Аварія танкера "Делфі" в Одесі: судно брало участь у контрабандних схемах "сім’ї" Януковича – Думская

Аварія танкера "Делфі" в Одесі: судно брало участь у контрабандних схемах "сім’ї" Януковича – Думская

Фото: УНІАН

Бізнес-група Сергія Курченка організувала схему з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів.

Танкер Delfi, який у листопаді 2019 року зазнав катастрофи поблизу Одеси, у 2012-2014 рр. фігурував у контрабандній схемі бізнес-групи Сергія Курченка, близької до "сім'ї" президента-втікача Віктора Януковича.

Про це повідомляє "Думская" з посиланням на акт Державної служби морського та річкового транспорту України щодо підсумків розслідування обставин катастрофи танкера.

Згідно з результатами розслідування, у територіальних водах танкер перебував незаконно - у судна були відсутні діючі суднові сертифікати і документи на прапор.

Аварійний танкер "Делфі" працював у відкритому морі нелегальною заправною станцією

Аварійний танкер "Делфі" працював у відкритому морі нелегальною заправною станцією

В акті Морської служби судновласником танкера вказано британську компанію MISTER DRAKE PC з юридичною адресою у Лондоні. До цього чиновники називали власниками інші англійські юридичні особи: в офіційних повідомленнях фігурувала фірма з Бірмінгема Atenia Holding Ltd, потім - Frio Fondo LP, теж з Бірмінгема, зазначає видання.

За даними "Думской", обидві бірмінгемські компанії фігурують у кримінальному провадженні №12016160000000042, відкритому 27 січня 2016 року за ознаками злочинів, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.367, ч.2 ст.364, ч.1, 2 ст.366, ч.4 ст.190, ч.3 ст.212 КК України - "привласнення коштів", "службова недбалість", "зловживання владою або службовими повноваженнями", "службова фальсифікація", "шахрайство", "контрабанда".

Згідно з матеріалами справи, упродовж 2012-2014 рр. бізнес-група Сергія Курченка організувала схему з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів. Їх оформляли як транзитний вантаж або як українську продукцію Одеського нафтопереробного заводу.

В адміністрації портів України вирішують, що робити з аварійним танкером "Делфі"

В адміністрації портів України вирішують, що робити з аварійним танкером "Делфі"

У схемі були задіяні службові особи низки приватних підприємств, посадові особи державних органів, в тому числі співробітники митниці, а також десятки судів.

Під час обшуку у квітні 2017 року в ізмаїльському офісі однієї з компаній, афілійованих із групою Курченка, слідчі виявили аркуші паперу з відтисками печаток М/Т DELFI IMO 8866266, ATENIA HOLDINGS LIMITED, FRIO FONDO LP.

"Думская" зазначає, що танкер брав участь у контрабандних перевезеннях до 2018 року, поки не став несамохідним. Після цього судно відбуксирували у нейтральні води в порту Південний, де воно працювало плавучим складом для нафтопродуктів.

Нагадаємо, 21 листопада біля Одеси через шторм зірвало з якоря танкер "Делфі". Корабель був повністю некерований, на ньому закінчилося пальне, все обладнання знеструмлене, зокрема, і рація. 

Екіпаж категорично відмовлявся залишати судно, а тому евакуювали моряків примусово. Капітана танкеру дістали останнім і непритомним. Через аварію танкера в море потрапили нафтопродукти

Довкола танкера "Делфі" зафіксували рівень забруднення води у 160 разів вищий норми

Довкола танкера "Делфі" зафіксували рівень забруднення води у 160 разів вищий норми

Повʼязані теми:

Наступна публікація