Соцмережі, проплачені мітинги і розвідка: Мюллер докладно розповів, як Росія втручалася у вибори у США

Росіяни почали свою кампанію за два роки до виборів.

Сотні росіян протягом кількох років брали участь у кампанії вартістю кілька мільйонів доларів, метою якої було вплинути на президентські вибори у США. Для досягнення цієї мети вони використовували соціальні мережі, проплачені мітинги та збір розвідувальних даних.

Про це у п'ятницю, 16 лютого, розповів спеціальний прокурор США Роберт Мюллер. Він розкрив деталі широкомасштабної та скоординованої кампанії, направленої на вплив на політичні процеси у країні, передає Bloomberg.

ВідеоВтручання у вибори США: пов'язані з Росією Інтернет-тролі створили більше 3 тисяч сторінок

В межах розслідування російського впливу на вибори, яке проводить Конгрес, з'ясували кількість підробних тролями сторінок. Також помітили, що останні місяці президентської кампанії саме російські фейкові дописувачі півмільярда разів передрукувували часто скандальні повідомлення Трампа та його образи на адресу конкурентки Гілларі Клінтон.

Втручання у вибори США: пов'язані з Росією Інтернет-тролі створили більше 3 тисяч сторінок

За словами Мюллера, кампанія була спрямована на критику кандидата у президенти США від Демократичної партії Гілларі Клінтон та на підтримку її конкурентів – сенатора Берні Сандерса та республіканця Дональда Трампа.

Прокурори надали надзвичайно докладну картину того, як росіяни використовували соціальні медіа, фальшиві мітинги та збір розвідувальних даних у США для підтримки радикальних груп, опозиційних громадських рухів та невдоволених виборців. Росіяни вступили у прямий контакт з більш ніж 100 американцями. Але громадяни США не знали, з ким мали справу.

Втім, ця "інформаційна війна" росіян не вплинула на результати президентських виборів, заявив журналістам заступник прокурора Род Росенштейн. Окрім того, обвинувальний висновок не наводить жодних прикладів того, що росіяни координували свої дії безпосередньо із штабом кампанії Трампа.

Роберт Мюллер висунув звинувачення проти 13 громадян Росії та трьох російських комерційних компаній. Окрім того, 12 лютого було висунуто звинувачення у крадіжці особистих даних проти мешканця Каліфорнії Річарда Пінедо, який співпрацює зі слідством. До кампанії із втручання у вибори США були залучені й інші люди, проти яких поки що не висунуто звинувачення.

Росія почала впливати на США у 2014 році

Згідно з обвинувальним актом, російська компанія "Агентство інтернет-досліджень" та її співробітники почали свою роботу у 2014 році, щоб у подальшому вплинути на вибори у США. Вони використовували фейкові акаунти у соціальних мережах, а також проводили політичні мітинги та спілкувалися з "небажаними особами", пов'язаними з кампанією Трампа.

10 лютого 2016 року в інструкціях для учасників компанії ставилося завдання "використовувати будь-яку можливість критикувати Гілларі та інших (крім Сандерса і Трампа - ми їх підтримуємо)". Вони також мали принижували кандидатів у президенти Теда Круза та Марка Рубіо, конкурентів Трампа у республіканських праймеріз.

Зусилля із впливу на вибори включали контакти з "непростими" чиновниками кампанії Трампа з метою "послабити, перешкодити та перемогти законні функції уряду".

Росіяни купували рекламу у соціальних мережах США, створювали численні облікові записи у Twitter, розроблені таким чином, щоб вони виглядали так, ніби вони були американцями. Так, один фейковий акаунт @TEN_GOP набрав понад 100 000 підписників.

Росіяни відстежували показники своїх зусиль у звітах і планували свої подальші заходи. Деякі з них поїхали до США для збору розвідувальних даних. Вони використовували викрадені американські документи, включаючи підроблені водійські посвідчення, та контактували із засобами масової інформації для просування своєї діяльності.

У вересні 2016 року група наказала одному працівнику "посилити критику Гілларі Клінтон" після того, як у звіті було виявлено недостатню активність проти неї.

Втручання вийшло далеко за межі соціальних медіа. Російське втручання включало у себе  організацію мітингів на підтримку Трампа. Американцями платили за участь у цих мітингах або за виконання якихось інших завдань. Так, наприклад, одному американцю заплатили за те, щоб він зобразив Клінтон у тюремній формі.

Ці мітинги просувалися за допомогою реклами у Facebook. В одному з оголошень від 19 жовтня 2016 року мовилося: "Гілларі є сатаною, а її злочини та брехня довели, наскільки вона зла".

ВідеоТрамп заявив про готовність до допиту у справі про втручання РФ у вибори США

Допит може відбутися протягом наступних двох чи трьох тижнів. Американська розвідка вже визнала, що Москва намагалася вплинути на результати голосування саме на користь Трампа.

Трамп заявив про готовність до допиту у справі про втручання РФ у вибори США

Фейкові мітинги

Після виборів президента США росіяни організували мітинги і за, і проти Трампа, у тому числі "Трамп НЕ мій президент" у Нью-Йорку у перший тиждень після виборів, а ще один - у Шарлотті, штат Північна Кароліна, наступного тижня.

Росіяни почали бачити у Трампі сприятливого для себе кандидата, принаймні, з квітня 2016 року, і почали просувати його як людину, яка "явно протистоїть Клінтон". Згідно з обвинувальним висновком, у червні 2016 року вони видавали себе у соцмережах за американських активістів і встановили контакти з реальними активістами, які підтримували Трампа. Деякі з цих американців згодом допомагали росіянам організовувати мітинги на підтримку теперішнього президента, такі як "Флорида за Трампа".

За два роки до виборів росіяни розпочали спостереження за групами, які використовують соціальні мережі для впливу на політику та соціальні проблеми США. Вони відстежували розміри груп та їхню популярність.

Розвідка і реклама

Кілька росіян подорожували США, щоб зібрати розвідувальні дані для своїх дій, виступаючи як політичні та громадські американські активісти. Вони використовували зашифровані способи спілкування та збору інформації, у тому числі спеціальні камери.

Росіяни створювали групи у Facebook та Instagram з назвами, які націлювалися на такі питання, як імміграція, релігія та рух за права афроамериканців "Black Lives Matter". Вони також контролювали численні аккаунти у Twitter, які, як здавалося, контролювалися американцями, як, наприклад, "Tennessee GOP", що мав 100 тисяч підписників.

Росіяни витрачали тисячі доларів на місяць, щоб купувати рекламу в групах соціальних мереж, ретельно відслідковуючи розмір аудиторії США, яку вони досягли, згідно з обвинувальним висновком.

Всі люди та компанії, які фігурують в обвинувальному висновку, були певним чином пов'язані з "Агентством інтернет-досліджень", більше відомим як "фабрика тролів". Звинувачення висунуті проти компанії та 12 її чинних або колишніх керівників та працівників.

Прокурори також звинувачують Євгенія Пригожина, російського бізнесмена, широко відомого як "шеф-кухар Путіна", у проведенні державних вечерь з іноземними посадовцями. Також звинувачення висунуті проти ще двох його компаній - Concord Catering та Concord Management and Consulting, які мають контракти із російським урядом. Спецпрокурор Мюллер стверджує, що вони забезпечили фінансування діяльності "фабрики тролів".

Російський мільярдер Євген Пригожин у свою чергу заявив, що не засмучений тим, що проти нього в США висунули звинувачення у втручанні у вибори президента. "Американці дуже вразливі люди, вони бачать те, що хочуть бачити. З великою повагою ставлюся до них. Я зовсім не засмучений, що опинився в цьому списку. Якщо вони хочуть бачити диявола — хай бачать", — сказав він.

ВідеоФейсбук, Гугл і Твіттер свідчитимуть про російське втручання в американські вибори

 

Залиште свій коментар