"Дуже чутливе питання". Доступ українських експертів до "чорних скриньок" Boeing ще обговорюється. Ексклюзив ТСН

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

ТСН поспілкувалась з експертом, який працює на місці катастрофи у Тегерані.

Керівник Служби стратегічного планування та аналізу апарату РНБО України Андрій Демартіно, який нині перебуває у складі експертної групи на місці катастрофи літака МАУ у Тегерані, розповів у ексклюзивному коментарі ТСН про роботу групи.

За словами експерта, для повної картини найближчим часом буде складено контур літака із зібраних уламків.

"10 січня українська експертна група проводила роботи на двох майданчиках – безпосередньо місце падіння літака Boeing 737-800 і місце зберігання фрагментів літака, які були доставлені іранською стороною під час проведення ними роботи. Іранська сторона надає повне сприяння. Українськими експертами були розібрані і систематизовані всі залишки з метою наступного дня відтворити контур літака для створення об’єктивної картини – яких фрагментів не вистачає і що стало причиною цієї авіакатастрофи. Всі фрагменти потребують аналізу та експертизи, є абсолютно до них доступ, експерти можуть з ними працювати", - розповів Демартіно.

За словами фахівця, поки не виділено основних версій трагедії, для їхнього визначення необхідно провести ретельний аналіз.

"Розглядаються всі версії, але наше головне завдання – збір документального матеріалу для того, щоб потім провести комплексний аналіз всіх отриманих даних. На сьогоднішній день дуже багато інформації, яка має бути узагальнена і систематизована, щоб ми вийшли на якісь основні версії тих подій, які відбулися. Це і є завдання нашої експертної групи – збір доказів з метою їхнього подальшого аналізу. Зараз робити якісь попередні висновки, на нашу думку, є абсолютно передчасним", - розповів керівник Служби стратегічного планування та аналізу апарату РНБО.

Також учасник української команди відзначив, що з боку Ірану не відбувається жодних перешкоджань роботі групи.

"Іранські слідчі проявляють високий професіоналізм і високий ступінь бажання допомогти українській експертній групі. Не можу сказати, які версії вони самі розглядають, але їхня сторона готова аналізувати об’єктивні дані, об’єктивні матеріали, які будуть отримані також за допомогою нашої експертної групи", - наголосив Демартіно.

Щодо того, чи отримала група доступ до "чорних скриньок" літака, Демартіно зазначив, що переговори тривають, але вірогідність рішення на користь українських експертів висока:

"9 січня, на першій зустрічі у Тегерані, іранська сторона з розумінням поставилася до нашого запиту на доступ до "чорних скриньок", зараз іде процес щодо можливості опрацювання даних, які знаходяться в "чорних скриньках". Ми зараз з дуже великою обережністю ставимось до процесу і у нас є великі сподівання, що іранська сторона піде нам в цьому питанні на зустріч. Оскільки Україна має необхідні технічні, програмні засоби для зняття інформації, матеріалів, які зберігаються на носіях у "чорних скриньках". Ми пам’ятаємо, який був складний процес з авіакатастрофою МН17, тому це дуже делікатні тактичні питання, які потребують виваженого підходу.

У нас є велика вірогідність того, що це питання (надання доступу до "чорних скриньок") буде схвально розглянуто іранською стороною. Це питання дуже чутливо з усіх боків, його треба дуже уважно розглядати".

Відео Слідство розглядає 4 версії авіакатастрофи літака МАУ – секретар РНБО

Нині в Ірані працює делегація в складі 45 фахівців для розслідування катастрофи під Тегераном. Серед них є й спеціалісти, які вивчали катастрофу зі збитим російським "Буком" малайзійського Боїнга над Донецьком. За словами секретаря Ради Національної безпеки і оборони України Олексія Данилова, в слідства є сім версій, але активно відпрацьовують чотири з них.

Слідство розглядає 4 версії авіакатастрофи літака МАУ – секретар РНБО

Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс "Тегеран-Київ". На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Усі 9 членів екіпажу, а також 2 пасажири були громадянами України. РНБО опублікувала список загиблих. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака.

МЗС України спочатку повідомило, що до падіння літака призвели технічні проблеми з двигуном, а версія теракту наразі не розглядається. Потім там змінили інформацію і заявили, що версії наразі все ще встановлюються. Літак впав майже одразу після зльоту з аеропорту імені Імама Хомейні.

Офіс генпрокурора розпочав розслідування катастрофи - справа розглядається за ч. 3 статті 276 Кримінального кодексу (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей). На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану.

Увечері в четвер, 9 січня, одразу кілька провідних американських видань і телеканалів повідомили про те, що Boeing 737-800 "Міжнародних авіаліній України" був помилково збитий Іраном одразу після зльоту з аеропорту Тегерана. З'явилися фото уламків ракет, якими могли збити літак, а також відео моменту трагедії.

Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон із посиланням на дані  розвідок та союзників країн повідомили, що літак був збитий іранською ракетою земля-повітря. Президент США Дональд Трамп назвав катастофу літака "підозрілою". Глава Білого дому, вважає, що літак міг розбитися не через технічну несправність, а через те, що "хтось на тому боці міг припуститися помилки".

ТСН.ua зібрав головне про аварію та стежить за подіями в текстовій онлайн-трансляції.

авіакатастрофа в Ірані, інфографіка
ТСН.ua

Залиште свій коментар

Вибір редакції