Мама одного з побитих учнів поскаржилася, що побоюється за свою дитину. Водночас чиновники зазначають, що ситуація склалася неоднозначна.
У школі села Осипенко Запорізької області стався конфлікт через дитячу агресію.
Мама одного з учнів третього класу повідомила ТСН.ua про хлопчика, який поводиться агресивно, зриває уроки і нападає на дітей.
За її словами, останній інцидент стався 10 січня, коли під час перерви хлопчик вдарив в обличчя дівчинку зі свого класу.
Батьки вимагають від директора школи перевести хлопчика на альтернативне навчання і забрати з класу, бо побоюються за своїх дітей.
"Ми пропонувати розглянути альтернативну форму навчання. Але, як сказав директор, в нього немає підстав для такого переводу, тому що є довідка, яку привезла бабуся, що хлопчик проходив тестування з психологом, і там написано, що хлопчик адекватний, товариський, просто він так гостро реагує на зовнішні подразники", - розповіла жінка, яка побажала не розкривати своє ім'я в публікації.
Як з'ясувалося, хлопчик – сирота. Він ріс без батька, а минулого року втратив і маму. Районні органи опіки в Бердянську в курсі ситуації та намагаються допомогти. Було проведено кілька батьківських зібрань, на яких були присутні директор школи, завуч з виховної роботи та начальник відділу освіти Осипенківської сільради.
Директор школи Ігор Тарасенко визнає, що у хлопчика є проблеми з вихованням, але з ним працює психолог.
"Прояви агресії у тій чи іншій мірі бувають у кожної дитини. Ми зараз докладаємо зусиль – і керівництво, і батьки, і вчителі, – для того, щоб все ж таки повернути його у соціум", - зауважив директор.
Своєю чергою чиновники у справах дітей зазначать, що хлопчика часто провокують до агресії інші діти у класі. Принаймні це було видно на відео, яке мама одного з учнів класу виклала у Мережі. Зараз це відео видалене.
"На цьому відео очевидна провокація проти цієї дитини. Дитину провокують, дитина відповідно реагує на ці випади з боку однокласників. Можливо, там і з боку бабусі є гіперопіка. Але з боку педагогічного колективу там має бути проведена дуже кваліфікована робота, і ми зараз працюємо в цьому напрямку. Надані рекомендації директору школи, завучу з виховної роботи, класному керівнику", - повідомила начальник управління у справах дітей Бердянської райдержадміністрації Наталя Георгінова.
"Ми збирали батьківські збори, казали батькам, що не треба провокувати його, що хлопчик дійсно може образитися і вступає в агресію. Тобто сплески у нього бувають, але вони контрольовані. Якщо його не чіпати, то він нормальна дитина", - додав директор школи Ігор Тарасенко.
Мама одного з побитих учнів наполягає, що хлопчик поводиться агресивно ще з дитячого садка. Цього навчального року його довелося перевести до паралельного класу за заявою бабусі, яка є його опікуном.
За словами бабусі Наталі, у попередньому класі хлопчик недоотримував уваги зі сторони класного керівника. Він скаржився на те, що його ображали інші діти, проте ці інциденти педагог не розбирав.
У нинішньому класі, куди хлопчика перевели у листопаді, йому все сподобалося – і вчителька, і діти. Все було добре протягом перших кількох тижнів, проте потім, за словами бабусі, почалися сварки.
"Він приходить додому і жаліється, що його дівчата можуть вщипнути, штовхнути. І є там хлопчик, якому чомусь не сподобався мій онук. І він розповідає, що той б'є його в живіт, може кинути іграшку, може пройти просто так і зачепити", - додала бабуся.
Опікун хлопчика зазначила, що просила в інших батьків із розумінням поставитися до ситуації.
"Його мама померла молодою. Він наче легко пережив цю трагедію, але може воно зараз виливається. Батьки інших учнів наполягали, що ми пройшли психолога. І ми пройшли психолога і дитячого психіатра. Ми всі рекомендації виконали. Я більше не в змозі боротися з батьками. Я просила їх: це ж діти. А тут виходить цькування дитини. Дитини, яка захищена державою, якій потрібно допомагати. А його ображають, називають "неадекватом", - нарікає бабуся.
Вона також додала, що дитячий психіатр, до якого вони звернулися, обстежив хлопчика і написав заключення, що інтелект відповідає віку дитини, жодних відхилень в нього немає – ні аутизму, ні гіперактивності. "Зважаючи, що він опинився в такій ситуації, що втратив маму, то психіатр дав рекомендації контролювати поведінку", - додала бабуся.
В управлінні у справах дітей Бердянської райдержадміністрації підтвердили, що бабуся декілька разів привозила хлопчика працювати з психологом, якого спеціально для цього підібрали в управлінні.
"Втрата матері у такому віці – це дуже велика травма, перенесена дитиною. І звичайно, що психологічна травма дається взнаки. І, можливо, десь хлопчик бурхливо реагує на якісь випади однокласників", - зауважила начальник управління у справах дітей Бердянської РДА Наталя Георгінова.
Вона наголосила, що психолог також працював і з усім класом, за результатами чого були надані всі відповідні рекомендації.
"Психолог районного методичного кабінету виїжджав туди і працював з класом. Були зроблені висновки, що там дуже низький процент згуртованості класу. Тут треба попрацювати класному керівнику. Також там високий ступінь агресії дитячого колективу. В цьому напрямку теж треба працювати", - додала Георгінова.
Тож наразі чиновники запевняють, що не можуть відмовити хлопчику у навчанні, і навпаки – намагатимуться допомогти йому дійти згоди з однокласниками.
"Дитина психічно здорова. Згідно з законом України, ми не маємо права перевести його на іншу форму навчання, якщо немає заяви батьків. Потрібно увійти в положення дитини, в якому вона опинилася", - зауважила керівниця відділу освіти в Осипенківській сільраді Лариса Яковенко.
"Дитина здібна до навчання. І думаю, що добром ми все ж таки зможемо вплинути на нього", - підсумував директор школи Ігор Тарасенко.
Нагадаємо, що у листопаді 2017 року стало відомо про схожу ситуацію у київській школі. Щоправда, там обставини шкільного конфлікту були більш жорстокими.