Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Аварій все більше, а статусу немає: як планують регулювати рух електросамокатів та моноколес

Аварій все більше, а статусу немає: як планують регулювати рух електросамокатів та моноколес

У Раді зареєстровано два законопроєкти щодо руху міні-електротранспорту.

Електросамокати, гіроскутери й моноколеса – міні-електротранспорт набуває популярності в Україні, але у законодавстві досі чітко не прописані ані права, ані обов'язки водіїв легкого транспорту. І це інколи призводить до дуже неприємних наслідків, йдеться у новинах "Спецкор" на 2+2.

Іван Калініченко власник крамниці, яка продає дрібний транспорт, розповідає, що за період карантину люди масово почали купувати електросамокати.

"Скаржаться на те, що в пробці стоїть на машині і бачить, як повз пролітає самокат. І думають - приїду і собі куплю", - розповідає про клієнтів власник інтернет-магазину.

Хоч водити такі засоби не важко, а ось назвати водія дрібного транспорту повноцінним учасником дорожнього руху поки що складно, кажуть юристи.

"Ми не можемо його віднести до жодної категорії дорожнього руху. Це і не пішохід, і не велосипедист, і це не є водій легкового автомобіля", - пояснює адвокат Богдан Глядик.

Але невизначений статус не страхує від неприємностей на дорозі. Їзда без жодних правил породжує тільки хаос на дорозі і не рідко призводить до серйозних ДТП. Численні відео публікують у Мережі -  водійка задивилась на щось і врізалась у людину, чоловік не впорався із слизькою дорогою і впав, авто збиває дрібний транспорт.

Статистики аварій за участю міні-електротранспорту в Україні не ведуть. А якщо такі й трапляються – їх, ймовірно, відносять до тих ДТП, які стались за участю велосипедистів. Проблема в тому, запевняє юрист, що у законі не прописано, ким є власники міні-електротранспорту, тобто електросамокатів, гіроскутерів і моноколіс. Тому, у разі ДТП з таким транспортом, поліція не розуміє, як їх ідентифікувати і кого притягати до відповідальності.

"Найбільш правильним – в правах електромобілістів прирівнюють до велосипедистів, вимагаючи, щоб вони рухались не тротуарами, а створеними велодоріжками", - каже голова громадської організації з планування зручного міста Владислав Самойленко.

У Верховній раді зареєстрували два законопроєкти, які мають на меті легалізувати власників легкого електротранспорту. В одному вказано, що водії таких засобів пересування можуть  їздити велодоріжками, або краєм проїжджої частини. Інший законопроєкт схожий і додатково дозволяє водіям такого транспорту рухатись тротуарами.

Залиште свій коментар

Вибір редакції