У Росії планують створити комісію, яка буде обмежувати доступ до надміру жорстоких або непатріотичних ігор.
У Держдумі обговорюється можливість створення експертної ради, яка буде обмежувати доступ до надміру жорстоких або непатріотичних комп'ютерних ігор. Це викликано тим, що репутація Росії в очах іноземних і вітчизняних геймерів, судячи з вже існуючих ігор, неабияк підмочена. Стереотипи часів холодної війни - "Росія - імперія зла" або країна, де по вулицях бродять ведмеді в шапках-вушанках з балалайками наперевіс - міцно закріпилися у свідомості розробників, і ситуація навряд чи зміниться сама собою.
За мотивами російської класики гра вже з'явилася. Першим під роздачу потрапив Олександр Сергійович Пушкін, дісталося проте, і іншим класикам. У вересні минулого року була випущена гра "Євгеній Онєгін".
За сюжетом "молодий гульвіса" дійсно "летить в пилу на поштових" до "дяді найбільш чесних правил". Однак, після прибуття в фамільний маєток він з'ясовує, що в окрузі сновигають зомбі, вирощені любителем розчленовувати жаб Базаровим (це вже "Батьки і діти" Тургенєва).
Як розповів член комітету Держдуми у справах молоді Павло Зирянов, комісію планується зробити незалежною, аби до неї не мали доступу всякого роду лобісти. За його словами, комісія повинна спиратися на такі критерії: "дотримання інтересів Росії, припинення спроб спотворення історичних фактів, якщо фальсифікація дискредитує країну, а також прищеплення любові до батьківщини".
Експерти, однак, вже виявляють скептицизм. Головний редактор журналу "Країна ігор" Костянтин Говорун пояснив, що оцінювати гру на патріотичність - це нововведення чисто російського походження: за кордоном недержавні організації присуджують вікові рейтинги грі, але до подібних оцінок ніколи не вдаються.
У самій же Росії при цьому досі немає єдиної системи рейтингів, а ті обмежувальні значки, що є, батьки ігнорують - найчастіше через елементарне незнання. "Так, нещодавно одна пані купила гру "GTA San Andreas"(гравець ганяє по місту на машині, ігноруючи правила руху, та й взагалі всі закони) маленькій дитині, тому що подумала, що вона про святого Андрія", - навів приклад Говорун.
На його думку, якщо комісія буде відслідковувати кожну гру, яка надходить на російський ринок, то до споживача вона дійде тільки через кілька місяців, коли вже застаріє. До того ж з урахуванням розвитку онлайн-ігор така комісія просто марна, резюмує експерт.
Нагадаємо, нещодавно в уряд РФ надійшов запит на півмільйона рублів, які планується витратити на розробку патріотичних комп'ютерних ігор. Однак які свої "козирі" Росія може використовувати для поліпшення власного іміджу в середовищі геймерів по всьому світу - велике питання.
Поки Росії залишається той же, що щосили експлуатується зарубіжними розробниками, - брязкання віртуальною зброєю. Для того щоб спробувати розробляти інші жанри, не вистачає ні грошей, ні досвіду. Тематику Великої Вітчизняної війни активно використовують тому, що більш ранні війни за участю країни не так відомі за кордоном. Крім того, пристрасть до мілітаристської тематики пояснюється стереотипною думкою про те, що у Росії гарна військова техніка.
Альтернативою до таких сюжетів теоретично могли б стати, наприклад, гра про російську автомобільну промисловість (ряд депутатів Держдуми навіть наполягають на цьому). Однак, як відзначають експерти, перегони на "Жигулях" навряд чи додали б очок іміджу країни. Жартома вони пропонують експлуатувати інші російські символи, зробивши гру про балет або симулятор гри на балалайці.
Читайте також:
Вчені працюють над створенням комп'ютера, що імітує котячий мозок