Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Геосинтетика може підвищити надійність українських доріг одразу на третину

Використання її хочуть зробити нормою.

У Мінрегіонбуді пропонують вкладати в українські дороги прошарок синтетичної тканини, завдяки якому асфальт не буде тріскатися і провалюватися. У Євросоюзі так роблять уже півсторіччя, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Бригада робітників розмотує гігантський чорний килим – так починається ремонт майдану в Умані. Щебінь, який раніше сипали просто на пісок, тепер падає на геосинтетичну тканину – тонку, але міцну. Вона легко пропускає вологу в ґрунт, але не дає просісти самому покриттю навіть під вагою вантажівок і танків. "Це дренаж. Воно не гниє і не проривається. Раніше цього не робилось – і плитка часто просідала", - пояснюють майстри.

ВідеоУ Мінрегіонбуді пропонують дороги укріплювати синтетичною тканиною

В Україні про технологію дізналися ще за радянських часів і навіть збудували перший у Європі завод із виробництва геосинтетики. Але до масового використання справа так і не дійшла. Чи врятує тканина вітчизняні автошляхи – у сюжеті.  

У Мінрегіонбуді пропонують дороги укріплювати синтетичною тканиною

В Україні ця популярна в ЄС технологія майже не використовується, але тепер змінити державні будівельні норми хочуть у Мінрегіонбуді. Там запевняють, що це не вплине на вартість робіт, але на третину збільшить тривалість використання доріг. Продавці геосинтетики пропонують десятки її різновидів та пояснюють, що головна відмінність полягає в дозволеному навантаженні. "Це, по суті, є арматура для асфальту", - каже продавець Сергій.

Українським дорогам така арматура не завадила б, бо часто покриття пливе разом з розміткою через відсутність фіксації. Проблемою є й місця стиків ділянок асфальту – якщо вони не зчіплюються, то виникають тріщини, котрі швидко перетворюються на вибоїни. Натомість із решіткою цієї проблеми можна уникнути – різниця добре видна на прикладі Рівного. Єдину в місті ділянку біля місцевого універмагу укріпили геосинтетикою, хоча саме там розташований перший в Європі завод з її виробництва, збудований ще у радянські 1970-ті.

Однак нині підприємство не працює на повну – частина верстатів стоїть, бо замовлень бракує. Основна причина – дорожньо-будівельні норми, в котрих немає обов’язкової вимоги використовувати синтетику, що зміцнює покриття. Якщо у Кабміні таки ухвалять зміни до ДБН, творчий процес проектувальників українських доріг наблизиться до нудної європейської рутини. Це означатиме, що більшість автошляхів укладатимуться, як уманський майдан. А геосинтетика має утримати покриття на місці протягом півсторіччя.

Кореспондент ТСН Олександра Мітіна

Залиште свій коментар

Вибір редакції