Нова станція московського метро "Достоєвська" викликала критику психотерапевтів за депресивне оформлення сцен насильства та смерті з романів класика.
Причина - депресивний оформлення. Хол станції прикрашають мозаїчні картини із сюжетів творів класика. В оформленні використані сцени з романів "Злочин і кара", "Брати Карамазови", "Ідіот" і "Біси".
У багатьох сюжетах присутня тема насильства і смерті. Розкольников замахується сокирою на Лізавету, стара лихварка лежить поряд вже мертва. На іншій картині зображена сцена самогубства героя роману "Злочин і кара" Свідрігайлова.
Провідний архітектор "Метрогідропротранса" Наталія Расстєгняева не згодна з тим, що оформлення станції депресивне. Вона заявила, що проект був затверджений у свій час "з дуже високою оцінкою".
"Вона ані трохи не депресивна, вона дуже красива, - заявила Расстєгняева. - У всіх, хто читав Достоєвського, такого питання не повинно виникати. Там настільки чарівні образи жінок! Що Настасія Пилипівна, що зі "Злочину і кари"... Їм протистоять такі нещасні образи чоловіків. Мені здається, що складається така приголомшлива електрична напруга. Вона сучасна, тому що всі ці теми зараз звучать абсолютно по-іншому, ніж вони звучали 20 або 30 років тому".
На думку психотерапевта, в оформленні станції можна було обійтися без сокир і злодійства.
"Достоєвського, звичайно, в райдужних тонах не подаси, але, напевно, можна було взяти інші впізнавані сюжети, без злодійства", - вважає Виноградов.
"Як кажуть моряки: як корабель назвеш, так він і попливе. Коли ми створюємо щось, то закладаємо в цей енергетику - радості, горя, кошмару. Не дарма казали: там, де звичайна людина зможе вмістити пару калош, Достоєвський зможе вмістити цілу драму", - сказав він.
Станція метро "Достоєвська" відкриється 15 травня на Люблінсько-Дмитрівській лінії і стане 181-ї станцією московського метро. Вона розташовується між станціями "Трубна" і "Мар'їна роща" з виходом на Суворовському площу. Будівництво її почалося з середини 1990-х років, а потім було довгий час заморожено. У 2007 році роботи були відновлені. До січня 2010 року основні роботи на станції були завершені.
Читайте також:
Машиніст заснув на швидкості 300 кілометрів на годину
Під час падіння з 8-го поверху хлопчик вижив, зачепившись вухами за решітку