ДТП та безвідповідальність: противники легалізації авто з іноземними номерами назвали свої аргументи

ДТП та безвідповідальність: противники легалізації авто з іноземними номерами назвали свої аргументи

Фото: УНІАН

Далеко не всі підтримують ідею легалізації автомобілів, завезених завдяки сірим схемам.

Автомобілі на іноземних номерах зажили поганої слави через часті кримінальні історії, які пов'язані з такими "чужинцями". У суспільстві та правоохоронних органах накопичилося чимало аргументів проти легалізації машин, власники котрих розпочали в середу масштабну акцію протесту в центрі Києва, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

"Дуже негативна тенденція під час таких ДТП із потерпілими – часто водії цих транспортних засобів залишають місце пригоди. Логічно можна припустити, що вони не дуже дорожать цими транспортними засобами, особливо враховуючи, що ідентифікація таких водіїв ускладнена", - пояснив речник поліції Артем Шевченко.

Головні аргументи проти авто на іноземній реєстрації

Головні аргументи проти авто на іноземній реєстрації

Окремі власники таких автомобілів вирішили, що будь-яке їхнє порушення залишиться безкарним, бо через різні бази даних поліції і прикордонників з'ясувати, на кого саме слід виписувати штраф – непросто. Тому ставити машину на облік у поліцію такі власники не поспішають.

Торгівля нерозмитненими автомобілями набула величезних масштабів, крім самих авто продають різні пакети послуг – приміром, за 500 доларів на рік клієнту пропонують захист від поліції. Крім звичних порад адвоката це означає ще й не зовсім юридичні послуги – у разі ДТП водія можуть відбити в поліції силами інших автовласників. "Користуючись пільгами, під виглядом нерезендентів завозяться ці автомобілі, не сплачуючи жодних податків, не проходячи жодного контролю, не декларуючи, що це взагалі за автомобіль", - обурена речник Державної фіскальної служби України Наталія Непряхіна.

Податківці кажуть, що про законність машини слід було думати до її придбання, а не після, тим більше, що безкоштовне або дешеве розмитнення буде несправедливим відносно інших автовласників. "Є компанії, фізичні особи, громадяни України, які сплачують чесно всі податки. Вони реєструють свої транспортні засоби, вони несуть відповідальність за автомобіль і свою поведінку на дорозі. А є громадяни, які начебто законно, але, користуючись шпаринками, порушують законодавство і не сплачують податки", - наголошують у ДФС.

Юрист Денис Монастирський вважає, що питання єврономерів в Україні значно складніше, ніж здається на перший погляд, і винні в цій ситуації передовсім самі чиновники. Оскільки, з одного боку, Україна приєдналася до Стамбульської конвенції, яка дозволяє безперешкодно користуватися "транзитними" автомобілями, а з іншого, громадяни України мають ввезені машини розмитнювати і ставати на облік. "Будь-яке рішення, яке може бути прийнято революційно, призведе до таких самих негативних наслідків. І я вважаю, що час до таких революційних кроків вже пройшов", - зізнався він.

Але питання з "єврономерами" доведеться-таки вирішувати найближчим часом, оскільки незабаром поліція збирається запровадити фото- та відеофіксацію порушень правил дорожнього руху по всій Україні, а наявність напівлегальних машин із закордонним власником ставить під сумнів дієвість цієї ініціативи.

Як уже повідомлялося, власники машин із іноземною реєстрацію в середу почали акцію за легалізацію своїх авто. Вони зібралися в центрі Києва, через що столицю скували величезні затори.

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Аваріі та ДТП
Наступна публікація