Трамп утік до Ялти: хто і навіщо розповсюдив у Вашингтоні фейковий випуск The Washington Post

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Газету роздавали під викрики "Криза закінчилася, Трамп залишив Білий дім".

Вранці 16 січня в декількох місцях у Вашингтоні, зокрема навпроти Білого дому, почали безкоштовно роздавати випуск газети The Washington Post – на першій шпальті була надрукована стаття про відставку президента США Дональда Трампа.

У матеріалі йшлося про те, що він залишив у Овальному кабінеті записку на серветці і полетів на вертольоті до Ялти. Новим президентом став віце-президент Майк Пенс. Номер був датований 1 травня 2019 року.

Як стверджувалося у статті, відставці Трампа передували арешти його наближених, запуск процедури імпічменту щодо нього самого, а також масові мирні протести на чолі з жінками.

Після втечі президента в Сполучених Штатах розробили пакет законопроектів, які передбачали списання боргів за освіту, введення річного відпустки по догляду за дитиною (по шість місяців для матері і батька) і навіть виплату безумовного базового доходу на частини території країни.

Усі статті з газети були підписані жіночими іменами – їх можна прочитати на сайті, дизайн якого копіює оригінальний сайт The Washington Post. Справжнє видання одразу заявило, що і газета, і сайт – фальшивки.

Як з’ясувалося згодом, за створенням фальшивої газети і сайту стоїть група The Yes Men, яка відома своїми пранками. Вони вже проводили подібну акцію 2008 року: тоді мешканцям Нью-Йорка роздали десятки тисяч копій фальшивого номера The New York Times з новиною про закінчення війни в Іраку.

До цього, 2005 року, вони прикинулися фінансовими аналітиками та представили лондонським банкірам "Калькулятор прийнятного ризику" - він дозволяв визначити припустиму кількість людських жертв заради отримання надприбутків.

Один із засновників The Yes Men заявив, що фейковий номер створили, аби допомогти тим, хто хоче домогтися відставки Трампа. "Це щось на зразок дорожньої карти на майбутнє", - сказав він USA Today.

На сайті The Yes Men зазначалося, що фальшива газета містила вкладиш під назвою "Бувайте, 45-й: Інструкція з його повалення". Крім того, за допомогою свого пранку The Yes Men хотіли підтримати іншу акцію – жіночий марш, який відбудеться у Вашингтоні 19 січня.

У створенні фейкового випуску брали участь 12 осіб. Активісти витратили на друк газети 40 тисяч доларів – при цьому 36 тисяч було зібрано через пожертвування. Всього вони надрукували 25 тисяч екземплярів, мешканцям Вашингтона роздали 10 тисяч. У роздаванні брали участь члени жіночого антивоєнного руху Code Pink.

Вони ж виклали у соцмережах відео, на якому людям роздають фальшивий номер The Washington Post під викрики "Повідомляємо вам приголомшливу новину! Криза закінчилася, Трамп залишив Білий дім". Люди довкола при цьому сміються. Активісти кажуть, що ніхто не поставився до витівки всерйоз. "Людей це потішило. Ми нікого не хотіли обдурити ", - кажуть учасники.

2018 році у США було видано чимало книжок про президента Дональда Трампа. У кожній з них автори розповідають як про різні деталі з особистого та сексуального життя Трампа, так і про його відверті "дивакувацтва" на посаді президента. Про те, яким постає Трамп із сторінок присячених йому книжок - наприклад "навіженим" президентом з інтимною зачіскою Йеті - читайте у матеріалі ТСН.ua.

Залиште свій коментар

Вибір редакції