Останні

Популярні

Коментують

Неандертальці могли вміти прясти: археологи знайшли нитки, яким 50 тисяч років

Найдавнішим зразкам було 17-19 тисяч років.

Археологи на неандертальській стоянці Абри-дю-Мара в долині річки Ардеш, що у Франції, знайшли нитку віком 50 тисяч років.

Про це пише Science Alert.

Так, дослідники виявили нитку діаметром пів міліметра, яку виготовили за допомогою прядіння. Через знайдений виріб експерти припускають, що вони також вміли рахувати до трьох, а також розрізняти ліворуч і праворуч.

Фрагменти тонкої шнурівки на Абри-дю-Мара знаходили і раніше, однак для досліджень вони були занадто малими. Нова знахідка сягає 6,2 міліметра у довжину, тому дослідити її під мікроскопом було легше.

Так, антрополог Брюсом Гарді із командою виявили, що волокна отримали внутрішньої сторони кори дерева - імовірно, хвойного. Їх скрутили у нитки за годинниковою стрілкою, а готові шнурівки скрутили в одну проти годинникової стрілки.

пряжа неандертальців
nature.com

Найдавнішим зразкам пряжі, які знайшлися у наш час, за віком сягають 17-19 тисяч років: їх асоціюють із Homo sapiens.

Нагадаємо, майже 100 млн років тому на світі мешкав подібний до птаха динозаврик довжиною близько 6 см з випуклими очима та дзьобом, заповненим десятками гострих зубів. Тепер це найменший динозавр з відомих науці.