Літак, який вилітав з Тюмені до Сургута, впав вже через сім хвилин після зльоту: 31 людина загинула, за життя 12-ти борються лікарі.
Вранці 2 квітня майже одразу після вильоту з аеропорту Тюмені впав пасажирський літак ATR-72 компанії "Ютейр", на борту якого перебували 39 пасажирів і четверо членів екіпажу. Літак здійснював рейс Тюмень – Сургут.
Після удару об землю він розколовся на три частини і загорівся. 31 людина загинула, 12 дивом вижили і у вкрай важкому стані госпіталізовані. Всі постраждалі перебувають у реанімації. За попередніми даними, українців на борту літака не було.
4, 5 і 6 квітня оголошені в області Днями жалоби.
Дивіться ФОТО: Літак розвалився на три частини
Зв'язок з літаком було втрачено майже через 3 хвилини після його вильоту з аеропорту Рощино. Машина впала, відлетівши буквально за три кілометри, неподалік від села Горьковка. Його мешканці розповіли, що незадовго до катастрофи з обох двигунів машини валив чорний дим, і літак нахилило ліворуч. Водночас звуку вибуху люди не чули.
Рятувальники виїхали одразу ж, як надійшов сигнал. Місце трагедії виявили за густим димом. "Коли підібралися, то побачили тих, хто вижив, і тіла загиблих. Рятувальникам вдалося витягнути одного живого з уже палаючого літака", - розповів представник служби екстреного реагування. Із загиблих щонайменше шестеро згоріли в літаку живцем.
Один з постраждалих помер під час евакуації, ще 12-х вертольотами доставили до Тюменської лікарні. Травми у них дуже серйозні, в основному переломи і черепно-мозкові.
Версії трагедії: дві помилки і несправність
Правоохоронці вилучили з аеропорту технічну документацію, що стосується рейсу ATR-72. Також знайдені "чорні скриньки". Порушено кримінальну справу за статтею "Порушення правил експлуатації повітряного транспорту, що призвело з необережності до смерті двох чи більше осіб".
За даними джерел, не виключено, що технічні проблеми у літака ATR-72 виникли ще під час зльоту.
"Літак встиг піднятися на висоту близько 100 метрів, потім з ним зник зв'язок. Технічні проблеми у лайнера, швидше за все, виникли ще під час зльоту, і екіпаж спробував здійснити вимушену посадку", - припустили в правоохоронних органах.
Розслідувати справу буде головне слідче управління Слідчого комітету РФ, комісія МАК (Міждержавного авіаційного комітету) за участю фахівців країни-виробника ATR-72 (Франція), двигуна (Канада) і країни реєстрації (Великобританія - Бермуди).
Джерело в оперативному штабі з ліквідації наслідків авіакатастрофи вважає, що причиною трагедіїї могло стати обмерзання фюзеляжу літака.
Командир екіпажу 3 квітня мав святкувати 28-річчя
Командиру судна наступного дня, 3 квітня, мало виповнитися 28 років. А його напарнику було взагалі тільки 24. Однак друзі загиблих розповідають, що хлопці були справжніми професіоналами.
"Ці хлопці "терті вовки". Із Сергієм Анциним я був знайомий рік. Як командир він прекрасно знає свою справу. Холоднокровний. Вміє грамотно приймати рішення. На нього можна покластися. З другим пілотом Нікітою Чехловим ми разом перенавчалися на цей тип літака. Наліт у нього пристойний. Чотири роки літає на ATR. Бувають проблеми, коли пілот пересідає з вітчизняного літака на іномарку. А вони літали вже одразу на іномарці", - розповів "Комсомольській правді" Костянтин Леонтьєв.
Екіпаж на чолі з 27-річним командиром врятував частину пасажирів ціною своїх життів, вважає керівник аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олега Пантелєєва. Усвідомивши, що літак падає, 27-річний командир екіпажу Сергій Анцін спробував відвести машину подалі від населених пунктів і посадити її в поле. На думку фахівців, якби командир не спробував посадити борт на пустирі, можливо, загинули б всі.
Розмірковуючи про те, як в катастрофі літака, який, судячи з повідомлень і фотографій, при падінні розвалився на три частини, деяким пасажирам вдалося вижити, Пантелєєв зазначив: "Літак не встиг набрати велику висоту і велику швидкість. Зіткнення з поверхнею, судячи з усього , відбулося не в вертикальному зниженні, а в пологому. І з цієї точки зору дійсно комусь пощастило. І травми отримані виявилися сумісні з життям".
Щасливий порятунок
На цей лиховісний рейс авіакомпанії "Ютейр" було продано 40 квитків, але один з пасажирів не з'явився на виліт.
Щасливчиком виявився 36-річний бізнесмен з Ханти-Мансійського автономного округу, який вирішив відкласти відрядження до Сургута, бо провів кілька годин за кермом машини і дуже втомився, розповів він журналістами. Тож чоловік вирішив виспатися і полетіти іншим рейсом.
СПИСОК загиблих і постраждалих
Дітей на борту літака не було. На жаль, менше пощастило групі випускників-відмінників, які летіли на конференцію для підвищення кваліфікації. Лише троє з дев'яти членів групи вижили. Загинув і член ради директорів однієї з найбільших російських нафтових компаній "Сургутнефтегаз" Микола Медведєв.