Фахівці підрахували, що на будівництві доріг чиновники заробляють мільярди гривень.
За понівечені на вітчизняних дорогах машини українці судяться щороку активніше. Але кожна копійка в "Укравтодорі" давно розписана, тому розраховуватися у судах доводиться за рахунок планових ремонтів.
Інструктора з екстремального управління ДАІшники визнали винним в наїзді на яму та вилучили в нього права.
Після 2 років судової тяганини, вигравши позов, водійські права та гроші на ремонт машини, кошти з району інструкторові довелося вибивати.
Виявляється, розраховуватися з постраждалим невигідно ані дорожникам, ані міліції, ані судовим виконавцям.
"У більшості ситуацій нам вдається відстояти свою позицію але бувають історії, коли дорожньо експлуатаційним конторам доводиться оплачувати чиїсь збитки", - зазначив голова КП "Київавтодор" Георгій Гливінський.
Дорожній бюджет міста наповнюється за рахунок транспортного збору, що платять автовласники.
Третина грошей йде на будівництво нових доріг, решта – на планові та аварійні ремонти.
В цілому по Україні дорожня ситуація інша – магістральні траси збереглися краще, ніж міські та сільські вулиці, тому їхнє утримання дешевше.
На плановій прес-конференції голови Укравтодору чиновник оголосив про дві новини – хорошу та погану. Хороша новина – грошей побільшало.
"Фінансування цього року значно збільшене в порівнянні з 2008 роком, коли загальна сума фінансування на автодороги була 10 мільярдів гривень. В 2009 році ми маємо на дороги загального користування 16 млрд", - заявив голова "Укравтодору" Вадим Гуржос.
Друга новина – грошей катастрофічно бракує, хоча красти стали менше.
"Усі ці розмови йдуть з минулого, що асфальт розбавляють. Цим вже ніхто не займається, я вам чесно кажу. На нових будівництвах серйозних зловживань немає", - розповів чиновник.
Технічні зловживання шукає лабораторія якості доріг. Фахівці запевняють, що сучасними засобами перевірити начинку дороги просто: недосип чи недолив озброєним оком добре видно.
Порада фахівців – стежте не за дорогою а за руками чиновників. Експерти показали, як випаровуються дорожні мільярди.
На першому етапі "Укравтодор" вирішує, куди розподілити ці фінанси. Вже на цьому етапі "втрачається" 10% фінансів
До областей надходить певна сума фінансів. Тут криється наступний етап "випаровування", оскільки визначення переможця залежить від тендерного комітету та керівництва області.
На цьому етапі 30% втрачається лише на тендерних процедурах.
Все це разом призводить до того, що якщо дорога з’явиться, після всього цього вона матиме дуже низьку якість і знову буде потребувати ремонту.
Зазначимо, що будівництво 1 км дороги європейської якості коштує 3 млн доларів.
Приклад "вдалого" дорожного будівництва село Кас’яни на Одещині. Нову дорогу будували більше року, але їздити нею нікому – в селі залишилася єдина жителька.
Нагадаємо, що 23 квітня глава "Укравтодору" заявив, що на ремонт вітчизняних доріг за нинішнього рівня фінансування знадобиться 127 років.
Щоб відремонтувати українські дороги, знадобиться 127 років
Дорогосказ: українські дороги стирають з карти села та містечка
Світовий банк дав Україні 3,2 мільярда гривень на ремонт доріг
Дорогосказ: що вижило в Україні – західними автобанами буде їздити вічно