Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
Учені винайшли молекулу, завдяки якій можна буде продовжити життя хворих на рак

Австралійські вчені винайшли молекулу, яка присипає ракові клітини. Наука не стоїть на місці у світі та в Україні. Окрім традиційних методів лікування, хворих на рак лікують вакцинами, які роками розробляють українські вчені. В країні розвивається і найновіший напрямок лікування раку - імунотерапія.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.19:30.

Науковий журнал Nature і сенсаційний заголовок - вчені з Австралії знають, як зупинити рак.

"Це маленька синтетична молекула. Життя наших піддослідних мишей подовжилося учетверо", - каже дослідник.

Один із винахідників скайпом пояснює ТСН - вони створили молекулу, що впливає на хворі клітини.

"Є надія, що вона зупинить рецидиви".

Як саме працює молекула? Всередині будь-якої клітини є білки, які відповідають за її ділення. У ракових клітинах їхня функція порушена, тому клітини діляться безконтрольно. Молекула, що її винайшли австралійці - блокує роботу білків. Тож ракові клітини перестають ділитися.

Раніше вчені усього світу вважали, що на ці білки неможливо вплинути.

"Поки що працювали з раком крові і печінки. Ми дуже сподіваємося, що ще багато видів раку будуть так само реагувати", - говорить професор з хімії Джонатан Баел.

ВідеоАвстралійські вчені винайшли молекулу, яка присипляє ракові клітини

Наука не стоїть на місці. Окрім традиційних методів, хворих на рак лікують вакцинами, які роками розробляють українські вчені. В країні розвивається і найновіший напрямок лікування раку - імунотерапія. Як новітні розробки діють на організми пацієнтів - у сюжеті ТСН.

Австралійські вчені винайшли молекулу, яка присипляє ракові клітини

Станіслав Рибальченко мешкає у Запоріжжі і винаходу австралійців радіє. Йому - 74. І він живе з однієї легенею. 2 роки тому на другій знайшли пухлину і її вирізали разом із органом. Потому були 4 курси хіміотерапії, а після - велика загроза повернення хвороби. Тож він наважився на протипухлинну вакцину.

"Вона підвищує імунітет і запобігає можливому утворенню метастаз. Внутрішньовенно колов. Їздив так разів 5-6".

Після річного курсу він уже планує іще один. Почувається добре і каже, що його друга легеня збільшилася у розмірах і дихати йому легше.

Вакцину для пана Станіслава виготовляли в лабораторії столичного інституту раку. Вакцину розробляють на основі пухлини хворого, яку вилучають після операції. Із крові пацієнта вирощують дендридні клітини. Їхня кількість у ракових хворих зазвичай зменшена. Вони навчають імунну систему вбивати клітини раку.

Вакцина не діє миттєво, пояснюють у лабораторії, й не здатна впоратися із великими пухлинами. Однак протидіє рецидивам та метастазам. І, що важливо, це - частина комплексного лікування раку, не панацея, і в жодному разі не заміна традиційних методів.

"Наш досвід показує, що вакцину потрібно застосовувати після застосування основних методів лікування. При раку легень і при раку яєчника. П'ятирічне виживання у таких хворих це з третьої-четвертої стадією захворювання поліпшувалася на 31%. Хіміотерапію там, де вона показана, скасовувати не можна", - говорить завідувач лабораторії експериментальної онкології Національного інституту раку Наталія Храновська.

Подібну за дією вакцину розробляють і у столичному інституті Ковецького.

"Сьогодні наука в світі іде одним фронтом. У кожного є свій напрямок. Без сумніву, ми використаємо знання австралійських вчених. Ми не запобігаємо виникненню раку, ми допомагаємо організму призупинити цей процес", - каже директор інституту експериментальної патології, онкології та радіобіології ім. Кавецького Василь Чехун.

Найпрогресивнішим методом лікування раку останні 3-4 роки вважають імунотерапію. В Дніпрі, наприклад, в одній із клінік безкоштовно лікують пацієнтів у рамках клінічних досліджень препаратів. За кошти розробників.

Тут лікувався і пан Олег. Він - сам лікар, два з половиною роки тому захворів на рак легень. Пухлина була велика, тож операцію не робили. Погодився тестувати препарати. Пухлина зменшилася на 76%. І чоловік повернувся до роботи.

Якими саме методиками лікувати, вирішує лікар у кожному окремому випадку. В Австралії ж наразі шукають фінансування на подальші розробки. Адже аби пройти шлях від молекули до реальних ліків, знадобиться ще 4-5 років.

Тетяна Фруктова, Яків Носков, Ольга Павловська