Учені попередили про суттєве підвищення рівня Світового океану до кінця століття

Фото: pixabay.com

Рівень Світового океану зросте на 35 см більше, аніж очікувалось раніше.

Учені визначили, що рівень Світового океану з кожним роком буде підвищуватися швидше, ніж прогнозувалось раніше. Про це йдеться в роботі спеціалістів Колородського університету, опублікованій у Proceedings of the National Academy of Sciences.

За результатами досліджень фахівці визначили, що до 2100 року рівень Світового океану підвищиться на 65 см. Раніше повідомлялось про зростання лише на 30 см.

У своїй роботі провідні спеціалісти у сфері кліматології використовували дані альтиметрів (висотомір - ред.) за останні 25 років. Ці пристрої були встановлені на чотирьох супутниках океанографічних місій Національного управління океанічних і атмосферних досліджень у США та NASA.

Глобальне потепління жене до України нових чудернацьких звірів

Зазначається, що у середньому від 1993 до 2014 р. рівень моря підвищувався на 2,9 міліметрів на рік. Похибку учені оцінили у 30%. Фахівці зазначили, що цей ефект додатково ускладнюється викидами парникових газів, від яких океан отримує 90% тепла.

Крім того, учені не враховували окремі події, які дуже вплинули на зміну температури на Землі, а відповідно й на рівень Світового океану. Такими подіями були, наприклад, виверження вулкану Пінатубо на Філліппінах у 1990-х роках чи циклічний процес Ель-Ніньо у 2015-2016 роках.

Нагадаємо, що британський фізик Стівен Гокінг вважає, що людство через 100 років може загинути через нестерпну спеку внаслідок глобального потепління. Якщо зміни клімату триватимуть, впевнений Гокінг, Земля буде нагадувати Венеру. Вже через 100 років умови на нашій планеті почнуть незворотно погіршуватися, і людству доведеться шукати новий дім.