Україна знала, що літак МАУ було збито, але діяла обережно, щоб не викликати протидію з боку Ірану – WP

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

У РНБО запевняють, що знайшли докази збиття раніше США та Канади.

За кілька годин після визнання Іраном у суботу, що його ракета помилково збила український пасажирський літак, Україна здійснила власне велике розкриття. Країна виклала фотографії, зроблені днем раніше, на яких зображені уламки, пронизані невеликими отворами, що говорить про пошкодження від руйнівних елементів.

Про це йдеться у матеріалі The Washington Post.

Задовго до того, як Іран визнав збиття рейсу МАУ біля Тегерану в середу, Україна зрозуміла, що літак був знищений ракетою. Але лідери країни обрали ретельний дипломатичний шлях.

"Для них уже не було аргументів, щоб це заперечувати", - заявив The Washington Post секретар Ради національної безпеки і оборони України Олексій Данілов.

Незабаром після того, як літак впав, спричинивши смерть усіх 176 осіб на борту, американські чиновники та лідери Канади й Британії сказали світові, що вони вважають, що літак, можливо, був збитий Іраном. Президент України Володимир Зеленський попросив їх поділитися цією інформацією з ним, але відмовився оголосити будь-який з висновків України – як заявив Данілов це було стратегічне рішення.

"Ми дійшли до цього висновку перед американцями та канадцями", - сказав він. Данілов зазначив, що Україна хотіла, щоб її слідчі зібрали вагомі докази. Чиновники були обережні, щоб уникнути різкої критики з боку Ірану протягом цього часу, щоб забезпечити його співробітництво в розслідуванні.

авіакатастрофа в Ірані, інфографіка
ТСН.ua

У Зеленського, який опинився між Сполученими Штатами та Іраном, після того, як в результаті удару американського безпілотника був убитий генерал-майор Касем Сулеймані, була важка задача забезпечення "співпраці західних покровителів та Ірану без залучення будь-якої із сторін конфлікту між США та Іраном", - сказала київський аналітик Міжнародної кризової групи Кетрін Куїнн-Джадж.

Через чотири дні після падіння літака Зеленський оголосив, що він і президент Ірану Хасан Роухані "домовились про повне юридичне та технічне співробітництво, включно з питанням компенсації".

"Знову Зеленський пройшов через тонкий дипломатичний баланс і вийшов сухим із води. Для політичного новачка у нього, здається, є гостре відчуття, як саме умиротворити протиборчі угруповання, щоб захистити інтереси України", - сказала вчена з Центру Вілсона Ніна Янкович.

Україна отримала це визнання від Ірану, яке досі не отримала від Росії після збиття рейсу авіакомпанії Malaysia Airlines у липні 2014 року. Цей літак був збитий ракетою, запущеною з території бойовиків на сході України, загинули усіх 298 осіб на борту. Група слідчих з Австралії, Бельгії, Малайзії, Нідерландів та України визначила російську військову частину, яка керувала зенітною ракетною системою, та переслідує у суді для притягнення до відповідальності російських та українських громадян. Росія продовжує заперечувати будь-яку участь в інциденті.

"Коли літак вилетів з європейської столиці п'ять з гаком років тому, Європа все ще не завершила своє розслідування цієї катастрофи і не може сказати, хто винен. У нашому випадку минуло набагато менше часу, щоб зрозуміти, що сталося", - сказав Данілов.

Українська команда з 45 експертів та пошуково-рятувального персоналу, включно з тими, хто працював над справою авіакомпанії Malaysia Airlines, прибула до Тегерану рано в четвер, щоб розслідувати причину аварії літака МАУ та упізнати тіла. Міністр закордонних справ України Вадим Пристайко заявив журналістам у п'ятницю, що "як це відбувається з такими випадками, слідча група не задоволена".

"Вони хочуть мати більше доступу, вони хочуть отримати швидший доступ. Вони хочуть отримати більше інформації, і так далі, і так далі. Чи виконане це прохання, сказати дуже важко", - розповів Пристайко.

На фотографіях із місця катастрофи, розміщених у соціальних мережах, було показано залишки ракети із системи протиповітряної оборони російського виробництва "Тор", відомою у НАТО як SA-15 Gauntlet. Росія експортувала ракетну систему "земля-повітря" кільком країнам, включно й Ірану 2005 року. Вона створена для ураження цілей на короткій та середній відстані.

Данілов написав на своїй сторінці у Facebook у четвер, що хоче, аби слідчі дослідили місце аварії. Але серед проблем, з якими зіткнулися слідчі, було те, що місце аварії було швидко очищено і знесено бульдозером. Частини літака були доставлені до найближчого ангару. Україна не отримала доступ до чорних ящиків до п'ятниці. Пристайко сказав, що слідчі оглядали частини літака і залишки хімічної речовини на ньому, а також перебували в лікарні, "аналізуючи тіла людей, які загинули в результаті аварії".

Зеленський заявив, що зразки ДНК у родичів 11 українців, які перебували в літаку, були зібрані для виявлення їхніх тіл. "Сучасні технології, швидкий обмін інформацією, робота з інформаційними ресурсами, які ми маємо сьогодні у світі - вони дають можливість знайти відповіді на дуже складні питання. Ми вважаємо, що вони вже зрозуміли, що варіанту, що це не вони, більше не існує. Аналіз інформації, яку ми мали тут - не в Тегерані, а в Україні - вже показав, що їм немає на що спиратися", - зазначив Данілов.

Уникнення ще більшого міжнародного розколу  було серйозною перешкодою для Зеленського, 41-річного шоумена, який отримав переважну підтримку на виборах в Україні минулої весни. Він був залучений в процес імпічменту проти президента Трампа і вів переговори з Росією, Францією і Німеччиною про припинення конфлікту на окупованій території в східній Україні.

У відеозверненні до українців у неділю Зеленський був серйозним, але тріумфальним. "Ми працювали систематично, без істерії, для єдиного: досягти результатів, щоб дізнатися правду про обставини катастрофи", - сказав він.

Плейлист 36 відео Падіння літака МАУ під Тегераном. Головне

Вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ".

Падіння літака МАУ під Тегераном. Головне

Залиште свій коментар

Вибір редакції