Дитяча смертність у ДТП: страшну українську статистику могли б поліпшити автокрісла

Дитяча смертність у ДТП: страшну українську статистику могли б поліпшити автокрісла

Фото: poradumo.pp.ua

Однак українці здебільшого ігнорують цей винахід сучасної цивілізації.

За сім місяців цього року в аварії на українських дорогах потрапили понад 2,5 тисяч дітей, із них 95% зазнали травм. Експерти кажуть, що ушкоджень і смертей могло б бути значно менше, якби діти сиділи в спеціальних кріслах і пристібнуті, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

За статистикою, в Україні в ДТП гине одна дитина на добу. Автокрісла рятують життя дітей по всьому світу, але в Україні вони непопулярні – за півдня біля пологового журналісти нарахували лише дві машини з автокріслами. У Європі ж використання крісел для малюків давно є обов'язковим, за відсутність – передбачено штраф від 50 до 2500 євро, а в Бельгії порушника ще можуть й посадити за ґрати на 30 діб.

Батьківське недбальство: українці масово ігнорують автокрісла

Батьківське недбальство: українці масово ігнорують автокрісла

Європейський штраф на собі відчула телеведуча Валя Хамайко. Її родину під час відпустки в Ісландії зупинила поліція. "У неї був такий шок на обличчі. Вона показала всім своїм нутром: ви батькі, які готові там до ситуації, що ваша дитина розбивається, і що це її остання поїздка?", - розповіла вона.

Офіційно в Україні перевозити дітей до 12 років без спецзасобів неможна, але поки що поліція має право лише на усне попередження. Чому українці ігнорують автокрісла – питаємо в експерта з дитячої автобезпеки. "Люди ставляться до купівлі авто крісла так, ніби вони купують куртку, а не обладнання для безпеки. Автокрісло рятує життя дитини в 53-54% випадків", - розповів Олександр Чесноков.

Їздити без автокрісел можна, якщо дитина досягла 12-річного віку або ж її зріст сягнув 145 сантиметрів. Таксі з автокріслом у Києві викликати можна, але така можливість обходиться дорожче – від 50 до 100 гривень понад тариф, залежно від маршруту.

Марічка Падалко, мати трьох дітей, перевозить Мішу, Машу та Катю лише в автокріслах навіть на дуже короткі відстані. "Коли стало питання, як трьох дітей возити в кріслі, хтось дуже розумний мені сказав: якщо ви вважаєте, що треба два крісла, а не три, подумайте, яку дитину ви любите найменше – от їй можете крісло не ставити і не купувати", - розповіла вона.

Про корись автокрісел говорять і психологи. Воно привчає до культури безпеки з дитинства, а якщо маля вередує - пропонують пограти в рольову гру. "Дитина призначається головною, і машина рухається з місця, тільки якщо дитина в усіх спитає, чи ти пристібнувся? Дитину можна призначити королем або королевою – вони ж сидять на троні", - радить Світлана Ройз.

Нові зміни, які восени розгляне парламент, пропонують встановити адмінвідповідальність для водіїв, що нехтують правилами безпеки та не використовують спеціальні автокрісла для дітей. Порушникам виписиватимуть штраф від 255 до 340 гривень. А поки що лишається сподіватись лише на свідомість батьків.

Кореспондент ТСН Валерія Ковалінська

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Аваріі та ДТП
Наступна публікація