Дорогосказ: європейські ціни, українська якість

Фахівці підрахували, що на будівництві доріг чиновники заробляють мільярди гривень.

За понівечені на вітчизняних дорогах машини українці судяться щороку активніше. Але кожна копійка в "Укравтодорі" давно розписана, тому розраховуватися у судах доводиться за рахунок планових ремонтів.

Інструктора з екстремального управління ДАІшники визнали винним в наїзді на яму та вилучили в нього права.

Після 2 років судової тяганини, вигравши позов, водійські права та гроші на ремонт машини, кошти з району інструкторові довелося вибивати.

Виявляється, розраховуватися з постраждалим невигідно ані дорожникам, ані міліції, ані судовим виконавцям.

"У більшості ситуацій нам вдається відстояти свою позицію але бувають історії, коли дорожньо експлуатаційним конторам доводиться оплачувати чиїсь збитки", - зазначив голова КП "Київавтодор" Георгій Гливінський.

Дорожній бюджет міста наповнюється за рахунок транспортного збору, що платять автовласники.

Третина грошей йде на будівництво нових доріг, решта – на планові та аварійні ремонти.

В цілому по Україні дорожня ситуація інша – магістральні траси збереглися краще, ніж міські та сільські вулиці, тому їхнє утримання дешевше.

На плановій прес-конференції голови Укравтодору чиновник оголосив про дві новини – хорошу та погану. Хороша новина – грошей побільшало.

"Фінансування цього року значно збільшене в порівнянні з 2008 роком, коли загальна сума фінансування на автодороги була 10 мільярдів гривень. В 2009 році ми маємо на дороги загального користування 16 млрд", - заявив голова "Укравтодору" Вадим Гуржос.

Друга новина – грошей катастрофічно бракує, хоча красти стали менше.

"Усі ці розмови йдуть з минулого, що асфальт розбавляють. Цим вже ніхто не займається, я вам чесно кажу. На нових будівництвах серйозних зловживань немає", - розповів чиновник.

Технічні зловживання шукає лабораторія якості доріг. Фахівці запевняють, що сучасними засобами перевірити начинку дороги просто: недосип чи недолив озброєним оком добре видно.

Порада фахівців – стежте не за дорогою а за руками чиновників. Експерти показали, як випаровуються дорожні мільярди.

На першому етапі "Укравтодор" вирішує, куди розподілити ці фінанси. Вже на цьому етапі "втрачається" 10% фінансів

До областей надходить певна сума фінансів. Тут криється наступний етап "випаровування", оскільки визначення переможця залежить від тендерного комітету та керівництва області.

На цьому етапі 30% втрачається лише на тендерних процедурах.

Все це разом призводить до того, що якщо дорога з’явиться, після всього цього вона матиме дуже низьку якість і знову буде потребувати ремонту.

Зазначимо, що будівництво 1 км дороги європейської якості коштує 3 млн доларів.

Приклад "вдалого" дорожного будівництва село Кас’яни на Одещині. Нову дорогу будували більше року, але їздити нею нікому – в селі залишилася єдина жителька.

Нагадаємо, що 23 квітня глава "Укравтодору" заявив, що на ремонт вітчизняних доріг за нинішнього рівня фінансування знадобиться 127 років.

Читайте також:

Щоб відремонтувати українські дороги, знадобиться 127 років

Дорогосказ: українські дороги стирають з карти села та містечка

Світовий банк дав Україні 3,2 мільярда гривень на ремонт доріг

Дорогосказ: що вижило в Україні – західними автобанами буде їздити вічно

Залиште свій коментар

Аватар
Залиште свій коментар

Коментарі до посту

Останні Перші Популярні Разом коментарів: