Фетрові будиночки і "татуювання". Як допомогти дитині пережити стрес від початку навчання у школі

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Фетрові будиночки і "татуювання". Як допомогти дитині пережити стрес від початку навчання у школі

ТСН.ua

Психологи дали поради батькам, як полегшити перехід дитини від літнього відпочинку до напруженої роботи.

До початку навчального року лишилося трохи більше тижня, хоча навряд чи багато школярів чекають 1 вересня із захопленням. На жаль, для багатьох дітей перелаштування з режиму відпочинку на робочий процес супроводжується чималим стресом.

ТСН.ua поспілкувався з психологами, які дали поради батькам, як зменшити стрес у дітей та полегшити їхнє поринання у навчання.

КОЛИ ПОЧАТИ ПІДГОТОВКУ ДО ШКОЛИ

Психолог Наталя Підлісна радить батькам починати готувати дітей до шкільного режиму вже зараз. "Найперше, що є дуже важливим, це режим. Переходити на режим навчального року потрібно за 7-10 днів до його фактичного початку. Тобто укладати дитину спати о 9-й або 10-й годині вечора і будити о 7-й ранку", – пояснила психолог.

Які канцтовари купувати школярам і на що треба звертати увагу

Які канцтовари купувати школярам і на що треба звертати увагу

Наблизити дитину до шкільної реальності можуть ігри.

"Особливо з маленькими дітьми важливо починати грати у школу. Зрозуміло, що для першачків і другокласників це будуть прості ігри "вчитель-учень". А для старших дітей це можуть бути ігрові завдання, пов'язані з уроками, щоб дитина починала напружувати мізки і потроху перелаштовувалася з відпочинку на навчання", – додала Наталя Підлісна.

Також заохотити дитину до школи може вдатися за допомогою яскравих подарунків, які їй захочеться випробовувати і продемонструвати друзям й однокласникам. Це можуть бути гарні пенали, щоденники і зошити з улюбленими героями, яскраві рюкзаки, новий одяг тощо.

ФЕТРОВІ БУДИНОЧКИ Й ДИТЯЧІ ТАТУЮВАННЯ

Дитячий психолог Світлана Ройз зауважила, що у період, коли школярик з молодших класів адаптується до школи і класу, йому потрібно нести у собі зліпок того, що його сім'я поруч з ним.

"Можна разом зробити дитячі татуювання (перекладні картинки), які будуть однакові у мами і дитини. Або робити малюнки на руці – котика чи навіть просто крапочки, щоб дитина, коли почувається у небезпеці, могла подивитися на картинку і згадати: "Мама зі мною", - розповіла Світлана Ройз у своєму курсі відеолекцій "Колошкільне дитинознавство".

Також позитивно на дитину впливають вироби із фетру. Психолог називає фетр окситоциновим матеріалом. Як відомо, окситоцин – це нейрогормон, який покращує самопочуття і зменшує стрес. Його ще називають "молекулою любові" і "гормоном обіймів".

"Дітям, схильним до агресивної поведінки, можна навіть просто тримати фетр у руках", – зауважила Ройз.

iztkanirukami.ru

Із фетру разом із дитиною можна зробити маленьку фоторамку у вигляді будиночка. Дитина може вставити туди своє фото, фотографію мами або просто написати, хто живе у цьому будиночку. Виріб можна зробити у вигляді закладки для книги або брелоку на рюкзак.

"Будинок – це наші перші кордони, контур нашої безпеки. І коли дитина дивитиметься на нього, він даватиме відчуття, що "мій будинок, моя мама, моя родина завжди зі мною". Це дає відчуття підтримки. Якщо дитина відчуває підтримку і безпеку, тоді вона навчатиметься", – пояснила психолог.

Крім того, краще адаптуватися до школи дитині допоможуть відповідна атмосфера у класі. Одним з її елементів може бути невеличка інсталяція, яка нагадувала би про пору року за вікном.

"Це потрібно, щоб створювалося враження неперервності процесів. Згадка про пору року надасть дитині це відчуття пов'язаності і прискорить адаптацію. Коли дитина приходить до школи із зовнішнього світу, вона бачить, що зберігається зв'язок із часом. І вона почувається у безпеці, і відчуває, що всьому є місце у світі, і їй у тому числі", – пояснила Світлана Ройз.

ЯК РОЗПІЗНАТИ НЕРВОЗНІСТЬ І СТРЕС ПІД ЧАС УРОКІВ

Якщо дитині не вдалося психологічно підготуватися до школи, помітити її стрес можна за зовнішніми ознаками. Це може зробити вчитель під час уроків.

Так, наприклад, дитина може почати відбивати ритм ногою чи рукою або нервово клацати ручкою. Таким чином вона намагається повернутися до втраченої природної ритмізації. Стовбурові структури мозку перебувають у напрузі, а неокортекс (ділянка кори головного мозку), яким дитина сприймає інформацію, неактивний. У такому стані дитина просто не в змозі ефективно сприймати інформацію.

Або ж у дитини може спостерігатися явище синкінезії – це коли дитина пише, висунувши язик і ніби допомагаючи собі ним. Таким чином, вона задіює неспецифічні для цієї дії м'язи і швидко втомлюється. А втомлена дитина може почати вередувати і привертати до себе увагу пустощами.

За словами дитячого психолога Світлани Ройз, у таких випадках учителю потрібно зробити паузу і дати дитині відпочити кілька хвилин. У цей час можна відкрити вікно, щоб провітрити приміщення (у задушливому середовищі підвищується стан невротизації), дати дитині випити води.

"Також можна зробити з дітьми будь-які дихальні вправи, прочитати разом скоромовку, зробити пальчикову гімнастику, пострибати на одній нозі. Тобто дати дітям повернути собі природний ритм", – пояснила психолог.

ВИПУСКНІ КЛАСИ

Що стосується старших дітей, то найбільш стресовою адаптація стає для майбутніх випускників. Адже останній рік у школі дуже відповідальний. Школярам потрібно готуватися до ЗНО, а також визначитися з майбутньою професією.

Як адаптувати дитину до першого вересня – поради експертів

Як адаптувати дитину до першого вересня – поради експертів

За словами психолога Катерини Гольцберг, на результатах випускного класу більше зациклюються батьки, чим іноді лякають та демотивують школярів уже з перших днів вересня.

 "Для майбутніх випускників важливо заздалегідь продумати собі план "Б" на випадок, якщо погано здасть ЗНО", – порадила фахівець.

Найголовніша ж порада для батьків – за будь-яких обставин підтримувати своїх дітей, незважаючи на те, скільки їм років та в якому вони класі.

Ольга Скичко

Наступна публікація