень на загальну суму 100 тисяч доларів. Ці облікові записи та сторінки були пов'язані один з одним і, ймовірно, діяли з Росії. У Кремлі заявляли, що нібито не мали ніякого стосунку до втручання в американські вибори через соціальні мережі.  

Департамент внутрішньої безпеки США повідомляв, що 21 штат Сполучених Штатів Америки зазнав атак з боку російських хакерів під час виборів президента 2016 року. У відомстві не назвали штати, які зазнали атак хакерів, але одним із них був Вісконсін – один з ключових штатів на виборах.

Комітет з етики Мін'юсту США схвалив спецпрокурора Роберта Мюллера для розслідування справи про втручання РФ в американські вибори. Уже екс-радник президента США з національної безпеки Майкл Флінн і адвокат Дональда Трампа Майкл Коен отримали повістки від Комітету з розвідки палати представників США у справі про розслідування втручання РФ у вибори.

Засновник Facebook Марк Цукерберг також заявив про втручання РФ у вибори в США і передав конгресу дані про рекламу, яку замовляла РФ.

Розслідування триває вже доволі давно. На початку грудня 2016 року в ЦРУ заявили, що Росія навмисно здійснювала кібератаки під час виборчої гонки, аби допомогти Дональду Трампу виграти вибори, а не для того, щоб підірвати довіру до виборчого процесу країни. У розвідці встановили особистості тих, хто був тісно пов'язаний з російським урядом та зливав WikiLeaks тисячі повідомлень демократів, включаючи пошту голови передвиборної кампанії Гілларі Клінтон.

Нещодавно у Росії пригрозили заблокувати Facebook. У відомстві заявили про те, що популярна соцмережа не дотримується російського закону про персональні дані.

Кореспондент ТСН Катерина Федорченко

Залиште свій коментар

Наступна публікація