Останні

Популярні

Коментують

Більше новин
"Це як спалах був": у Карпатах на гараж селянина впав метеорит

Космічний камінь спричинив пожежу та охолоджувався в снігу кілька годин.

Метеорит упав на людське обійстя у високогірному селі Замагора і добряче налякав господаря. Від гуркоту в нього позакладало вуха, а від самого інциденту мало не згорів гараж, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.

Чоловік виносить з хати на перший погляд звичайну каменюку і розповідає неймовірну історію. "Це як спалах був, як фар світло, що я подумав - машина їде довкола хати. Засвітило і потім – удар. Десь так, наче смерека впала", - каже мешканець с. Замагора Богдан Генсецький. Пізнім вечором він порався надворі біля машини, від звуку удару у чоловіка аж вуха заклало. Перша думка була про те, що хтось несмішно жартує, а може й гранату кинули. Чоловік вибіг на дорогу та марно шукати хуліганів, а потім побачив, як палає гараж. "Зразу я не міг зрозуміти. Я цей вогонь затушив – а це шипить. Я тоді в сніг лопатою виніс. Остивало довго, десь 3-4 години", - каже селянин.

ВідеоУ високогірне селище в Карпатах прилетів метеорит

Метеорит добряче налякав господаря. Від гуркоту в нього позакладало вуха та мало не згорів гараж. Журналістка ТСН позичила каменюку, щоб показати науковцям. Ті підтвердили, що горянин має рацію, це справді метеорит.

У високогірне селище в Карпатах прилетів метеорит

Вже після цього Богдан у стелі гаража побачив діру, яку пробила розпечена каменюка. "Получається, з таким нахилом летіло", - вирахував він. На сімейно-товариській раді, полазивши по інтернету, горяни відкинули версію, що це запчастина з літака. Натомість припустили – щось прилетіло з космосу, і воно дуже схоже на метеорит. Сокирою Богдан навіть намагався розколоти його, аби подивитися, що усередині – але марно.

Журналісти взяли каміння, щоби показати науковцям – проконсультувати погодилися фахівці Технічного університету нафти і газу. Кілька хвилин професор кафедри екології ІФДТУНГ Олег Адаменко мовчки вивчає камінь і зрештою дивується: "Дуже цікавий об’єкт". Він підтверджує, що в Замагорі впав метеорит – швидше за все, йдеться про хондрит вагою майже 2,5 кг. Це найпоширеніший тип кам’яних метеоритів. "Коли він проходив атмосферу Землі, він розігрівався до кількох тисяч градусів. Відповідно, він поплавився. Тут я бачу камінь і залізо, нікель, тому він має таку вагу", - каже Адаменко.

Фотогалерея Яскраве нічне небо: Reuters показало видовищні фото метеорного дощу Персеїди (24 фото)

Щороку на Землю падає майже два мільйони тонн метеоритів, але люди знаходять одиниці. Серед колекціонерів це ходовий товар, але фіксованої ціни за грам, кілограм чи сантиметр немає – усе залежить від того, наскільки цікавий склад космічного прибульця, який в нього розмір, вигляд, історія. Хондрити, як той, що впав на гараж Богдану Генсецькому, продаються щонайменше по долару за грамм, тобто вартує він мінімум $ 2,5 тисячі. Але продавати свою знахідку горянин наразі не збирається, натомість віддав її на зберігання до Музею гуцульської магії. Чоловік вважає, що саме у Карпатах цей метеорит впав недарма, а з науковцям домовився після свят продовжити експертизу.

Кореспондент ТСН Алла Пасс