У віддалених селах із населенням у кількасот людей діти добираються до школи на човні, а смак свіжого хліба вже забули.
Через відсутність доріг з карти України зникають села та містечка. Лише на Волині за останній рік зникло вісім населених пунктів.
До їхніх мешканців не можуть доїхати ані "швидка", ані пожежники.
У селі Сваловичі лишилося близько півсотні хат і стільки ж мешканців, наймолодшому з котрих понад півстоліття.
"Село тихе, машину можна побачити раз на 3-4 дні, а той тиждень", - розповідає Леонід, виходець з Сваловичів.
Найрівнішою дорогою для мешканців стала вода: у гості, до церкви та до школи вони звикли добиратися вплав.
До сусіднього села із Сваловичів кілька десятків кілометрів лісовою дорогою, якщо подорожувати річкою, то до сусідів 3, до Білорусії 6 кілометрів.
Рибацьке поселення посеред Полліся відновили після Другої світової війни. Звели хати, колгосп, проклали одну лісову дорогу.
"До школи діти йшли – сідають по 3-4 чоловіки в човен, в один – дівчата, в інший – хлопці, та їдуть до сусіднього села, до школи", - каже виходець зі Сваловичів
Сьогодні в рибацьке село заїздить крамниця та забрідають лісники, призначили медичку, але й вона з іншого села, і постійно жити серед одиноких пенсіонерів не може.
Доля мальовничих та спорожнілих Сваловичів очікує на сотні українських сіл.
За офіційною статистикою, лише на Волині відрізаними від транспортного сполучення вже живуть жителі семи населених пунктів.
До села Самоволя на Волині рейсовий автобус востаннє заглядав два роки тому. Голова сільради ділиться успіхом: кілька місяців тому вибили автобус для школярів, але до 40-ка дітей уже не підсядеш.
Відрізана од цивілізації Самоволя поки не пустує, у селі кілька сотень родин. Щоб дістатися на роботу, щодня кілька кілометрів битим шляхом до траси, і на удачу ловити міжміський автобус.
Возити односельців наважився місцевий підприємець Петро. Він в кредит викупив у попереднього перевізника невеличку маршрутку, поварив її та очікує дозволу від влади, але там запускати новий маршрут не поспішають.
Облрада переконує, що на скалічених обласних шляхах приватні перевізники зникають, як роса на сонці. Рух скорочується навіть між сусідніми містами.
Регулярно у відрізані села їздить лише магазин - двічі на тиждень. Те, що від свіжого хліба доводиться відвикати, вже ніхто не зважає.
Люди переймаються тим, що чекати швидкої допомоги можна надто довго, і відсутність доріг почне вбивати людей так само, як розправляється із селами.
Детальніше про критичну ситуацію з українськими селами та містечками - дивіться в сюжеті ТСН.
Читайте також:
Дорогосказ: бездоганні дороги ведуть в гості до президента
Світовий банк дав Україні 3,2 мільярда гривень на ремонт доріг
Дорогосказ: українські дороги руйнують вантажівки та погода
Дорогосказ: що вижило в Україні – західними автобанами буде їздити вічно