Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Власники дронів пояснили небезпеку нових обмежень польотів: готується позов

Федерація власників безпілотників України вимагає від Державіаслужби скасувати нові правила використання дронів і побоюється нових "неадекватних" рішень відомства.

В Україні від першого червня 2018 року набув чинності Тимчасовий порядок використання повітряного простору. Він торкнувся, зокрема, і порядку використання дронів для знімання.

Однак зміни Державіаслужби викликали невдоволення власників безпілотників. Зокрема, представник Федерації власників безпілотників України заявив у коментарі ТСН.ua, що федерація вже готує судовий позов до відомства з вимогою скасувати правила.

"Так, федерація готує такий позов, хоча суд поки і не дає чіткої відповіді", — зазначив представник.

ВідеоВ Україні планують запустити дрони для доставки пошти

Йдеться геть не про іграшки, а про невеличкий літачок, - кажуть співвласники "Нової пошти", яка планує залучити дрони в свою роботу. Хоча конкретної дати запуску наразі не називають. Також українська авіакомпанія сконструювала гірокоптер для Збройних сил. Безпечна машина, бо приземлитися може за рахунок спеціальних гвинтів, навіть якщо двигун відмовить.

В Україні планують запустити дрони для доставки пошти

За його словами, поки у Федерації мають надію, що відомство усвідомить неправильність рішення і саме скасує ці правила. Представник об`єднання також повідомив, що обмеження несуть низку загроз для поширення і використання дронів в Україні.

"По-перше, через те, що ринок сектору може уповільнитися. По-друге, такі обмеження не лише забороняють звичайним громадянам вільно користуватися дронами, а і зобов`язують державні структури (у тому числі Держслужбу з надзвичайних ситуацій - ДСНС) отримувати дозвіл для того, щоб мати можливість, наприклад, врятувати людину з їхньою допомогою", — заявив представник.

Він наголосив, що у Європі держслужби використовують БПЛА для порятунку людей без спеціальних дозволів, і лише за минулий рік за допомогою безпілотників у ЄС було врятовано 65 людей.

У Федерації вважають, що прийнятні правила мають бути розроблені відповідно до Європейської концепції ризиків і дозволяти польоти на 120 м (а не на 50 м).

"У правилах для безпілотників мають бути враховані усі "больові точки": вони не мають зачіпати комерційні компанії та забороняти польоти майже всюди. Відповідну концепцію ми створювали спільно з Державіаслужбою майже рік, але у них чомусь вирішили натомість схвалити іншу", — зазначив представник.

За словами представника Федерації, згідно з новими правилами, фактично всіх власників дронів роблять порушниками, адже їхній юридичний статус залишається невідомим.

"Також ми побоюємося, що Державіаслужба може видати інші неадекватні накази, які унеможливлять використання дронів в Україні", — резюмував він.

Оскаржувати правила на замовлення Всеукраїнської федерації власників безпілотників буде компанія "Міллер". Юрист компанії Масі Найєм пише у Facebook, новий порядок польотів дронів "прямо порушує Конституцію України в частині презумпції невинуватості (ст. 63) та в частині права вільно збирати інформацію (ст. 34)".

За його словами, 28 лютого 2018 року було створено робочу групу, що складається з 26 членів, метою якої була робота над концепцією інтеграції безпілотних повітряних суден до існуючої системи використання повітряного простору.

10 квітня концепція була ухвалена, однак 6 червня Украерорух і Державіаслужба провели інформаційну зустріч, під час якої ввели зазначені тимчасові правила, а не запропоновану концепцію.

Нагадаємо, згідно з новими правилами, дистанційно пілотовані повітряні судна поділяються на легші та важчі від двох кілограмів. Якщо апарат для польотів перевищує цю вагу, то особі, яка керує ним, треба оформити дозвіл на використання повітряного простору.

Якщо дрон важить менше двох кілограмів, то заявку на ВПП надсилати не треба, проте польоти можуть відбуватися лише вдень, без перетину кордонів, на відстані не менше 500 метрів від повітряних суден, в межах прямої видимості, але не далі, ніж 500 метрів від зовнішнього пілота.

Також такі апарати заборонено запускати над дорогами та залізничними шляхами державного значення, на головних вулицях міст, сіл, над об'єктами, які перебувають під захистом, в межах зон антитерористичних та спеціальних операцій тощо. 

Використання повітряного простору з порушенням нормативно-правових актів тягне за собою стягнення штрафу у розмірі від 1020 до 8500 гривень. У разі небезпеки для повітряних польотів власник апарата може бути притягнений до кримінальної відповідальності.

Залиште свій коментар

Вибір редакції