У чому причина аварії та що кажуть пасажири. Головне про смертельну катастрофу в "Шереметьєві"

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Довкола трагедії вже розгорнулось кілька скандалів – через дивний спосіб оголошення кількості жертв та спробу перекласти провину на самих пасажирів.

Увечері 5 травня в аеропорту Москви "Шереметьєво" сталася смертельна аварія літака  Sukhoi Superjet 100 компанії "Аерофлот". Судно піднялося в повітря, однак за кілька хвилин запросило аварійну посадку. Вона відбулась невдало – літак спалахнув. На борту перебувало 78 людей – 73 пасажири та п'ятеро членів екіпажу. З них вижили 37.

Трагедія очима пасажирів та очевидців

"Був страх. За одну секунду, ми сиділи, у нас паніка на борту, хтось кричав, хтось плакав, хтось просив, щоб нас висадили, щоб ми нікуди не полетіли. Бортпровідниці заспокоювали всіх. Вся пожежа – це буквально хвилин 15, максимум 20. Все так швидко відбулося, вона швидко спалахнула, її швидко загасили. Люди бігали вулицею, їх забрали в автобус", – розповів один з пасажирів РБК.

У коментарі ВВС один із пасажирів відзначив допомогу бортпровідників: "Тільки завдяки стюардесам я залишився живий. Дівчата стояли в приміщенні, де був газ, де було темно, де була найвища температура, а вони звідти витягали людей і допомагали спуститися на трапи".

"Побачили хмару чорного диму, досить докладно побачили, як він горів. Я точно знаю, що за 11 хвилин від моменту, як ми це все побачили, ... коли вже було видно літак, всі служби були на місці, все працювали. Термінал Д був досить переповненим ... Ми не знали, що відбувається", –  розповіла очевидець Ніна Кошкіна телеканалу Дождь.

Хронологія катастрофи

Sukhoi Superjet 100 вилетів із Москви рейсом SU1492 до Мурманська близько шостої години вечора.

Майже одразу судно запросило аварійну посадку, а радіозв'язок з ним був утрачений. Згідно з Flightradar24, літак двічі покружляв навколо Москви і приземлився приблизно за 45 хвилин.

З першої спроби сісти літак не зміг. Під час другої Sukhoi Superjet 100 кілька разів врізався у злітно-посадкову смугу.

Після удару лайнер спалахнув – на борту почалася паніка.

Вогонь швидко дістався задньої частини літака. Коли судно повністю зупинилось, евакуюватись було можливо лише через передні двері.

За годину після посадки Слідчий Комітет РФ повідомив про одного загиблого. За три години – про тринадцять. Вже за п'ять – про 37 людей, які вижили. 

В "Аерофлоті" повідомили, що евакуація надувними трапами тривала 55 секунд за нормативу у 90 секунд. Там додали, що пілот залишив охоплене вогнем судно останнім.

Літак майже вщент згорів.

Основні версії аварії

Слідчий комітет Росії розглядає три можливі причини катастрофи. Перша – недостатня кваліфікація пілотів, диспетчерів і людей, які проводили технічний огляд борту. Друга – несправність повітряного судна. Третя – несприятливі метеоумови. Експертам ще доведеться вивчити записи самописців. Також фахівці взяли зразки палива з баків літака і з заправної станції.

Водночас, за даними ознайомленого із ситуацією джерела Интерфакс, пріоритетна версія аварії – множинні відмови техніки через потрапляння блискавки. Про блискавку також говорили екіпаж та пасажири рейсу.

Як розповів співрозмовник агентства, літак здійснив грубу посадку, чотири рази вдарившись об смугу. Через удар зруйнувалася одна зі стійок шасі. Ймовірно, її деталі потрапили в двигун, і він загорівся.

Окрім цього, джерело розповіло, що літак здійснював аварійну посадку з повними баками пального. Виконати маневри, аби скинути його, екіпаж не зміг через втрати радіозв'язку.

Наслідки авіакатастрофи

В аварії літака загинула 41 людина. Наразі всі тіла вже дістали з судна. Їх доправлять до моргу: одних загиблих пізнають родичі, інших, які сильно обгоріли, – відправляють на генетичну експертизу. Є інформація про смерть у пожежі американця Джеремі Брукса – офіційно це поки що не підтвердили.

Після катастрофи госпіталізували п'ятеро людей, ще 14 звернулися за амбулаторною допомогою. Основні травми: опіки дихальних шляхів, отруєння димом, забиття. Серед постраждалих є громадянка України. Сама вона розповідає: вижила дивом. Ті, хто були поруч і далі – у списку загиблих.

На борту літака також були учасник російського "Що? Де? Коли?" Михайло Савченко та мер російського закритого міста Сєвєроморськ Володимир Евменьков.

Попри заклики людей, ЗМІ та петицію про заборону польотів SS 100, яка з'явилась після аварії, підстав для припинення польотів літаків моделі у Росії поки що не бачать. Таку думку висловив і міністр транспорту РФ, і представники Росавіації. "Поки працює комісія, робити будь-які висновки передчасно", – розповів представник агентства.

Аеропорт поки що працює в обмеженому режимі. Слідчий комітет Росії відкрив кримінальну справу через аварію.

Співчуття жертвам

У Мурманській області РФ оголосили триденну жалобу – 26 загиблих в катастрофі мешканці саме цього регіону. Співчуття жертвам висловив обраний президент України Володимир Зеленський. "Життя – це найвища цінність. Про те, що його слід берегти, нам нагадують наші втрати на фронті, трагедії, подібні до терактів на Шрі-Ланці та аварії в Шереметьєво". Разом з цим він нагадав про долю українських полонених. До нього приєднався глава Меджлісу Рафат Чубаров. Він зазначив, що попри "негативне ставлення до російського суспільства, "яке навіть не намагається зупинити своїх правителів", необхідно все одно відрізняти злочинців від простих громадян.

Очільник МЗС Павло Клімкін висловив співчуття родинам загиблих та побажав швидкого одужання пораненим. "Людське життя безцінне, у цивілізованому світі це розуміють", – написав він.

Скандали довкола трагедії

Деяка реакція спричинила цілий скандал та шквал обурення у Мережі. Так, в Інтернеті оприлюднили відео з реакцією нібито працівників московського аеропорту "Шереметьєво" на катастрофу Superjet 100 – на кадрах люди жартують та сміються. "Нормально він сів, з вогником!"– каже один з чоловіків на відео, після чого інші присутні починають сміятися.

Деякі ЗМІ повідомили, що евакуацію могли затримати люди, які почали забирати з охопленого вогнем літака ручну поклажу. "За попередніми даними, з опитування очевидців випливає, що, коли літак вдарився об землю і загорівся, деякі пасажири стали в паніці діставати свої речі з полиць. Це ускладнило евакуацію людей з задніх рядів судна і вони загинули у вогні", – зокрема розповів співрозмовник агентства Интерфакс. Чи справді це уповільнило евакуацію – поки що достеменно невідомо, але інформація одразу викликала негативну реакцію через спробу перекласти провину на самих пасажирів. Зокрема своє обурення висловили головний редактор "Ведомостей" Ілля Булавінов та журналіст Олег Кашин. 

(Хотя и так уже понятно): То, что эвакуацию тормозили те, кто тянулся за ручной кладью — считаю, что это полный бред....

Опубліковано Oleg Kashin Понеділок, 6 травня 2019 р.

Как же это все (в очередной раз) неприятно(. Случилось большое горе - это факт. Больше на данный момент ничего...

Опубліковано Ильєю Булавиновим Неділя, 5 травня 2019 р.

Окремо журналісти відзначають те, як "Аерофлот", Слідком РФ та сам аеропорт повідомляли про кількість жертв. Так, у першому повідомленні СК за годину після аварійної посадки йшлося про одного загиблого, уточнену інформацію про потерпілих не надавали ще кілька годин. За три години Слідком заявив про 13 жертв, і до 23:30 нової інформації щодо цього не надавав. Тим часом аеропорт встиг розказати про надшвидку евакуацію та відзвітуватись про закінчення рятувальної операції. О 23:30 і Слідком, і "Шереметьєво" у схожих формулюваннях повідомили про кількість тих, хто вижив. Про кількість загиблих представниця СК відповіла лише через уточнювальне запитання журналістів. Зрештою ані Слідчий комітет РФ, ані "Аерофлот", ані "Шереметьєво" у своїх звітах та офіційних повідомленнях не називали кількість загиблих. В останньому повідомленні від "Аерофлоту" – повний список пасажирів рейсу з датами народження і додаток – список тих, що вижив.

Залиште свій коментар

Вибір редакції