"Богдан" і "Ленінська кузня": названо компанії, що найбільше нажилися на таємних контрактах із Міноборони

"Богдан" і "Ленінська кузня": названо компанії, що найбільше нажилися на таємних контрактах із Міноборони

"Богдан" і "Ленінська кузня": названо компанії, що найбільше нажилися на таємних контрактах із Міноборони

Фото: Міноборони України

Журналіста за таке розслідування оголосили агентом Росії, а його антикорупційний проект назвали проектом ФСБ.

Компанія "Богдан Моторс", яка належить першому заступнику секретаря РНБО Олегу Гладковському отримала півмільярда гривень за таємними контрактами на закупівлю вантажних і санітарних автомобілів, зроблених на китайському шасі.

Про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

375 млн гривень Богдан отримав з державного бюджету наприкінці грудня минулого року. Ще майже сто тридцять п’ять перерахували в січні і лютому 2019-го.

Активісти виявили, що машини, які купує у компанії Олега Гладковського Міноборони, в роздріб продають значно дешевше. Автор антикорупційного проекту Гліб Канєвський пояснив, єдине ще робить "Богдан" з китайською машиною – фарбує у зелений і ставить буду позаду.

У Міністерстві оборони говорять про цілковиту прозорість угод Міністерств із постачальниками. Але щойно мова заходить про "Богдани", виявляється, що це військова таємниця.

Корупція в Міноборони: що секретного в китайських джипах виробництва корпорації "Богдан"

Корупція в Міноборони: що секретного в китайських джипах виробництва корпорації "Богдан"

У корпорації "Богдан" ТСН підтвердили, що контракт є і він багаторічний. Згідно з ним виробник відвантажує армії білоруські МАЗи та китайські джипи. У листі до ТСН виробник стверджує, що цьогорічне замовлення збільшено вдвічі. Про кількість, комплектацію і вартість одиниці техніки ні слова. Тож порівняти із ринковими цінами на такий же товар можливості немає .

Водночас, за інформацією волонтерів санітарний "Богдан" коштує близько 30 тисячі доларів, і при цьому постійно ламається на фронті. Аналогічна, але цивільна версія цього позашляховика коштує до 15 тисяч доларів. Канєвський каже, що це дрібниці порівняно з прибутками заводу, що ще донедавна повністю належав Петру Порошенку.  

За його словами, так звана "Ленінська кузня" взяла на себе флот і виконує роль посередника. "Вони наймають потужності державних підприємств, і ці державні підприємства судна ремонтують, а "Ленінська кузня" отримує гроші", - каже антикорупціонер.

Так, наприклад, тендер на ремонт крейсера "Гетьман Сагайдачний" оголосили в 2017 році. Одна із вимог до виконавця – його верфі мають виходити в акваторію Чорного моря. "Ленінська Кузня", що розташована на рибальському острові в Києві, цей тендер виграє.  

Гроші переказують авансом. Але роботи виконують на Іллічівськом судноремонтному заводі. Так президентська "Кузня" отримала 10% від вартості робіт. За фарбування палуби заплачено 15 мільйонів гривень.

У скільки став ремонт дизельних двигунів – ще одна військова таємниця. Відомо, що авансом платили 25 мільйонів бюджетних гривень. Невдовзі після ремонту один із двигунів зламався і прокуратура навіть пробувала судитись із "Кузнею". Але безуспішно. На запит ТСН  про обставини ремонту крейсера "Сагайдачний" "Кузня на рибальському" не відповіла.

Після розслідування, лояльні до Порошенка, оголосили журналіста агентом Росії, а його антикорупційний проект назвали проектом ФСБ. Канєвський будь-які зв’язки зі спецслужбами держави агресора відкидає.

Кореспонденти ТСН Дмитро Святенюк та Юрій Розумнюк.

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Затримання Гладковського
Наступна публікація