"Великий брат стежить за тобою": ЗМІ дізналися, як журналісти Першого каналу збирають звіти для Кремля

Такі звіти в Кремлі отримують щотижня.

Кожен регіональний кореспондент пропагандистського "Першого каналу" раз на тиждень складає список найбільш обговорюваних тем на місцях.

Звіти про ситуацію в регіонах журналісти надсилають до адміністрації президента. Про це телеканалу "Дождь" розповіли колишній і нинішній співробітники "Першого".

Один із них зазначив, що звіти кореспонденти називають "рейтингом народних тем". Раз на тиждень вони повинні скласти список із трьох-п'яти подій, які найбільше обговорюються в місцевому співтоваристві.

Кореспонденти, за їхніми словами, відправляють звіти начальнику кореспондентської мережі "Першого каналу" Тимуру Твалтвадзе. Встановлено навіть термін – вівторок або середа. Твалтвадзе відправляє їх до Кремля.

До осені минулого року він ставив співробітників перед фактом, що їхня робота "лягає на стіл В'ячеславу Володіну" – який спрямовує внутрішню політику першому заступнику глави кремлівської адміністрації, який очолив восени Держдуму. Чи йдуть тепер звіти змінника Володіна Сергію Кирієнку (посів його місце у вересні 2016 року), співрозмовники не знають.

Скільки часу вже існує така практика, джерела також не знають. За їхніми словами, вони складають звіти від моменту свого працевлаштування на канал, але те ж саме раніше робили їхні попередники.

"Я вважаю, що це чи не одна з найважливіших функцій кормережі. Все це компілюється і збирається начальником кормережі, щоб там, в Кремлі, знали обстановку на місцях. До цього ставляться дуже серйозно. Ми їхні очі: вони через нас повинні бачити, що реально думають люди. Не те, що ми в сюжетах показуємо, а що насправді. Великий брат стежить за тобою. Очима "Першого каналу"", – розповів екс-співробітник.

ВідеоРосійське МЗС створило проект, де публікують "фейкові" новини про Росію зі світових авторитетних видань

У "народних темах" немає цензури, стверджують співрозмовники. "Пишеш абсолютно чесно: якщо всім в місті на цьому тижні здається, що "Путін дурень, а влада озвіріла", то так і пишеш. Іноді люди кажуть, що готові підняти владу на вила. Так було, коли курс скакнув. Перша половина 2015 року", – розповіло джерело.

За словами журналістів, вони не тільки складають рейтинг, але й описують паніку від зростання цін. "Пишемо про засилля порошкового квасу або брак кавунових ринків, про бабине літо і мітинги, про перестановки у владі і гучні вбивства", – сказав один зі співрозмовників.

За словами джерела, кореспонденти "Першого каналу" намагаються максимально докладно описувати феномени суспільної думки: цитують підслухані розмови, згадують чутки, копіюють коментарі з новинних сайтів, переказують оцінки знайомих співробітників поліції і ФСБ – або цілі треди місцевих форумів. Деякі співробітники телеканалу роблять власний висновок з описаного.

Водночас джерело в оточенні Володіна стверджує, що той ніколи не отримував звітів "Першого каналу". "Дождь" відправив на "Перший канал" запит, але відповідь на момент публікації новини не надійшла.

Нагадаємо, російське міністерство закордонних справ розкритикувало німецькі ЗМІ після того, як Die Welt назвала діяльність німецьких редакцій російського телеканалу Russia Today і інформагентства Sputnik "примітивною проросійської державною пропагандою", а не журналістикою. Тоді ж авторитетне видання закликало до бойкоту російських медіа.

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: